Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een markiesje nemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Pukkie
geregistreerd lid

Een markiesje nemen

Ongelezen bericht door Pukkie »

Haaii ik ben laura en ikben 14 jaar. Ik heb met mijn ouders overlegd en mag waarschijnlijk over 3 jaar een hond, omdat mijn vader dan met pensioen gaat en we meer tijd hebben, want mijn ouders hebben allebei een full-time baan. Verder heb ik ook nog een zusje. Maar over 3 jaar ben ik 17 en ga ik al 2 of 3 jaar later het huis uit, en ze nemen die hond voor mij..dus dan kan ik er niet echt lang van genieten. Daarom zouden we hem eigenlijk al over een jaar wellen, omdat het inschrijven voor een markiesje ongeveer dan een jaar duurt voordat je hem kan ophalen. Alleen we hebben al een kat, hamster en konijn, maar daar kan een markiesje meestal wel goed mee omgaan als pup. Het probleem is alleen dat mijn moeder van 09.00 tot 19.00 werkt en mijn vader van 09.00/ 10.00 tot 17.00 werkt. mijn moeder alle dagen behalve het weekend(zondag meestal wel) maar ze werk wel dinsdag en donderdag thuis. En mijn vader maandag(soms), en vrijdag is hij vrij. Dat betekent dat hij woensdag en maandag van 09.00 thuis is tot 15.00. En op dinsdag en donderdag is mijn moeder er wel, maar heeft niet altijd tijd om hem uit te laten. Ik ben meestal pas tussen 13.00 en 16.00 thuis. Het is jammer dat mijn ouders zo veel werken, maar we willen hem graag eerder nemen, omdat ik wel hem goed ga verzorgen en uitlaten. ( ik laat bijna elke dag honden uit).

-Maar nu is de vraag, is het slim om een hond nu al te nemen?
-Als we hem nemen, kan hij er dan wel mee leven dat hij op maandag en woensdag 6 uur alleen thuis is?

Alvast bedankt :D Liefs Laura
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik denk dat het zou kunnen met eventueel wat hulp. Heb je bijvoorbeeld een familielid of buren die hem tegen 12 uur kunnen uitlaten? Vooral in het begin moeten ze er wel elke 3 uur uit. Ik geloof dat een onafhankelijk hondje er vrij snel aan zou kunnen wennen maar ideaal is de situatie niet..
Pukkie
geregistreerd lid

Jaa we hebben wel buren tegenover ons. Maar die zijn ook al oud, maar wel lenig! We willen hem ook proberen in de vakantie te krijgen, dan hebben we meer tijd. De hondenuitlaatdienst is ook een optie, maar dat kost in totaal aardig wat geld. Mijn ouders hebben het trouwens best druk, vooral mijn moeder. Is het dan ook slim??

Ik en mijn zusje zorgen ervoor dat we hem genoeg vertroetelen.

Liefs
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lieve meid, ik begrijp je wens voor een Markiesje!
Dat zijn ook heel lieve en leuke honden.

Het is echter wel van groot belang dat je ouders er 100% in mee willen gaan en dat ZIJ de grootste deel van de tijd bij de hond kunnen zijn en de verzorgin en opvoeding mee doen. Want, jij zit op school in die tijd!

Een hond heeft meer nodig dan "vertroeteld worden". Natuurlijk heel simpele dingen als 'uitgaan' maar ook 'ermee spelen' en 'cursus met 'm doen' (of tenminste wat leren!).
Ik vind het niet juist als een hond dag in dag uit 6 uur of langer alleen moet zijn. Niet iedereen over mij heenvallen graag; ik weet dat er forumleden zijn bij wie dat prima gaat, maar ik vind het geen goede uitgangspositie eigenlijk.
Een hond brengt kosten met zich mee; hebben jullie daar ook aan gedacht?

Als het hele gezin het al zo druk heeft, zou ik eigenlijk willen zeggen 'doe het niet', neem nu geen hond. Iedereen in het gezin moet er voor 100% achter staan! Er moet voldoende tijd zijn om 'm uit te laten. Een pup moet zo'n beetje om de anderhalf uur uit, ook s'nachts om 'm zindelijk te krijgen. Met een beetje pech duurt dat een paar maanden, met een beejte geluk een paar weken.
Er zal, als de pup net bij jullie in huis komt, tenminste een week of 4, 5 iemand continu bij 'm moeten zijn om op m te letten en 'm dingen te leren; wat wel en wat niet mag. Dus, je ouders of jij moeten dan die tijd vakantie hebben. Even naar de winkel en pup alleen laten KAN dan niet (meteen).

