Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik doe hier normaal niet aan mee...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

ik doe hier normaal niet aan mee...

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Maar dit slaat alles,15jaar en dan aan de kant gezet worden :jank: :jank:

http://link.marktplaats.nl/165269383
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

je weet het verhaal/situatie niet, misschien gaat ze scheiden, is haar man overleden, moet ze fulltime aan de bak (of hij). heeft degene kanker en moet ie aan de chemo/ bestraling.
een hond van 15 jaar, ik geef toe heel sneu en dat wens je geen hond, maar je weet niet wat er aan de hand is. ik kan me niet voorstellen dat ienand die een hond zolang heeft zomaar wegdoet.
het is natuurlijk wel heel erg als dat wel zomaar gedaan wordt, maar daar kun je toch zo niet over oordelen. . . . :denken:
Eefje83
Zeer actief

heb ik gezegd dat ik wat van die mensen vind dan?
Ik zet het hier neer om onder de aandacht te brengen,wie weet he,ziet iemand het die iets kan doen voor het beestje.
ik weet idd niet waarom het beestje nu weg moet maar ik denk dat als je het al die tijd gered hebt,je die laatste maanden,of misschien een jaar( tis een herder tenslotte) dan ook nog wel iets anders zou kunnen verzinnen denk ik.
er zijn mij net even teveel van die oudjes die ineens weg moeten omdat ze hun plas niet meer ophouden,lastig worden,vaker naar de da moeten enz enz.
Of de buurman heeft een pup en die willen wij nu ook.......
Nee ik weet het niet of dat nu zo is maar daarom blijft het wel sneu voor de hond,wat de reden ook is.
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Gewoonweg verschrikkelijk, zo'n oud dier gewoon afdanken. :jank:
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik weet dat we de situatie van de eigenaar niet kennen, maar als je echt op zoek bent naar een goede baas/ goed tehuis voor je oude hond van verdikkeme 15 jaar, hou je het toch niet bij een zinnetje als: 'ik moet haar weg doen omdat ik geen tyd meer voor der heb' ???
Dan zeg je toch op zn minst hoezeer je er tegenop ziet om dr weg te doen? Dat er privé problemen zijn ofzo?
Het arme beest is 15! Gaat misschien nog aar een paar maanden mee, en dan moet ie nog verhuizen? Ik vind het ronduit zielig... :jank:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het is heel triest voor het arme beestje.
En idd ik ben het ermee eens dat je dan niet zo'n simpele adv zet als je echt kapot bent dat je hond wegens prive omstandigheden weg moet.
Het komt nu erg kil over, alsof ze de hond liever vandaag dan morgen weg willen hebben.
De standaard smoes: geen tijd meer.

Wil niet zeggen dat het ook zo is, maar zo komt de adv wel over.
:zweep:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Arm beestje....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ai, dat is wel heel sneu voor de hond. Hopelijk vindt die nog een mooi huis, waar die de rest van zijn leven nog kan genieten.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

eefje+huig schreef:heb ik gezegd dat ik wat van die mensen vind dan?
Ik zet het hier neer om onder de aandacht te brengen,wie weet he,ziet iemand het die iets kan doen voor het beestje.
ik weet idd niet waarom het beestje nu weg moet maar ik denk dat als je het al die tijd gered hebt,je die laatste maanden,of misschien een jaar( tis een herder tenslotte) dan ook nog wel iets anders zou kunnen verzinnen denk ik.
er zijn mij net even teveel van die oudjes die ineens weg moeten omdat ze hun plas niet meer ophouden,lastig worden,vaker naar de da moeten enz enz.
Of de buurman heeft een pup en die willen wij nu ook.......
Nee ik weet het niet of dat nu zo is maar daarom blijft het wel sneu voor de hond,wat de reden ook is.

even over het eerste rode gedeelte: heb ik gezegd dat jij iets gezegd hebt dat je van die mensen vindt? ( :pffff: :mrgreen: )
ik zeg alleen maar wat ik denk als ik die adv. zie.

en over het tweede rode : dat zei ik al.
en ik ben het ook met je eens dat het een beetje kil overkomt die adv. maar ik vind het dus moeilijk hier iets over te zeggen omdat er voorhetzelfde geld wel een moeilijke situatie is, waar het misschien voor de hond ook beter kan zijn in een liefdevol ander thuis te zitten.
en natuurlijk lijkt mij dat ook het laatste wat je doet, maar je weet gewoon niet wat er aan de hand is.
en als het wel een kwestie is van dumpen tja dan :evil:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik vind het echt verschrikkelijk zoiets, kan me niet voorstellen dat je dat doet.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

