Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In gewone tennisballen zit ijzer verwerkt voor de sterkte en daardoor kunnen tanden sneller slijten.Dat krijg je er niet uit.
Misschien vinden ze andere ballen ook wel leuk?Ik zou geen tennisballen in dierenspeciaalzaken kopen want die zijn zo slecht van kwaliteit dat ze in no time kapot zijn.
En als je toch gewone tennisballen wilt blijven gebruiken wil een rondje langs of achter tennisbanen nog wel eens iets opleveren.Gratis en voor niks
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Er zijn een tal van topics op dit forum die op de gevaren van nieuwe tennisballen wijzen (via zoekfunctie).
Zo zou er ondermeer glasvezel inzitten...
Nee de honden krijgen altijd oude afgedankte ballen van tennissers...gratis zijn die zelden hoor
4 van de 5 honden zijn voorbeeldig met de ballen...één daarentegen bijt ze in 5 seconden stuk...tja en soms ben ik net een tikkeltje te lui om de bal direct terug te vragen (een beetje spel onder hen samen moet ook kunnen )...
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
evaellenjoan schreef:
Nee de honden krijgen altijd oude afgedankte ballen van tennissers...gratis zijn die zelden hoor
Er zit echt bij mijn weten geen glasvezel maar ijzer in,maar goed,het kan best anders zijn.
Je moet ook niet aan tennissers vragen of jij hun oude ballen mag hebben,maar gewoon een rondje maken langs de baan.
Neem dan vooral een hond mee,want die vindt ze sneller dan jij
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Als ik met Rana naar het bos ga met een bal kom ik met twee of drie ballen thuis
Ik zit nooit zonder.
Ook volgens mij zit er ijzer in de bekleding. Dat blijft dus tanden slijten al zijn ze oud. Dat is het nadeel.
Je kunt ze op een rontgenfoto zien als de hond er een heeft ingeslikt. Dat is het voordeel van de ijzerverwerking
Wel heel erg slecht voor de maag om in te slikken!!!
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Roy is net 2 jaar en zijn hoektanden zijn al aardig afgevlakt door de tennisballen. De ballen bij de dierenzaak gaan ongeveer 5 minuten mee. Volgens mij zijn er wel goeie speciale ballen voor honden. Alleen moet ik ze nog even vinden. Ik ga kijken of ik deze kan bestellen: http://www.sitstay.com/dog/supplies/ser ... 251_18902_
ik lees net dat ik voor minstens 50 dollar moet bestellen, dat is een stuk of 40 tennisballen.... als ze dan niet goed zijn..
Ik zoek nog maar even verder
balls & bones schreef:Roy is net 2 jaar en zijn hoektanden zijn al aardig afgevlakt door de tennisballen. De ballen bij de dierenzaak gaan ongeveer 5 minuten mee. Volgens mij zijn er wel goeie speciale ballen voor honden. Alleen moet ik ze nog even vinden. Ik ga kijken of ik deze kan bestellen: http://www.sitstay.com/dog/supplies/ser ... 251_18902_
maar ik weet niet of het wat is.
Het klinkt goed zoals het is beschreven.
Weet jij welke maat je moet hebben als je de maat van een tennisbal wil hebben?
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ik neem aan "standaard" maar 50 dollar is wel een aardige gok!
Op tennisgifts.nl hebben ze volgens mij iets soortgelijks per 2 maar er staat alleen groot of klein.... daar hebben we ook niet veel aan. ze zijn wel prijzig per 2 maar om te proberen vind ik dat wel Ok. Als ze goed zijn bestel ik er wel 50 maar dan moeten ze wel GOED zijn!
Whahaha ik lijk wel niet goed bij mijn hoofd!!! ik heb zo juist 2 tennisballen gekocht voor 14 euro (inclusief verzendkosten)
maar ik laat nog wel horen of het wat is
balls & bones schreef:Whahaha ik lijk wel niet goed bij mijn hoofd!!! ik heb zo juist 2 tennisballen gekocht voor 14 euro (inclusief verzendkosten)
maar ik laat nog wel horen of het wat is
Ik ben benieuwd
Bij de blokker is vaak een aanbieding van 3 tennisbalen voor 1 euro. Dat is ook nog om te doen. Daar haal ik ze ook nog wel eens. Alleen hier speelt ze niet zo vaak met tennisballen, ze heeft liever piepers.
evaellenjoan schreef:
na een tennisseizoen eens langs de club gaan en vragen om de ballen die niet goed meer stuiteren
hier ook gedaan met onderstaand resultaat
een doos vol met 300 afgedankte ballen, voor onze hondenschool, geheel gratis
in de ballenbak!!
hij wil wel dat ik zijn ballen koop, dan mag ik ze na een paar wedstrijden terug (omdat ze nogal duur zijn) maar daar begin ik niet aan
ik neem ze wel mee uit zijn huis als hij ze aan zijn kinderen gegeven heeft (of dick neemt ze mee)
hij zegt ook: in de kantine staat een hele ton met ballen voor kinderen, die stuiteren niet meer goed. dus als je het daar gaat vragen, denk ik dat je er wel een paar meekrijgt
Met die speciale hondentennisballen kan de hond niet "poppen".
Dat is wel een voordeeltje in mijn geval met Rana, maar de vraag is of ze het dan nog interessant vindt
Dat is wel een voordeeltje in mijn geval met Rana, maar de vraag is of ze het dan nog interessant vindt
En hoelang blijven die ballen heel?
Eva doet exact 3,5 seconden over een tennisbal, daarna ligt hij doormidden
Ja, ik heb het gemeten.
En hoelang blijven die ballen heel?
Eva doet exact 3,5 seconden over een tennisbal, daarna ligt hij doormidden
Ja, ik heb het gemeten.
Een van mijn Teckels deed dat ook zo snel
Rana maakt tennisballen alleen maar lek door dat "gepop"
En dan moeten ze weggegooid worden
dretje schreef:ding dong Andra wil graag opgehaald worden uit de kinderparadijs........
gelukkig is ze er alweer uit hoor!
helaas heeft onze "ex" hondenschool houder alle ballen ingepikt
maar een lieve buurman heeft er weer een zak vol gedoneerd
Ik ken iemand met een hond die bijna geen tanden meer overhad door kauwen op tennisballen. Nu stroopt ze het gele velletje eraf en krijgt de hond kale tennisballen.