Mijn tip:
Neem 's contact op met Markiesjefokkers, of de vereniging en laat je voorlichten. Ga een keer naar een Markiesjedag en vraag daar 's rond, hoe zij ergetenover staan.

Uit jouw berichtje maak ik op dat je ouders het wel goedvinden dat er een pup komt, maar dat ze er niet voor 100% achter staan en dat ze een groot deel van de opvoeding aan jou willen overlaten. Da's net ff niet zo handig, want tsja... school he? Er is dan urenlang niemand die de pup aandacht geeft. Als je nu al kunt zeggen dat je moeder dan geen tijd heeft om de hond uit te laten....
Ik vind het al met al geen goed idee om nu, onder deze omstandigheden aan een hond te beginnen...

Suzanne
Pukkie
geregistreerd lid

Nee dat is inderdaad waar. Maar we gaan dan nog wel hele goede afspraken maken, want alleen lukt natuurlijk nooit altijd. Misschien moet ik soms ergens heen. Toch wil ik in mijn jeugd graag een hond. Maar met dit advies kijk ik het nog even aan en denk goed na.

Heel erg bedankt!!

xx
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Mjah je ouders doen het voor jou en je geeft aan dat je er maar een paar jaar van kan genieten omdat je dan het huis uitgaat. De hond gaat dus niet met je mee maar zit zometeen opgescheept met twee bazen die hem of haar helemaal niet wilden hebben. Geen leuke gedachte misschien maar neem hem wel mee in je overweging. :wink:
~Suzanne~
Zeer actief

Pukkie schreef:Nee dat is inderdaad waar. Maar we gaan dan nog wel hele goede afspraken maken, want alleen lukt natuurlijk nooit altijd. Misschien moet ik soms ergens heen. Toch wil ik in mijn jeugd graag een hond. Maar met dit advies kijk ik het nog even aan en denk goed na.

Heel erg bedankt!!

xx
Begrijp ik!
Alternatiefje: laat her en der van iemand honden uit, wat je nu ook doet of probeer met mensen afspraken te maken dat je op de hond mag passen voor een dagje / avondje.

Het idee van 'goede afspraken maken' werkt niet vrees ik. Je bent nog zo jong (zucht.. ik niet meer) en dat houdt in dat je niet kunt voorspellen hoe de zaken er over een jaar of 3 bijstaan... je zult toch ook 'uit' willen gaan, naar cafe's straks, een disco, weet ik veel wat de jeugd van tegenwoordig allemaal doet ;-) Je zult je leven aan MOETEN passen aan een hond... en dat kan in je eentje, zo jong! een knappe belasting zijn.

Suzanne
Pukkie
geregistreerd lid

Mijn moeder wil er geen, mijn vader wel! Zeker als hij met pensieon is, hij heeft al 2 x eerder honden gehad. Hij kan dan alleen nog maar boodschappen doen en zijn tuintje verzorgen, dus hondje uitlaten lukt wel!
Ik zal inderdaad uitgaan, maar niet elke nacht, en als ik echt gehecht aan hem raak laat ik hem niet stikken. afspraken nakomen is inderdaad niet altijd even makkelijk :mrgreen: ! Maar iedergeval een tijdje kijken met een andere hond in huis vind ik wel slim! Ik mocht dat ook van die baasjes, en van mijn ouders ook. Als ik dat probeer zie ik verder.

Maar denken jullie dat het dan toch kan? Ik blijf hopen hoor! :D

Iedergeval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kan er echt wat mee.

xx
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pukkie schreef:Mijn moeder wil er geen, mijn vader wel! Zeker als hij met pensieon is, hij heeft al 2 x eerder honden gehad. Hij kan dan alleen nog maar boodschappen doen en zijn tuintje verzorgen, dus hondje uitlaten lukt wel!
Ik zal inderdaad uitgaan, maar niet elke nacht, en als ik echt gehecht aan hem raak laat ik hem niet stikken. afspraken nakomen is inderdaad niet altijd even makkelijk :mrgreen: ! Maar iedergeval een tijdje kijken met een andere hond in huis vind ik wel slim! Ik mocht dat ook van die baasjes, en van mijn ouders ook. Als ik dat probeer zie ik verder.

