-Maar nu is de vraag, is het slim om een hond nu al te nemen?
-Als we hem nemen, kan hij er dan wel mee leven dat hij op maandag en woensdag 6 uur alleen thuis is?
Alvast bedankt

Moderator: moderatorteam
Begrijp ik!Pukkie schreef:Nee dat is inderdaad waar. Maar we gaan dan nog wel hele goede afspraken maken, want alleen lukt natuurlijk nooit altijd. Misschien moet ik soms ergens heen. Toch wil ik in mijn jeugd graag een hond. Maar met dit advies kijk ik het nog even aan en denk goed na.
Heel erg bedankt!!
xx
Nee ik denk dat zolang je moeder het er niet mee eens is, en het onduidelijk is wie de eindverantwoordelijke is voor de hond, het niet slim is.Pukkie schreef:Mijn moeder wil er geen, mijn vader wel! Zeker als hij met pensieon is, hij heeft al 2 x eerder honden gehad. Hij kan dan alleen nog maar boodschappen doen en zijn tuintje verzorgen, dus hondje uitlaten lukt wel!
Ik zal inderdaad uitgaan, maar niet elke nacht, en als ik echt gehecht aan hem raak laat ik hem niet stikken. afspraken nakomen is inderdaad niet altijd even makkelijk! Maar iedergeval een tijdje kijken met een andere hond in huis vind ik wel slim! Ik mocht dat ook van die baasjes, en van mijn ouders ook. Als ik dat probeer zie ik verder.
Maar denken jullie dat het dan toch kan? Ik blijf hopen hoor!
Iedergeval heel erg bedankt voor jullie reacties, ik kan er echt wat mee.
xx
Ik ben 17 en heb een hondSuzanne123 schreef:Begrijp ik!Pukkie schreef:Nee dat is inderdaad waar. Maar we gaan dan nog wel hele goede afspraken maken, want alleen lukt natuurlijk nooit altijd. Misschien moet ik soms ergens heen. Toch wil ik in mijn jeugd graag een hond. Maar met dit advies kijk ik het nog even aan en denk goed na.
Heel erg bedankt!!
xx
Alternatiefje: laat her en der van iemand honden uit, wat je nu ook doet of probeer met mensen afspraken te maken dat je op de hond mag passen voor een dagje / avondje.
Het idee van 'goede afspraken maken' werkt niet vrees ik. Je bent nog zo jong (zucht.. ik niet meer) en dat houdt in dat je niet kunt voorspellen hoe de zaken er over een jaar of 3 bijstaan... je zult toch ook 'uit' willen gaan, naar cafe's straks, een disco, weet ik veel wat de jeugd van tegenwoordig allemaal doetJe zult je leven aan MOETEN passen aan een hond... en dat kan in je eentje, zo jong! een knappe belasting zijn.
Suzanne
eh.. omdat de meesten van ons volwassen zijn?Pukkie schreef:Jaa jullie hebben gelijk. Alleen hoe konden jullie dat dan oplossen?
Ik zal ook kijken naar alles, nadelen heb ik ook zeker gezien, waardoor ik begon te twijfelen. Maar ik wou zou graag een hond! Dat is ook niet eerlijk.
Ik kijk het eerst wel even aan met mijn uitlaathondjes.
xx
juist, en bedenk je dat het om een levend wezen gaat, niet om een knuffel die je weg kan gooien als hij niet meer leuk is.Lars schreef:Wrong!Pukkie schreef:Nee dat spreken we nog af. Mijn moeder haal ik wel over
xxOverhalen is 1 maar er echt achter staan en er tijd en moeite insteken is twee. Dat laatste is wel wat jij nodig hebt.
Bij ons konden we het op een gegeven moment 'oplossen' doordat mijn moeder er achter stond. Mijn ouders werkten allebei op onregelmatige tijden en daarom hoefde Bente niet veel alleen te zijn.Pukkie schreef: Jaa jullie hebben gelijk. Alleen hoe konden jullie dat dan oplossen?
Een hele verstandige keuzePukkie schreef: Okee, na al deze verhalen merk ik dat ik er nog niet aan toe ben. Ik wacht nog wel 3 jaar, als mijn vader vrij is, zodat we samen met hem en mijn zusje alles kunnen bespreken. Ik zal ook blijven meelezen hier:D!
Mijn tijd komt wel..
Heel erg bedankt voor alles!