:roll: wat een moppie Een melgische herder is nieuw haha

Ik kan er ook niet bij dan heb je die hond waarschijnlijk 15 jaar gehad en dan zal je (ik) er toch alles aan doen om hem bij je te houden tot het einde sneu hoor
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Toen ik aan het zoeken was voor een herplaats op MP, was ik ooit een keer een advertentie tegen gekomen om een oude hond van boven de 10 te ruilen met een jonge hond... Iets van dat de oude hond niet zo veel meer deed en saai werd, ja echt waar? :devil:

Ik hoop dat het hondje iemand vindt die wel op haar geeft :(
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ik denk dat niemand hier een oordeel over kan vellen, niemand weet de achtergrond.
Bijvoorbeeld ons reutje Bloem.
Hij werd uitgekozen door hele leuke lieve mensen en elke week kwamen ze meerdere keren bij hun pup kijken.
Betere baasjes had ik niet kunnen wensen !
Maar na twee jaar kwamen er scheuren in hun relatie en de vrouw moest fulltime gaan werken.
Bloem zou dus de hele dag alleen thuis zijn. Uitlaatservice zou een optie zijn maar ze wilden niet dat hij zo lang alleen zou zijn thuis.
Die mensen hebben Bloem aan ons terug gegeven.
Ze hebben voor Bloem gekozen en niet voor zichzelf.

Wat ik maar wil zeggen : niet te snel oordelen over mensen die hun hond "wegdoen".
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zou zelf in ieder geval hemel en aarde bewegen om die hond bij me te kunnen houden .Als ik onze Polleke (bijna 15 geworden) had weg moeten doen, dat had ik zelf niet overleefd. Ik zou nooit meer rust hebben. En dat zegt wel iets.
Ik doe mijn honden gewoon niet weg. Punt uit. Wat er ook gebeurt.

Zouden die lui inzien dat niemand zit te wachten op een 15 jarige hond?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Kan goed zijn dat ze in een situatie zitten dat de hond in de weg loopt, maar blijft schandalig, op die leeftijd nog herplaatsen, er staat geen tijd, zo veel tijd zal dat diertje niet nodig hebben
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ik zou denk ik ontzettend hard na moeten denken als ik echt niet meer voor mijn herder van 15 jaar kon zorgen om hem/haar dan nog te herplaatsen of rust te geven.
Herplaatsen is voor sommigen een goede optie, maar als het echt een oude hond is met gehoorproblemen, zicht problemen, stramheid e.d. die zou ik het persoonlijk niet aan doen om nog te herplaatsen.
Is het een oudje dat wel wat langer overal over doet e.d. maar nog kern gezond is dan zou ik het zeker proberen.

Maar eigenlijk hoef ik hier bijna niet over na te denken want hier gaat echt niet zomaar een hond weg!! en anders hebben we (op Sam na) ons gewoon te houden aan het asiel contract. :wink:
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

weet ook niet waarom deze mensen dit doen, maar weet wel dat ik de manier waarop de advertentie is opgesteld beroerd vind.
denk dat als jouw hond na zo'n lange tijd weg moet er wel andere wegen te bewandelen zijn dan marktplaats.
zielig voor de hond, hoop dat ie nog goed terechtkomt
Branwen
Actief

Ongelezen bericht door Branwen »

