Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppycursus.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

puppycursus.

Ongelezen bericht door Moos »

Gaan Vera en ik vanaf volgende week volgen :ok:

Met Moos heb ik 3 verschillende puppencursusen versleten (vanwege vervoersproblemen, en ook 1 cursus waar ik nog de rillingen van krijg als ik daaraan denk. Die was wel dichter in de buurt, maar echt vreselijk :N: ), met Saartje heb ik niks gedaan, was ook niet echt iets voor haar geweest denk ik.
Maar met Vera ga ik nu dus weer cursus doen, en ik heb er zin in en ben reuze benieuwd wat we er allebei van vinden. Vera zal alle andere hondjes wel te leuk vinden denk ik zo haha.
Vera vindt thuis trainen erg leuk, alleen stuitert wel een beetje alle kanten op van enthousiasme :mrgreen: Verder dan een 'zit' zijn we ook nog niet gekomen (en hierkomen oefenen we dan natuurlijk), maar die kan ze dan ook feilloos in allerlei situaties :pffff: En we gaan natuurlijk niet voor niks op cursus :mrgreen:

A.s maandag eerst een theorie-les zonder hond, en dan de maandag daarop beginnen met Veraatje. Ben ook wel nieuwsgierig wat de theorie-les precies inhoudt, ik heb iig een flinke vragenlijst over de hond gekregen die ik ingevuld mee moest nemen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Hmm, nou dacht ik dat ik in gehoorzaamheid zat. Foutje :N:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Moos schreef:Hmm, nou dacht ik dat ik in gehoorzaamheid zat. Foutje :N:
Puppycursus is vast ook hondensport hoor :wink:
Waar ga je op cursus?
Laatst gewijzigd door ranetje op 24 mei 2008 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef:Hmm, nou dacht ik dat ik in gehoorzaamheid zat. Foutje :N:
Puppycursus is vast ook hondensprot hoor :wink:
Waar ga je op cursus?
West Friesland. Ik ben daar met Moos ook even geweest, maar moest stoppen vanwege een vervoersprobleem. :wink:
Ik zal toen ongetwijfeld ook die theorie-les gehad hebben, maar ik kan me daar helemaal niks meer van herinneren :N: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 21 aug 2008 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Ik ben benieuwd.
Die eerste (theorie) les is meestal vooral een introductie met uitleg van de manier van trainen, wat je mee moet nemen (speeltje, lekkers halsband met riem en je pup :wink: )
En soms een uitleg van hoe een hond leert.

Misschien doen zij het wel heel uitgebreid.
Het is erg lang geleden dat ik bij West-Friesland heb getraind.
Dus er zal wel wat veranderd zijn in de tussentijd :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Ik ben benieuwd.
Die eerste (theorie) les is meestal vooral een introductie met uitleg van de manier van trainen, wat je mee moet nemen (speeltje, lekkers halsband met riem en je pup :wink: )
En soms een uitleg van hoe een hond leert.

Misschien doen zij het wel heel uitgebreid.
Het is erg lang geleden dat ik bij West-Friesland heb getraind.
Dus er zal wel wat veranderd zijn in de tussentijd :wink:
Met Moos is natuurlijk ook alweer 5.5 jaar geleden, dus er zal misschien in die tussentijd ook al wel iets verandert zijn :wink:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

leuk marloes, ben benieuwd! :ok:
Moos
Zeer actief

Ondertussen de eerste les gehad.
Vera vond de andere pups erggggg leuk en interessant maar deed het met aandacht vragen enzo erg goed :ok:
Wat ik vooral erg leuk vond om te zien was hoe ze zich hield toen de pups allemaal los mochten. Bange pups deed ze even snuffel snuffel mee en negeerde ze verder, pups die zich erg dominant gedroegen liep ze met neutrale staart langs van "pomtidom je ziet me niet" :mrgreen:
En wat wel erg grappig was was dat ze na een minuut of wat een speelmaatje had gevonden: een swiffer :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Dat speelmaatje deed haar zeker aan Saartje denken? :wink:
Wat fijn dat ze zich op de les zo op haar gemak voelt.
Je hebt zo te lezen een heel stabiel en verstandig hondje :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:Dat speelmaatje deed haar zeker aan Saartje denken? :wink:
Dat moet haast wel denk ik inderdaad :wink: Het was heel grappig, want in eerste instantie had ze zoiets van "ik hobbel wel wat rond, maar dat felle gestoei enzo hoef ik niet". Totdat ze de swiffer tegen het lijf liep toen ging ze los :mrgreen: :wink:
Wat fijn dat ze zich op de les zo op haar gemak voelt.
Je hebt zo te lezen een heel stabiel en verstandig hondje :ok:
Het is echt een heerlijk hondje, en ik prijs me zeer gelukkig met haar :wink: Ze is absoluut niet bang aangelegd, maar tegelijkertijd is ze ook geen plaat-voor-de-kop type. Ze is inderdaad heel stabiel en ook weer bedenkzaam zonder terughoudend te zijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moos schreef: Het is echt een heerlijk hondje, en ik prijs me zeer gelukkig met haar :wink: Ze is absoluut niet bang aangelegd, maar tegelijkertijd is ze ook geen plaat-voor-de-kop type. Ze is inderdaad heel stabiel en ook weer bedenkzaam zonder terughoudend te zijn.
:ok:
Heerlijk is dat.
Krijg van Ita ook en beetje die indruk. Het is dan echt genieten. :D
Afbeelding
Moos
Zeer actief

ranetje schreef:
Moos schreef: Het is echt een heerlijk hondje, en ik prijs me zeer gelukkig met haar :wink: Ze is absoluut niet bang aangelegd, maar tegelijkertijd is ze ook geen plaat-voor-de-kop type. Ze is inderdaad heel stabiel en ook weer bedenkzaam zonder terughoudend te zijn.
:ok:
Heerlijk is dat.
Krijg van Ita ook en beetje die indruk. Het is dan echt genieten. :D
Ja he? :D
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Leuk! Diego zit ook op de introductie cursus noemen ze het geloof ik. Hier kunnen ze terecht na hun 2e enting en dan leren ze in ieder geval dat heel veel dingen (paraplu, tunneltje, etc.) niet eng zijn.Je kan er met superveel vragen terecht en we hebben een keer zitten moeten laten zien en hoe de honden met je mee lopen etc.
Zaterdag nog 1 les, dan die zaterdag geen les en dan 1 julli theorieles (zijn er in totaal 2 waarbij je ook een cursusboek krijgt) en dan die zaterdag zit hij echt in de puppycursus.

Ben benieuwd! Wij krijgen trouwens bij elke cursus(behalve de iintroductiecursus) ook 2 lessen bij een kinderboerderij.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”