Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nog even over entingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

estelle

nog even over entingen

Ongelezen bericht door estelle »

Ben ik weer hoor.
Chello gaat eind juni een weekendje (1 nacht) naar een pension.
Nu is hij vorig jaar Nobivac geent. Die is toch 3 of 2 jaar geldig?
Moeten ze dat dan in principe accepteren? Of moet ik hem toch opnieuw laten enten?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik neem aan dat de datum die in je paspoort staat wanneer je weer moet komen voor pensions gewoon geldig is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Welke enting bedoel je? Rabies van Nobivac is idd voor 3 jaar geldig.
De 'gewone ' cocktail is deels voor 1 jaar en deels voor 3 jaar. Er zijn componenten die elk jaar herhaald moeten worden. Als het goed is, dstaat dat ook zo in het paspoort? Anders tevoren even bij het pension navragen, dat je niet op dat moment voor een voldongen feit komt dat hij er niet in mag!

Suzanne
estelle

sirene schreef:Ik neem aan dat de datum die in je paspoort staat wanneer je weer moet komen voor pensions gewoon geldig is.
Nou hij is dus vorig jaar april 2007 geent en in het boekje staat nu dus april 2008. Dat klopt toch niet? Heb net al even gegoogled en kom tegen dat een Nobivac enting gewoon 2 jaar geldig is.
Ik begrijp natuurlijk dat een DA dit liever niet verteld tegen jan en alleman zodat ik fijn het jaar erop weer kom enten. :wink:
estelle

Suzanne123 schreef:Welke enting bedoel je? Rabies van Nobivac is idd voor 3 jaar geldig.
De 'gewone ' cocktail is deels voor 1 jaar en deels voor 3 jaar. Er zijn componenten die elk jaar herhaald moeten worden. Als het goed is, dstaat dat ook zo in het paspoort? Anders tevoren even bij het pension navragen, dat je niet op dat moment voor een voldongen feit komt dat hij er niet in mag!

Suzanne
ohjee, er staat niks in zn boekje.
Behalve het stickertje van de enting daar staat op: Nobivac L+DHPPI
omcirkeld zijn; parvo levend, hondenziekte, leverziekte,leptospirose en para-influenza.

ik ga denk maar gewoon enten....
Gooi er nog wel een mailtje tegenaan naar het pension.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

estelle schreef:
Suzanne123 schreef:Welke enting bedoel je? Rabies van Nobivac is idd voor 3 jaar geldig.

Suzanne
ohjee, er staat niks in zn boekje.
Behalve het stickertje van de enting daar staat op: Nobivac L+DHPPI
omcirkeld zijn; parvo levend, hondenziekte, leverziekte,leptospirose en para-influenza.

ik ga denk maar gewoon enten....
Gooi er nog wel een mailtje tegenaan naar het pension.
die enting hebben ze hier in 2006 gehad... vorig jaar weil en kennelhoest (7) en dit jaar alleen weil en parvo :19: dus niet nodig in mijn ogen met Nobivac bij jou
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Het probleem is vaak dat pensions de kennelhoestenting verplicht stellen en die moet wel jaarlijks herhaald worden. Voor de rest, met uitzondering van weil en kennelhoest dus, is de vaccinatie 3 jaar geldig.

Groetjes,

Fieke
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sennaruby schreef:Het probleem is vaak dat pensions de kennelhoestenting verplicht stellen en die moet wel jaarlijks herhaald worden. Voor de rest, met uitzondering van weil en kennelhoest dus, is de vaccinatie 3 jaar geldig.

Groetjes,

Fieke
ik heb vorig jaar voor het pension de kennelhoest neusspray laten geven... beviel me stukken beter dan de entingen die ik eerder wel eens deed.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sennaruby
Zeer actief
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sennaruby »

Kan natuurlijk ook, maar ook daarvoor geldt dat het maar een jaar geldig is.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

estelle schreef:
sirene schreef:Ik neem aan dat de datum die in je paspoort staat wanneer je weer moet komen voor pensions gewoon geldig is.
Nou hij is dus vorig jaar april 2007 geent en in het boekje staat nu dus april 2008. Dat klopt toch niet? Heb net al even gegoogled en kom tegen dat een Nobivac enting gewoon 2 jaar geldig is.
Ik begrijp natuurlijk dat een DA dit liever niet verteld tegen jan en alleman zodat ik fijn het jaar erop weer kom enten. :wink:
Sterker nog de Nobivac enting is 3 jaar geldig. Alleen kennelhoest en Weill moeten jaarlijks herhaald worden.
Ik heb Luuk laatst laten enten en in het boekje staat ook herhaling: mei 2009 bij de Lepto (weill). Even nagevraagd en de DA gaf aan dat dat idd alleen voor de Lepto geldt en niet voor de rest. In principe moet het algemeen bekend zijn dat de Nobivac enting 3 jaar geldig is.

