Dag of 10 geleden was Sjors gepakt door de schrik van onze buurt.
Een uit de kluitengewassen dominante naar niks luisterende en altijd loslopende Golden, die vecht met elke reu die hij pakken kan van Yorkshires tot… Bulldog.
Bijna alle reu bezitters in de buurt hebben al eens een aanvaring met baas en hond gehad, en zoals in de vele andere verhalen hier, is baas net zo Oost-Indisch doof als z`n hond.
Sjors is dus geen knokker, en op z`n ouwe dag is hij al helemaal niet opgewassen tegen een aanstormende Golden.
Golden klapt in volle vaart op Sjors, Sjors tuimelt door de lucht komt met een klap op z`n rug terecht en Golden bijt zich vast in z`n strot en schudde maar. :N:
En hoe hard ik die hond ook schopte en schreeuwde, hij liet niet los.
Pas toen mijn 2 meter lange en 1 meter brede buurman kwam helpen lukte het….
Golden ging er vandoor baas natuurlijk nergens te zien.
Sjors had een aantal gaatjes in z`n nek en in z`n kop, op zich viel het mee.
Alleen s`avonds kreeg hij een soort aanval die op epilepsie leek, schrok me het lazarus dat had hij nog nooit gehad.
De Da kon niet precies vaststellen wat het was geweest, wel heeft hij een injectie gekregen om wat rustiger te worden.
Volgende dag Sjors weer even laten checken, maar buiten z`n gekrenkte trots en een stuk of 7 gaatjes was er verder goddank niets aan de hand.
2 dagen later ben ik samen met 2 andere buurtbewoners met soortgelijke vechtpartijtjes aangifte gaan doen bij de politie.
Dat waren niet de eerste aangiftes, maar goed… officieel losloopgebied en zolang er geen dooie vallen enz enz enz.
Kortom zoek het maar uit met z`n allen….
En nu de clou van het verhaal...
Een paar dagen later kom ik de Golden baas tegen. { beide zonder hond.}
Was al 2 x bij ze aan de deur geweest, maar er werd niet opengedaan terwijl ze wel thuis waren.
Dus had ik de kans om even mijn verhaal te doen, maar die vent mompelde allen maar wat onverstaanbaars { is een Rus van origine} en tja toen schoot ik in de viswijf modus.
Ik riep iets van, dat ik de volgende x niet de oren van zijn hond zou trekken maar wel de oren van zijn stoïcijnse rot kop……

Zelfs als ik een goede dag heb sla ik amper een deuk in een pakje boter, laat staan…..
Maar goed die meneer heeft op zijn beurt aangifte bij de politie gedaan wegens bedreiging ha ha ha
En zo had ik vanmiddag de wijkagent op visite, die mij even kwam duidelijk maken dat wij hier in de wijk zo niet met elkaar omgaan en over nog meer normen en waarden ….
Nou ja … t`zal wel…. ben er nog verbouwereerd van.