Maar denken jullie dat het dan toch kan? Ik blijf hopen hoor! :D

Iedergeval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kan er echt wat mee.

xx
Nee ik denk dat zolang je moeder het er niet mee eens is, en het onduidelijk is wie de eindverantwoordelijke is voor de hond, het niet slim is.
Pukkie
geregistreerd lid

Nee dat spreken we nog af. Mijn moeder haal ik wel over :P

xx
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Suzanne123 schreef:
Pukkie schreef:Nee dat is inderdaad waar. Maar we gaan dan nog wel hele goede afspraken maken, want alleen lukt natuurlijk nooit altijd. Misschien moet ik soms ergens heen. Toch wil ik in mijn jeugd graag een hond. Maar met dit advies kijk ik het nog even aan en denk goed na.

Heel erg bedankt!!

xx
Begrijp ik!
Alternatiefje: laat her en der van iemand honden uit, wat je nu ook doet of probeer met mensen afspraken te maken dat je op de hond mag passen voor een dagje / avondje.

Het idee van 'goede afspraken maken' werkt niet vrees ik. Je bent nog zo jong (zucht.. ik niet meer) en dat houdt in dat je niet kunt voorspellen hoe de zaken er over een jaar of 3 bijstaan... je zult toch ook 'uit' willen gaan, naar cafe's straks, een disco, weet ik veel wat de jeugd van tegenwoordig allemaal doet ;-) Je zult je leven aan MOETEN passen aan een hond... en dat kan in je eentje, zo jong! een knappe belasting zijn.

Suzanne
Ik ben 17 en heb een hond :wink: Dus het kan wel maar inderdaad, je moet het wel echt willen. Ik moet na schooltijd direct naar huis om Nilo uit te laten, kan in het weekend niet uitslapen want Nilo moet eruit etc. Maar inderdaad, mijn ouders stonden er allebei achter en ik denk dat het ook moeilijk gaat worden als dit niet zo is. Ik weet zeker dat de fokker waar ik Nilo vandaan heb, mij geen pup had verkocht als mijn ouders er niet 100% achter stonden. We hebben duidelijke afspraken gemaakt over wie verantwoordelijk is en wie wat betaald. Ik heb de aanschaf betaald en heb nu een baantje waamee ik zijn cursussen betaal. Mijn ouders betalen de belasting, voer, DA kosten etc. Verder ben ik diegene die voor de hond zorgt tenzij ik op stage/school/werk ben.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik heb sinds een week een Markiesje pup en kan zeggen dat het echt heel veel tijd kost de eerste paar weken... Yore kon nog geen seconde alleen zijn toen ik hem kreeg, dat is binnen een week gelukkig al verandert dat ie best wel even alleen kan zijn als ik naar de wc ga of iets dergelijks, maar met douchen gaat hij zelfs nog mee de badkamer in, want dat is al te lang alleen zijn... Dat is iets wat echt heel rustig opgebouwd moet worden. Verder moet hij iedere anderhalf tot 2 uur uit, waarmee ik vreselijk veel geluk schijn te hebben... Bij de Markiesjes zit je met de wachtlijst, maar je zegt aan het beginv an de vakantie, dat moet dan maar net zo uitkomen met de wachtlijst!, en met 2 weekjes vakantie heb je echt nog niet opgebouwd dat je pup zo lang alleen zou kunnen zijn...

Dus behalve het probleem dat je moeder er niet achter staat, moet je hier ook nog aan denken...

