Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband/halfcheck?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Halsband/halfcheck?

Ongelezen bericht door Mit »

Op dit moment heb ik een normale nylon halsband voor Tsuki. Echter is dit een enorm gepriegel om hem om te krijgen, het bandje is dun, de sluiting mini en haar nekje heel erg harig. Bovendien is ze enorm druk als we uitgaan. Daarom laat ik het bandje nu gewoon standaard om.

Dit wil ik eigenlijk niet, voor zover ik weet kan ze nergens achter blijven haken ofzo, maar ze heeft zo'n mooie vacht dat het zonde is als die halsband dat kapot maakt.

Daarom zoek ik een makkelijk alternatief. In een boekje over de Japanse Chin las ik dat veel mensen gebruik maken van een halfcheck.
Wat zijn de voors en tegens hiervan?
En bovenal...Zijn die uberhaupt hier wel te krijgen in maatje chihuahua?
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Waarom gebruik je niet gewoon een showlijntje?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als je de halfcheck zo koopt dat als ie aantrekt de halsband zelf nog zo groot is dat ie niet stropt zou dat een goed alternatief zijn
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Het is absoluut geen optie dat hij echt slipt. Dus ik wil idd een halfcheck oid zo afstellen dat de slip stopt op de halsband zelf en niet op haar nekje.

Bianca, heb even gekeken voor een showlijntje, heb er geen idee van hoor, maar slippen die dingen niet ook?
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Als je hem andersom doet zeg maar dan niet. Dus zeg maar dat de stop niet achter het halsgedeelte staat maar ervoor.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

bianca83 schreef:Als je hem andersom doet zeg maar dan niet. Dus zeg maar dat de stop niet achter het halsgedeelte staat maar ervoor.
Je kan die dingen toch afstellen, zag ik dat nou goed? Dus een of ander metalen dingetje die de afscheiding van lijn en band vormt naar voren of naar achteren schuiven.
Lekker duidelijk :mrgreen:

Want als ik er 1 neem die niet verstelbaar is en ik doe de stop aan de voorkant van haar nek dan zit ie binnen de kortste keren aan de achterkant. Madam rent regelmatig enthousiast tot het eind van de lijn achter een vogel of hondje aan. :wink:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze weleens in de lijn hangt zou ik geen showlijntje nemen. die dingen zijn daar zowiezo niet voor gemaakt en zijn zo dun dat dat heel rot moet zijn voor je hondje.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

massam schreef:als ze weleens in de lijn hangt zou ik geen showlijntje nemen. die dingen zijn daar zowiezo niet voor gemaakt en zijn zo dun dat dat heel rot moet zijn voor je hondje.
Oh okee. Dus dan blijft eigenlijk een halfcheckje over.
Want ook als je een showlijn zo verbouwd dat hij niet meer kán slippen (dus een of ander extra metalen bevestiging eromheen en platslaan zodat die lijn niet meer slipt) zijn ze nog vervelend voor haar als ze erin hangt?
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Ja, ik zou een halfcheckje proberen, welke nekomvang heeft jouw hondje? Scence heeft namelijk ook 2 halfchecks en die heeft een nekkie van 22 cm, dus kleine nekomvang is geen probleem. Wel zijn die halsbanden 3,5 cm breed, misschien is dat wel te veel voor jouw hondje. :denken:
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Ik antwoord wel even want Merit is even foetsie :mrgreen: precieze omtrek weten we niet, een band van 20cm was in ieder geval nog te groot. :smile:
Denk dat het ergens rond de 17cm is maar goed ik ga zo even langs een grote dierenzaak om te kijken voor een mini de mini halfcheck.
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik heb een halfcheck en ik vind hem erg handig, ik schuif hem gewoon over zijn koppie (moest hij wel aan wennen in het begin) en hij is verstelbaar. Voor behendigheid mag ik hem dan niet gebruiken, maar ik vind de gewone veel lastiger om om te doen, vooral met zijn lange vacht.

Groetjes, Noëlle.
Mit
Zeer actief

Ik ga idd een afstelbare halfcheck proberen. Alleen nu nog een toko vinden die die dingen verkoopt voor een nekomvang van een cm of 17....
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

In Nieuwegein zit een grote dierenwinkel daar hebben ze het wel.
Afbeelding
dutchdebs
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutchdebs »

Iedere dierenwinkel kan er toch eentje bestellen.
Duurt een paar dagen.
Ik ben ook helemaal voor de halfcheck vind het hele prettige bande bij de langharen.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Afbeelding
Nog gemakkelijker als een halfcheck vind ik.
Het is alleen dat je hond of links of rechts moet lopen en niet heen en weer omdat deze net als een slipketting op zijn kop kan zitten.
Hier heb je dus een stukje dat de band strakker trekt maar er zit ook een stop op. Je hebt ze in allerlei kleuren en motiefjes.
Het is van rogz for dogz :wink:
Voordeel is dat je geen ketting hebt waar het haar tussen kan komen :ok:
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

boxersien schreef:Afbeelding
Het is alleen dat je hond of links of rechts moet lopen en niet heen en weer omdat deze net als een slipketting op zijn kop kan zitten.
Hier heb je dus een stukje dat de band strakker trekt maar er zit ook een stop op. Je hebt ze in allerlei kleuren en motiefjes.
ik heb deze ook in het blauw en ik vind het geweldig...

