Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buitdrift om hoog clickeren

Moderator: moderatorteam

Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

buitdrift om hoog clickeren

Ongelezen bericht door Gaia »

Het klinkt raar ik weet het. Trust me, ook ik moest er even aan wennen, maar na wat overleg met mijn trainer toch maar besloten het te gaan doen.

Het probleem ligt namelijk als volgt. Gaia is een denker en zit heel laag in haar driften. Dus ook de buitdrift. Iets achterna jagen is toppie, maar om het nou vast te houden. Mwa, heb leukere dingen gezien denkt ze. Dat houd in dat ze rubber nog wel wil pakken, maar ijzer is vies, dus moet ik oppassen dat ik dat ijzer niet terug gesmeten krijg naar m'n eigen hoofd.

In overleg met mijn trainer willen we het alsvolgt aangaan pakken. Eerst de clicker opbouwen. Dus het normale click koekje, click koekje, dan zit, click koekje etc etc.

Vandaar af iets pakken wat ze leuk vind. Haar rubberen ring vind ze leuk. dus zit, click, vast, click. Met uiteraard het motto, koek-je-d'r-bij? :mrgreen: Dan heel langzaam het vasthouden wat verlengen. Eerst maar eens door laten krijgen dat click niet hetzelfde is als los. Zal nog een hele kluif worden denk ik.

Heeft iemand nog tips voor ik mij in deze missie ga storten? :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Door clickeren gaat ze het niet "leuker" vinden in de zin van enthousiaster worden denk ik. Misschien gaat ze wel meer doen wat jij graag wilt, maar da's wat anders natuurlijk :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gaia
Zeer actief

Jaap* schreef:Door clickeren gaat ze het niet "leuker" vinden in de zin van enthousiaster worden denk ik. Misschien gaat ze wel meer doen wat jij graag wilt, maar da's wat anders natuurlijk :wink:
Ja ik snap wat je bedoelt en je hebt absoluut gelijk, maar ik begin te einde raad te worden. Alles wat ik tot nu toe geprobeert heb was dag 1 leuk en dag 2 dus totaal niet interessant meer.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Gaat het in principe om apporteren?
Gaia
Zeer actief

Jaap* schreef:Gaat het in principe om apporteren?
apporteren niet, dat doet ze, maar het vasthouden. Dat verdomd ze.

Ze zit naast me, ik gooi iets weg of laat haar iets zoeken. Ze vind het, bij rubber brengt ze het tot op een meter dan en bij ijzer laat ze het liggen. Of erger nog gaat er mee graven.

Als ik haar helemaal wild op het voorwerp heb zijn er geen problemen meer.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Heb je wel eens met een voerdummy gewerkt? :mrgreen:
Gaia
Zeer actief

Jaap* schreef:Heb je wel eens met een voerdummy gewerkt? :mrgreen:
Zit daar een ijzersmaak aan? :mrgreen:

Probleem is namelijk dat als ik haar eenmaal gek heb op een voorwerp ze deze zonder problemen apporteert of zoekt, maar andere voorwerpen zijn dus niet leuk.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik denk dat je bedoelt: omgekeerd apporteren met clicker aanleren? dan klick je eerst voor vast houden en zitten. en later voor het apporteren.

Buster wou in het begin ook niet het apport (wat het dan ook is) direct in mijn hand leggen. gooide ook maar neer.

maar met alles met de clicker wordt hij wel enthousiaster, maar hij wou met deze oefening (om het zo maar te noemen) ook niet doen. lang vasthouden wil hij niet.

maar ik gebruik nu het woord ``breng``. en als ie het apport niet geeft dan wordt er niet verder gespeelt. dus nu weet hij dat hij het netjes moet brengen want dan gaat het spel door. en nu kan ik hem ook op afstand spullen bij me laten brengen :mrgreen:
maar in dit geval wou het niet met clicker want hij spuugde iedere keer dat apport uit.
het woord ``los``begreep hij ook als puppy al. maar ``vast``wil hij niet snappen. hij blijft dus niet eeuwen staan met iets in zijn bek. zoals een retriever wel vaak snel doet.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”