Overigens, toen Jamey kwam, stond mijn vader er ook niet achter, maar heeft hij oke gezegd omdat mijn moeder en ik graag wilden, maar mijn moeder werkt 2 middagen/avonden per week (half 3 tot 12) en de eerste tijd hebben we daar steeds voor oppas moeten zorgen... Vaak kwam het zo uit dat ik wel thuis was, dat het goed uitkwam met mijn schooluren, maar het gebeurde ookd at dat niet lukte. Houd er maar rekening mee dat het eerste half jaar een pup een probleem heeft met alleen zijn. Het kan een heel stuk sneller gaan, maar het kan ook zo lang duren...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Pukkie
geregistreerd lid

Jaa klopt, markiesjes zijn wat dat betreft heel aanhankelijk. ik ken er 2 en die lopen voordurend overal mee naartoe. De kosten zijn geen probleem, we hebben geld genoeg. Mijn moeder zal wel van hem gaan houden, maar toch gaan we flink overleggen, het moet wel helpen. Opstaan is geen probleem, ben echt een ochtendmens. Alleen een half jaar lang:o..das wel veel. Janken markiesjes ook veel? En hoe lang

BEDANKT!

xx
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

Pukkie schreef:Nee dat spreken we nog af. Mijn moeder haal ik wel over :P

xx
Wrong! :roll: Overhalen is 1 maar er echt achter staan en er tijd en moeite insteken is twee. Dat laatste is wel wat jij nodig hebt. :wink:
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als je het goed aanpakt hoeft er nauwelijks gejankt te worden. Maar de eerste paar dagen moest Yore dus echt elke seconde bij me zijn. Mee naar de wc, overal mee waar ik heen ging, anders ging hij gillen. Dat is puur angst, en dat is iets wat je wil voorkomen. Als ze ouder worden, worden ze vanzelf zelfstandiger en leren ze beetje bij beetje om langer alleen te zijn. Met een week ben ik dus zover dat hij met Jamey in de woonkamer kan blijven als ik naar de wc ga of iets van boven haal, maar het moet niet heel lang duren. Douchen kan nog niet zonder hem in de badkamer, dat is al te lang... Overigens is dat dus makkelijker als je met meer in huis bent, ik neem aan dat je niet tegelijk met je ouders naar de wc gaat, en dat er dus altijd wel iemand in de woonkamer is. Pup kan mee naar de slaapkamer, zodat ie ook 's nachts niet alleen hoeft te zijn...

Het hoeft geen half jaar te duren, maar het kan dus wel. En een oppas kost niet alleen geld, maar je moet ook een goed iemand zien te vinden, waar liefst je pup heen kan of die naar je pup gaat, gedurende de hele tijd dat ie anders alleen zou zijn, tot hij op een goede, rustige manier heeft geleerd om alleen te zijn... En dat kan met 4 maanden, dat kan een half jaar duren, dat kan zelfs nog langer duren... Ik weet dat er hier mensen zijn die de hond naar een dagopvang brengen, dat is ook nog een optie natuurlijk, maar ook daar moet je wel weer een goede zien te vinden...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Bij mij thuis was het 16 jaar geleden (ik was 11) ook zo dat mijn moeder geen hond wilde, mijn vader heeft altijd een hond willen hebben. Natuurlijk wilden mijn broer en ik ook graag een hond.
Pas op het moment dat mijn moeder volledig achter een hond stond, toen is er één gekomen. Een hond zie ik als een dier voor het hele gezin. Natuurlijk zal de één de hond vaker uitlaten en borstelen dan de ander, maar iedereen heeft er mee te maken. Toen Bente overleed op 13 jarige leeftijd zei mijn broer dan ook dat ons zusje was overleden, zo voelde dat voor ons allebei, ondanks dat we haar nooit zo genoemd hebben. Ze was tenslotte 'maar' een hond.

Zelf denk ik dat je moeder er volledig achter moet staan en dat het anders nog niet verstandig is om een hond in huis te halen, hoe jammer dat ook is. Op het moment dat je moeder er niet achter staat, kunnen jullie een hond niet helemaal alles bieden. Bijv. op vakanties kan een hond niet overal mee naar binnen, je bent dus beperkt.

Wat je wel zou kunnen doen is met het hele gezin eens naar activiteiten van de vereniging van het Markiesje. En eens met je moeder praten wat ze precies als belemmering ziet. Is het de tijd? Is het iets anders?
Voor 2 keer per week 6 uur alleen kun je waarschijnlijk wel een oplossing vinden om de hond door iemand uit te laten.
~Suzanne~
Zeer actief

Okay, dan even wat minder diplomatiek ;-)

Laura, NIET doen, geen hond nemen!!