zira is een ruwharige parson en ze heeft hem heel vaak om maar hij zit super en schadigt d'r vacht ook niet.
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Ayka-Zira-Honey schreef:

zira is een ruwharige parson en ze heeft hem heel vaak om maar hij zit super en schadigt d'r vacht ook niet.
Ik heb hem met het prikkeldraad motief en met de waterdruppel motief. Geweldig mooie banden vind ik en ze dragen goed voor de honden. Stevig/zacht materiaal, niet te breed, niet te dun in alle soorten, maten en kleuren, goed verstelbaar en kunnen ook nog eens overal tegen (zout water, viezigheid en de wasmachine!)
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ayka-Zira-Honey schreef:

Welke maat heb jij dan Liana?
Mit
Zeer actief

Die bandjes van Rogz for Dogz zijn inderdaad leuk :ok:
Het enige is dat wij er eentje nodig hebben voor een nekomvang van ongeveer 17 cm...En ze beginnen allemaal bij 20 :boos:

Wordt hard zoeken, en anders kijken of ik er ergens speciaal kan laten maken...
Afbeelding
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

http://www.dodidid.nl/

Hele leuke halsbanden ook voor kleinere honden.
Afbeelding
Noële
Zeer actief
Contacteer:

De half check van Fellow is niet mooi , gewoon zwart, ik persoonlijk vind dat het voor een langharige hond onzin is om een hele mooie halsband ( die vaak veel prijziger zijn) te kopen omdat niemand hem kan zien onder zijn lange vacht. Mijn dochters leek het laatst wel leuk om een halsband te kopen met de letter F, ik heb tegen ze gezegt dat het jammer is van hun geld want niemand ziet het.

Groetjes, Noëlle.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij hebben allemaal halfchecks voor de honden. Heel makkelijk en ik laat ze gewoon aan de riemen zitten. Huphup kopjes erdoor en gaan. Zo weer af en ook geen halsbanden om als ze los spelen.

Halfcheckjes van zo'n heel goedkoop merk van nylon. Gaan eeuwig mee en breken hier nooit. De grootste is 7 euro dacht ik en de puppenband van Eva leek wel een kattending van nog geen 4 euro meen ik :mrgreen:

Zoiets, kun je tot piepklein afstellen ook.
Afbeelding

De vacht van Eva is nog helemaal intact. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hier een foto. Deze was echt heel klein af te stellen en ze waren nog kleiner te krijgen:

Afbeelding
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

MARC_S schreef:Hier een foto. Deze was echt heel klein af te stellen en ze waren nog kleiner te krijgen:

Afbeelding
Wat een leuke foto zeg :wink: .........
Afbeelding
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Jinx schreef:Ik ga idd een afstelbare halfcheck proberen. Alleen nu nog een toko vinden die die dingen verkoopt voor een nekomvang van een cm of 17....
Jee, zo klein hebben wij ze dus (half-chacks) ook niet.

richard
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Qal »

Rich schreef: Jee, zo klein hebben wij ze dus (half-chacks) ook niet.

richard
Dat is dus het probleem, dierenwinkels in de buurt hebben alles vanaf 20cm maar kleiner niet. Wordt denk ik dus zelf maken want 17cm is echt inimini, zelfs een kattennek is dikker. :smile:

@MARC_S: Thanks, denk ik dat ik ook gewoon zo'n el cheapo bandje haal en die inkort. :wink:
Mit
Zeer actief

MARC_S schreef:Hier een foto. Deze was echt heel klein af te stellen en ze waren nog kleiner te krijgen:

Afbeelding
Ziet er netjes uit, en zoiets is dus ook ideaal. Gewoon snel om en af.
Alleen is het dus inderdaad zo dat Tsuki echt een kattennekje heeft. Hebben ze geen halfchecks voor katten? :mrgreen: :mrgreen:

Maargoed, Lars is handig, dus de kleinste maat kopen en inkorten moet wel te doen zijn.
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Noële schreef:De half check van Fellow is niet mooi , gewoon zwart, ik persoonlijk vind dat het voor een langharige hond onzin is om een hele mooie halsband ( die vaak veel prijziger zijn) te kopen omdat niemand hem kan zien onder zijn lange vacht. Mijn dochters leek het laatst wel leuk om een halsband te kopen met de letter F, ik heb tegen ze gezegt dat het jammer is van hun geld want niemand ziet het.

Groetjes, Noëlle.
Ik hoef ook geen mooie halsband hoor. Je ziet het idd niet, en ik vind het onzin ook. Het moet gewoon functioneel zijn. Ik heb nu gewoon een mini nylon bandje in het rood. Geen poespas.
Afbeelding
Rich
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rich »

Dat is dus het probleem, dierenwinkels in de buurt hebben alles vanaf 20cm maar kleiner niet. Wordt denk ik dus zelf maken want 17cm is echt inimini, zelfs een kattennek is dikker.
Dit hele kleine maatje halsbandjes gaat meestal naar pups, enkele hele kleine rassen en.... naar fretten!!

richard
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ik laat hem ook gewoon aan de lijn zitten en hij gaat af als hij los is,.Met behendigheid mag ik de half check niet gebruiken, daar heb ik een gewone simpele band voor, blijf het een onhandig ding vinden met zijn lange vacht.

Groetjes, Noëlle.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”