Eventueel kan je nog (een gedeelte van) de volgende site uitprinten, dan is het helemaal duidelijk.
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9472 ... 092006.pdf
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
estelle

Liesbeth schreef:
estelle schreef:
Sterker nog de Nobivac enting is 3 jaar geldig. Alleen kennelhoest en Weill moeten jaarlijks herhaald worden.
Ik heb Luuk laatst laten enten en in het boekje staat ook herhaling: mei 2009 bij de Lepto (weill). Even nagevraagd en de DA gaf aan dat dat idd alleen voor de Lepto geldt en niet voor de rest. In principe moet het algemeen bekend zijn dat de Nobivac enting 3 jaar geldig is.

Eventueel kan je nog (een gedeelte van) de volgende site uitprinten, dan is het helemaal duidelijk.
http://db.cbg-meb.nl/MarketedAuth/v9472 ... 092006.pdf
Dus ik zou alleen de weill enting hoeven te halen?
estelle

De kennelhoest enting stelt dit pension niet verplicht.
estelle

Had het pension gemaild.
Ze mailde eerst terug dat ze hun DA hadden gebeld en deze zei dat het dan w.s. om een rabies enting ging en dat de gewone enting gewoon jaarlijkes herhaald moest worden.
Nadat hij de link had gelezen mailde hij terug dat ik idd gelijk had en heeft hij nogmaals zijn da gebeld. die belt hem vanmiddag terug en dan hoor ik ook meer.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

estelle schreef:Had het pension gemaild.
Ze mailde eerst terug dat ze hun DA hadden gebeld en deze zei dat het dan w.s. om een rabies enting ging en dat de gewone enting gewoon jaarlijkes herhaald moest worden.Nadat hij de link had gelezen mailde hij terug dat ik idd gelijk had en heeft hij nogmaals zijn da gebeld. die belt hem vanmiddag terug en dan hoor ik ook meer.
Gewoon jaarlijks herhaald? Kan ik me haast niet meer voorstellen, ik dacht dat de meeste dierenartsen nu onderhand wel doordrongen waren van het onnodige risico van overenten.
estelle

Marie-Josée schreef:
Ze mailde eerst terug dat ze hun DA hadden gebeld en deze zei dat het dan w.s. om een rabies enting ging en dat de gewone enting gewoon jaarlijkes herhaald moest worden.Nadat hij de link had gelezen mailde hij terug dat ik idd gelijk had en heeft hij nogmaals zijn da gebeld. die belt hem vanmiddag terug en dan hoor ik ook meer.
Gewoon jaarlijks herhaald? Kan ik me haast niet meer voorstellen, ik dacht dat de meeste dierenartsen nu onderhand wel doordrongen waren van het onnodige risico van overenten.
Nou schijnbaar zijn nog niet alle DA's op de hoogte.
Net een mailtje van het pension, hun DA gaat morgen de fabrikant bellen om te vragen over hoe en wat..... :19:

Vind het overigens wel netjes dat het pension dit gelijk uit gaat zoeken hoor.
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

estelle schreef:
Marie-Josée schreef:
Nou schijnbaar zijn nog niet alle DA's op de hoogte.
Net een mailtje van het pension, hun DA gaat morgen de fabrikant bellen om te vragen over hoe en wat..... :19:

Vind het overigens wel netjes dat het pension dit gelijk uit gaat zoeken hoor.
Inderdaad, erg netjes. In het ergste geval kun je er een mailtje aan Nobivac zelf aan spenderen en die doorsturen naar het pension.
Onbegrijpelijk dat sommige DA's óf niet op de hoogte zijn (dat doet het ergste vermoeden over hun actuele kennis en het bijhouden van vakliteratuur) of doen alsof hun neus bloedt.....
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”