Pas als iedereen in het gezin WEET en accepteert dat het zoveel tijd kost en pas als IEDEREEN het er 100% mee eens is. "overhalen" werkt niet! Stel dat het je lukt; dat nog zul je merken dat je moeder er niet acher staat in haar hart en dat zij dus niet zo voor de hond zal zorgen als waar hij recht op heeft.

Je zegt zelf ergens 'ALS ik aan hem hech' in combinatie met 'uitgaan van jou en uitlaten van Fikkie' maar zo werkt het niet ;-) Uitlaten, spelen, aandacht, dat moet je allemaal doen, ook al ben je NIET aan de hond gehecht.

Dus, laat voorlopig het idee varen; het is niet slim en niet eerlijk naar de hond!

Lees hier een poosje mee, en merk hoeveel tijd, energie, geld en liefde, aandacht en zorgen een pup (en hond) met zich meebrengt. Ik wil beide geen seconde meer missen, maar ja... ik ben wel ouder, heb een man, we staan er beiden 100% achter en nemen de korte nachtrusten deze eerst paar weken voor lief.
Lees hier mee.... en vorm je dan in eerlijkheid een oordeel. Het 'graag willen' is 1... je moet denken in het belang van de hond, niet in JOUW belang.
Ik schat in dat je wel de leuke dingen ziet, maar dat je volledig voorbij gaat aan minder leuke dingen. Die moet je echt allemaal doordacht hebben. Wat als je een dag naar een pretpark wilt met het hele gezin? Of op vakantie? Of als je griep hebt en niet uit kunt met 'm?
Het eerste half jaar kost een pup heeeeeel veel tijd, het half jaar daarna 'veel tijd' en daarna elke dag 'tijd'. Denk ook aan cursussen... je doet een pup geen groter plezier dan met 'm naar school en 'm wat leren. Maar, dat kost ook weer tijd en geld!
En als pup / hond ziek wordt? Wie verzorgt hem dag en nacht, 24 uur per dag als het moet? Jij? Maar je zit op school overdag! Dat gaat dus niet.

Laat je goed voorlichten over alle voor- en nadelen! Dat een hond leuk is... dat hoef ik je niet te vertellen.... ;-)

Suzanne
Pukkie
geregistreerd lid

Jaa jullie hebben gelijk. Alleen hoe konden jullie dat dan oplossen?
Ik zal ook kijken naar alles, nadelen heb ik ook zeker gezien, waardoor ik begon te twijfelen. Maar ik wou zou graag een hond! Dat is ook niet eerlijk.
Ik kijk het eerst wel even aan met mijn uitlaathondjes.

xx
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Als ik het zo lees zou ik het dus niet doen....
Mijn jongste hond is nu 14 maanden maar die was pas met 8 maanden zindelijk.. ik moest dus al die tijd s'ochtends errug vroeg eruit en en tot 5 maanden ook s'nachts er extra uit... niet elke hond is zindeling met 3 maanden en vind het prima als die lang moet wachten totdat de hond eruit mag... en als je moeder thuis werkt maar ze heeft geen tijd voor de hond.... dat wordt ook niets want de hond gaat zich vervelen en kan dus gaan slopen of erg janken.

Iedereen in huis moet erachter staan en iedereen in huis moet bereidt zijn om met d ehond naar buiten tegaan als het nodig is... zolang dat niet het geval is dan moet je er helemaal niet aan willen beginnen.
Afbeelding
Laura-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Laura-Joy »

Ik ben het er mee eens dat het HELE gezin achter de komst van een hond moet staan.

Joy is nu 7 maanden en kan nu eindelijk af en toe 3 a 4 uurtjes alleen zijn, dat gebeurt maar max. 1x per week, maar dit hebben we heel langzaam op moeten bouwen, beginnend met 5 minuten.

Als wij een dagje weg willen zullen we toch echt eerst moeten kijken of we een oppas hebben en vakanties moeten wij altijd zo plannen dat we niet in dezelfde periode gaan als mijn ouders omdat we anders geen oppas hebben.

