Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

combi brok en vers

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

chuckie
Zeer actief

combi brok en vers

Ongelezen bericht door chuckie »

ik heb een tijdlang gebarft,ben daar van terug gekomen omdat het te onpraktisch was,toen een tijdlang op kvv,en omdat chuck dit op de een of andere manier niet meer binnenhield zijn we een paar maanden terug geweest op brok.(cavom)
inmiddels eet hij weer regelmatig smuldier (zo'n 2x per week ipv brok) en af en toe een penslap en het gaat allemaal weer goed,hij is toendertijd uitvoerig onderzocht door de da,maar ze wisten niet waar zijn reactie vandaan kwam.

ik overweeg nu om bijvoorbeeld sochtends wat cavom te gaan geven en savonds smuldier (soms kompleet,soms enkelvouding met vis en een ei),daarbij dan 2 dagen in de week waarop hij een vuile penslap krijgt.

we krijgen er binnenkort een pupje bij en die wil ik dan ook op deze manier gaan voeren,maar kan een pup al een penslap wegknagen?

de brokken van cavom schijnen vrij goed te combineren te zijn met vers,omdat ze geperst zijn,maar bij chuck zal er toch zo'n 10 uur tussen de maaltijden zitten dus dat is het punt niet,maar bij de pup wordt dat natuurlijk lastiger,die zal nog 3 a 4x per dag moeten eten...
nou wilde ik die ook sochtends brok geven en het vlees dan nog verdelen over 2 of 3x,kan dit op deze manier?

wegens praktische redenen wil de brok er toch nog even bij blijven geven,dit is ook handig omdat ik regelmatig vergeet om het vlees uit de vriezer te leggen :oohja:
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

Ik snap niet helemaal wat er nu moeilijker is: een bakje brokjes in een voerbak doen of een pakje kvv openmaken en in een voerbak doen..

De reden dat je het zou vergeten vind ik kul...je vergeet toch ook niet om je honden brokjes te geven? waarom zou je dan wel vergeten om elke avond een pakje smuldier uit de vriezer te leggen?kwestie van gewoonte..

als ik jou was zou ik de cavom lekker in de prullenbak smijten en weer lekker aan de kvv en/of barf gaan :ok:
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Tja vergeet je zelf ook te eten :mrgreen:
Mijns inziens hoort dit bij het proces verantwoordelijkheid t.o.v. je hond :wink:
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Je vergeet je eigen vlees en brood toch ook niet eruit te halen? Dat is hier zo standaard. Het eten van mijn hondjes vergeet ik echt niet. :mrgreen: Memootje op de koelkast........?

Ik zou de honden ook op minstens KVV/BARF houden, maar als je brok geeft aan de pup, is het geen enkel probleem 's ochtends brok en de rest rauwe voeding.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

cavom is gewoon een goed brok hoor, en als je dat wilt geven gewoon doen :ok: :mrgreen:
O ja ik vergeet regelmatig mijn rotzooi uit de diepvries te halen, maar daar hebben we een tron voor :wink:
dat gaat bij vlees niet echt lekker lukken
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Je hoeft ook echt niet elke dag vlees uit je vriezer te halen, kun je ook best al voor een paar dagen doen :wink: Ik heb nu ondooit eten voor vandaag en morgen in de koelkast.
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Hier hebben ze ook beide.
Wel de hele dag door cavom en dan daarnaast nog kvv,merk verschilt.
gaat super.

Gr Gemma
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Addy schreef:Mijns inziens hoort dit bij het proces verantwoordelijkheid t.o.v. je hond :wink:

Ik vergeet ook weleens vlees voor Biène uit de vriezer te halen hoor, ben ik dan ineens minder verantwoordelijk?
Het vlees ligt hier in een aparte vriezer boven. Ik haal meestal een paar kilo naar beneden die ik in de diepvries in de keuken leg. Maar als dat op is en ik bv. eerst de honden nog uitlaat oid, vergeet ik het weleens. Dan krijgt ze dus een keer een brokmaaltijd de keer erop, jammer dan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

s'ochtends brok en s'avonds kvv kan prima hoor ! Doe ik ook vaak. En ook ik vergeet regelmatig wel eens wat uit de vriezer te leggen, nou dan krijgen ze gewoon brok s'avonds ! Geen enkel probleem. Volgens mij kun je de pup ook best een combinatie van brok en kvv gaan geven, ook al zit er geen 8 uur tussen de voedingen natuurlijk. Gewoon even kijken hoe hij/zij het er op doet... Er zijn ook genoeg mensen die het mengen en dat gaat vaak ook zonder problemen hoor...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Inge schreef:
Addy schreef:Mijns inziens hoort dit bij het proces verantwoordelijkheid t.o.v. je hond :wink:

Ik vergeet ook weleens vlees voor Biène uit de vriezer te halen hoor, ben ik dan ineens minder verantwoordelijk?
Het vlees ligt hier in een aparte vriezer boven. Ik haal meestal een paar kilo naar beneden die ik in de diepvries in de keuken leg. Maar als dat op is en ik bv. eerst de honden nog uitlaat oid, vergeet ik het weleens. Dan krijgt ze dus een keer een brokmaaltijd de keer erop, jammer dan.
als je het structureel vergeet wel of je moet geen waarde hechten aan voeding :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”