Wat triest voor de hond om op die leeftijd nog zijn huis te moeten verliezen.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik vind het erg zielig voor de hond.
het beestje heeft 15! jaar voor je klaargestaan en nu moet ie weg.
15 jaar is niet niks, ik zou alles op alles zetten om die hond bij me te houden voor de tijd die hem/haar nog rest. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Je weet idd. de achtergrond niet, maar wat heb ik een medelijden met die oude baas :jank: .
Trouwens, laatst zag ik een 14 jaar oude colliereu die wegmoest, want het ging niet met de nieuwe pup :devil: ... zulke mensen zou ik het liefst iets aan willen doen. En dat aandoenlijk grijze snuitje :jank: .
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Arm beestje!!! Ik ben even zo brutaal geweest om die mevrouw te mailen om te vragen hoe het komt dat ze hem weg moet doen... Zonder verwijten hoor, maar ik vind het zooo zielig voor die hond!!! :jank:
RIP Cena :roos:
    Irene
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boerenfox
    Spaanse mix
    dwergpincher
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Jammer dat mensen inderdaad altijd zo snel klaar staan met een oordeel.
    Misschien heeft de hond ook wel geen 15 jaar bij die mensen gewoont en hebben die mensen hem ook noodgedwongen van iemand overgenomen en hem tijdelijk opgevangen en als een baasje vinden dan niet 1,2,3, lukt kan ik me best voorstellen dat iemand nog uitwijkt naar marktplaats.
    Maar inderdaad de advertentie is niet erg voordelig neergezet, wat meer omschrijving over hoe en waarom zou een stuk beter op zijn plaats zijn geweest.
    Maar ja misschien hebben die mensen nooit eerder een advertentie gezet of hem laten zetten door een ander,niet iedereen kan alles even goed omschrijven.
    Het blijft voor een hond op die leeftijd wel allemaal heel erg triest.Maar laten we niet te hard zijn in ons oordeel,we kennen niet het hele verhaal erachter.
    SannePP schreef:Arm beestje!!! Ik ben even zo brutaal geweest om die mevrouw te mailen om te vragen hoe het komt dat ze hem weg moet doen... Zonder verwijten hoor, maar ik vind het zooo zielig voor die hond!!! :jank:
    Ben wel benieuwd wat nu echt de reden is.
    Eefje83
    Zeer actief

Irene schreef:Jammer dat mensen inderdaad altijd zo snel klaar staan met een oordeel.
    Misschien heeft de hond ook wel geen 15 jaar bij die mensen gewoont en hebben die mensen hem ook noodgedwongen van iemand overgenomen en hem tijdelijk opgevangen en als een baasje vinden dan niet 1,2,3, lukt kan ik me best voorstellen dat iemand nog uitwijkt naar marktplaats.
    Maar inderdaad de advertentie is niet erg voordelig neergezet, wat meer omschrijving over hoe en waarom zou een stuk beter op zijn plaats zijn geweest.
    Maar ja misschien hebben die mensen nooit eerder een advertentie gezet of hem laten zetten door een ander,niet iedereen kan alles even goed omschrijven.
    Het blijft voor een hond op die leeftijd wel allemaal heel erg triest.Maar laten we niet te hard zijn in ons oordeel,we kennen niet het hele verhaal erachter.
    SannePP schreef:Arm beestje!!! Ik ben even zo brutaal geweest om die mevrouw te mailen om te vragen hoe het komt dat ze hem weg moet doen... Zonder verwijten hoor, maar ik vind het zooo zielig voor die hond!!! :jank:
    Ben wel benieuwd wat nu echt de reden is.
    ik heb hier om heel eerlijk te zijn nog helemaal geen oordelen gelezen,iedereen zegt dat ie het triest vind want het beestje word afgedankt,dat is geen oordeel maar een feit,anders doe je hem niet op mp.
    Ik ben idd ook erg benieuwd wat er als reden gegeven word om afscheid van dit oudje te nemen.
    Irene
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Boerenfox
    Spaanse mix
    dwergpincher
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Ik vind de woorden "afdanken en "aan de kant gezet worden" wel een beetje een oordeel, want is het idd een kwestie van afdanken ?of aan de kant gezet worden? dat blijft de vraag.
    Ik hoop dat ze met een goed argument komen waarom de hond wegmoet (als ze uberhaubt antwoord krijgen, dat is ook altijd nog maar afwachten)
    En ik vrees het ergste voor het beestje van 15,want ik zou eerlijk gezegt ook niet aan een hond van 15 jaar beginnen.
    Blijft sneu allemaal.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ik heb een mailtje terug gehad van de vrouw en ze schrijft dat haar dochtertje allergisch blijkt te zijn voor honden en katten en dat ze het best wel vervelend vindt voor haar dochter omdat ze helemaal weg is van de hond.

Sneu!
    RIP Cena :roos:
      Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Waarom zet ze dat dan niet als reden? De reden in de adv was tijdgebrek.
      Het blijft triest om op zo'n leeftijd afgedankt te worden. Moet er niet aan denken om mijn honden dat aan te doen. Wie wil nu zo'n (te) oude hond?
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”