In het begin stond ik ook meer op het grasveld dan dat ik binnen was om Joy alles te laten doen, en het heeft heel veel weken geduurd tot er eindelijk 2 uur tussen het uitlaten kon.
Het is heel moeilijk in te schatten hoe de zindelijkheidstraining verloopt, het kan zijn dat je hond verlatingsangst heeft en dan zal je toch echt de tijd moeten hebben voor je pup om hem/haar te begeleiden daarin.

Natuurlijk is een pup in huis hartstikke leuk, ik geniet ook echt elke seconde maar zelf zou ik er in jouw situatie (nog) niet aan beginnen.

Denk eens na over situaties als ziek zijn, dat je hond ziek is, jullie gezamelijk op vakantie willen, je wilt stappen, een dag lekker winkelen. Hoe zou je dat gaan aanpakken? Kan je duidelijke afspraken binnen het gezin maken over de opvoeding van je pup?
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Pukkie schreef:Jaa jullie hebben gelijk. Alleen hoe konden jullie dat dan oplossen?
Ik zal ook kijken naar alles, nadelen heb ik ook zeker gezien, waardoor ik begon te twijfelen. Maar ik wou zou graag een hond! Dat is ook niet eerlijk.
Ik kijk het eerst wel even aan met mijn uitlaathondjes.

xx
eh.. omdat de meesten van ons volwassen zijn?
En omdat dan het hele gezin erachter staat?
Eerlijk is het misschien niet, maar wel verstandig. Jouw tijd komt nog meid!

Ik vind 't klasse dat je luistert ;-) en dat je je realiseert dat het misschien anders in elkaar stak dan jij hoopte of wilde!

Goed idee om het aan te kijken!! Blijf vooral hier lid en lees en schrijf mee! Daar kun je veel van leren.

Let wel: ik heb de wijsheid niet alleen in pacht... andere mensen hebben andere ideen. Er zitten mensen op dit forum met een 'gemiddelde mening' er zitten mensen op die op sommige dingen heel fel zijn en er zijn mensen die hun mening ongezouten en keihard neerzetten, zo ook mensen die er graag een mooi verhaal van maken.
Lees alles, laat het op je inwerken, vraag wat je niet begrijpt en leer! ;-)

Succes!

Suzanne
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ik ben zelf bijna 14 en ik kan je vertellen: Je kan gewoon echt geen hond houden als je ouders er niet 100% achter staan, de hond heeft toch echt wel 1 tot 2 uur beweging per dag nodig! Dat kunnen niet alleen aangelijnde rondjes zijn maar toch ook echt wel 1 flinke losloopwandeling waar je hondje echt goed kan rennen. De hond zal getraind en opgevoed moeten worden. Voor dat allemaal goed geregeld is ben je toch wel 1,5 tot 2 jaar verder. En als je ouders fulltime werken en jij op school zit, hoe moet het dan met de hond? Ik wilde ook altijd huisdieren maar dat kon toch echt pas nadat mijn moeder veel minder is gaan werken waardoor onze honden bijna nooit alleen hoeven te zijn.
Ook vergt het veel kennis om een hond goed te kunnen houden, daar kom je wel achter als je een maal zelf een hond hebt, maar ik zou alles toch goed doorlezen op gebied van voeding, opvoeding, verzorging, gedrag enz. En het probleem waar ik zelf ook tegenaan ben gelopen, zelf kan je wel alles goed uitzoeken, maar als je ouders zich er niet in willen/kunnen verdiepen (door tijdgebrek misschien) dan schiet het ook echt niet op. Nu heb ik geluk dat mijn ouders wel naar mijn opgedane kennis luisteren. Maar toch moet ik het in de gaten blijven houden of zij niet al mijn aangeleerde commando's per ongeluk afleren of de honden naar mijn zin te veel eten geven. Want ik ben degene die telkens weer moet zeggen: "nee, als je het commando zit geeft omdat je een koekje wilt geven, dan moet je niet het voertje geven wanneer de hond staat of ligt :roll: " En dat is gewoon omdat ze er niet bij nadenken, zij geven het commando omdat ze een voertje willen geven, ipv andersom. Het voertje geven omdat het commando zo goed opgevolgd was. Als je ouders zich er dus zelf niet in verdiepen blijf je ze op hun vingers tikken. En ik vertel je: daar wordt je niet blij van :wink:
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Toen ik nog bij mijn ouders woonde wilde ook ik dolgraag een hond, had er alles voor over ( dacht ik dan hè...) Mijn vader wilde er pertinent niet aan beginnen. Hij heeft gelijk gehad, want toen ik een vriendje kreeg , was ik ook veel minder geïntresseerd in honden.
Toen dat vriendje en ik 2 jaar samenwoonde kwam er ( nogal onverwacht, maar da's een ander verhaal) een hond bij ons in huis. Geen pup maar een zeer goed opgevoede(knvp) bouvier. Een hond die alleen kon blijven, die zindelijk was.

Ik begrijp uit je verhalen dat je oppashonden hebt. Ga hun al je tijd en liefde geven en wacht met een eigen hond tot je zelfstandig woont en de tijd hebt.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Lars schreef:
Pukkie schreef:Nee dat spreken we nog af. Mijn moeder haal ik wel over :P

xx
Wrong! :roll: Overhalen is 1 maar er echt achter staan en er tijd en moeite insteken is twee. Dat laatste is wel wat jij nodig hebt. :wink:
juist, en bedenk je dat het om een levend wezen gaat, niet om een knuffel die je weg kan gooien als hij niet meer leuk is.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.

Ongelezen bericht door linda1985 »

Ik heb ook al vanaf mijn 17e een eigen hond, heb haar toen stiekum gekocht zonder toestemming van mijn ouders, stom natuurlijk maar we hebben altijd een hond gehad, die was al een paar jaar dood en ik wou weer een hond die ik dus gewoon zo gekocht heb. Gelukkig waren mijn ouders meteen helemaal verliefd en in de tijd was mijn moeder ziek en was dus de hele dag thuis en was blij met een hond! Maar ik zal niemand aanraden om dit zomaar te doen zoals ik gewoon een hondje kopen! Nu heb ik inmiddels een eigen huis en een 2e hond erbij, mijn ouder missen jackie nu wel. En zouden ze dolgraag weer mee naar huis nemen! Maar in jou geval @Pukkie moeten je ouders er wel achter staan en je moet er veel tijd voor hebben. Ik betaalde toen der tijd ook alles voer, bench, kleedjes, koekjes, vaccinaties ed. En dat is niet goedkoop. Dus denk er goed over na je moet ze ook uitlaten in de winter als het vriest in de regen, en je hebt een hond wel voor 10 jaar of langer!
Afbeelding
Pukkie
geregistreerd lid

Okee, na al deze verhalen merk ik dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wacht nog wel 3 jaar, als mijn vader vrij is, zodat we samen met hem en mijn zusje alles kunnen bespreken. Ik zal ook blijven meelezen hier:D!
Mijn tijd komt wel..
Heel erg bedankt voor alles!
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Slimme keus :ok:
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Pukkie schreef: Jaa jullie hebben gelijk. Alleen hoe konden jullie dat dan oplossen?
Bij ons konden we het op een gegeven moment 'oplossen' doordat mijn moeder er achter stond. Mijn ouders werkten allebei op onregelmatige tijden en daarom hoefde Bente niet veel alleen te zijn.

Toen ik het huis uit ging wilde ik graag een hond, maar een hond kun je niet te veel alleen laten. Na een aantal jaren zagen we wel de mogelijkheid. We hebben het zo geregeld dat naast het weekeinde waarin we allebei vrij zijn mijn vriend 1 dag vrij is, ik twee halve dagen (weinig reistijd van en naar mijn werk) en dat ik twee keer tussen de middag naar huis ga en Lumi na 3,5 uur alleen naar de oppas (mijn ouders) breng.

Pukkie schreef: Okee, na al deze verhalen merk ik dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wacht nog wel 3 jaar, als mijn vader vrij is, zodat we samen met hem en mijn zusje alles kunnen bespreken. Ik zal ook blijven meelezen hier:D!
Mijn tijd komt wel..
Heel erg bedankt voor alles!
Een hele verstandige keuze :ok:.
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Met zo'n verstandige keuze geef je aan een echte hondenliefhebber te zijn. Kunnen vele nog een voorbeeld aan nemen!
Jij zal over een tijdje een perfect hondenbaasje worden denk ik.
Pukkie
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie leuke reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”