Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Halsband/halfcheck?
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Halsband/halfcheck?
Op dit moment heb ik een normale nylon halsband voor Tsuki. Echter is dit een enorm gepriegel om hem om te krijgen, het bandje is dun, de sluiting mini en haar nekje heel erg harig. Bovendien is ze enorm druk als we uitgaan. Daarom laat ik het bandje nu gewoon standaard om.
Dit wil ik eigenlijk niet, voor zover ik weet kan ze nergens achter blijven haken ofzo, maar ze heeft zo'n mooie vacht dat het zonde is als die halsband dat kapot maakt.
Daarom zoek ik een makkelijk alternatief. In een boekje over de Japanse Chin las ik dat veel mensen gebruik maken van een halfcheck.
Wat zijn de voors en tegens hiervan?
En bovenal...Zijn die uberhaupt hier wel te krijgen in maatje chihuahua?
Dit wil ik eigenlijk niet, voor zover ik weet kan ze nergens achter blijven haken ofzo, maar ze heeft zo'n mooie vacht dat het zonde is als die halsband dat kapot maakt.
Daarom zoek ik een makkelijk alternatief. In een boekje over de Japanse Chin las ik dat veel mensen gebruik maken van een halfcheck.
Wat zijn de voors en tegens hiervan?
En bovenal...Zijn die uberhaupt hier wel te krijgen in maatje chihuahua?
-
bianca83
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Mit
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- Mit
- Zeer actief
Je kan die dingen toch afstellen, zag ik dat nou goed? Dus een of ander metalen dingetje die de afscheiding van lijn en band vormt naar voren of naar achteren schuiven.bianca83 schreef:Als je hem andersom doet zeg maar dan niet. Dus zeg maar dat de stop niet achter het halsgedeelte staat maar ervoor.
Lekker duidelijk
Want als ik er 1 neem die niet verstelbaar is en ik doe de stop aan de voorkant van haar nek dan zit ie binnen de kortste keren aan de achterkant. Madam rent regelmatig enthousiast tot het eind van de lijn achter een vogel of hondje aan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Mit
- Zeer actief
Oh okee. Dus dan blijft eigenlijk een halfcheckje over.massam schreef:als ze weleens in de lijn hangt zou ik geen showlijntje nemen. die dingen zijn daar zowiezo niet voor gemaakt en zijn zo dun dat dat heel rot moet zijn voor je hondje.
Want ook als je een showlijn zo verbouwd dat hij niet meer kán slippen (dus een of ander extra metalen bevestiging eromheen en platslaan zodat die lijn niet meer slipt) zijn ze nog vervelend voor haar als ze erin hangt?
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mit
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
- dutchdebs
- Vaste gebruiker
-
boxersien

Nog gemakkelijker als een halfcheck vind ik.
Het is alleen dat je hond of links of rechts moet lopen en niet heen en weer omdat deze net als een slipketting op zijn kop kan zitten.
Hier heb je dus een stukje dat de band strakker trekt maar er zit ook een stop op. Je hebt ze in allerlei kleuren en motiefjes.
Het is van rogz for dogz
Voordeel is dat je geen ketting hebt waar het haar tussen kan komen
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
ik heb deze ook in het blauw en ik vind het geweldig...boxersien schreef:
Het is alleen dat je hond of links of rechts moet lopen en niet heen en weer omdat deze net als een slipketting op zijn kop kan zitten.
Hier heb je dus een stukje dat de band strakker trekt maar er zit ook een stop op. Je hebt ze in allerlei kleuren en motiefjes.
Het is van rogz for dogz![]()
zira is een ruwharige parson en ze heeft hem heel vaak om maar hij zit super en schadigt d'r vacht ook niet.

groetjes van Ayka,Zira en Honey
-
boxersien
Ik heb hem met het prikkeldraad motief en met de waterdruppel motief. Geweldig mooie banden vind ik en ze dragen goed voor de honden. Stevig/zacht materiaal, niet te breed, niet te dun in alle soorten, maten en kleuren, goed verstelbaar en kunnen ook nog eens overal tegen (zout water, viezigheid en de wasmachine!)Ayka-Zira-Honey schreef:ik heb deze ook in het blauw en ik vind het geweldig...boxersien schreef:
zira is een ruwharige parson en ze heeft hem heel vaak om maar hij zit super en schadigt d'r vacht ook niet.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Welke maat heb jij dan Liana?Ayka-Zira-Honey schreef:ik heb deze ook in het blauw en ik vind het geweldig...boxersien schreef:
- Mit
- Zeer actief
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer:
De half check van Fellow is niet mooi , gewoon zwart, ik persoonlijk vind dat het voor een langharige hond onzin is om een hele mooie halsband ( die vaak veel prijziger zijn) te kopen omdat niemand hem kan zien onder zijn lange vacht. Mijn dochters leek het laatst wel leuk om een halsband te kopen met de letter F, ik heb tegen ze gezegt dat het jammer is van hun geld want niemand ziet het.
Groetjes, Noëlle.
Groetjes, Noëlle.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben allemaal halfchecks voor de honden. Heel makkelijk en ik laat ze gewoon aan de riemen zitten. Huphup kopjes erdoor en gaan. Zo weer af en ook geen halsbanden om als ze los spelen.
Halfcheckjes van zo'n heel goedkoop merk van nylon. Gaan eeuwig mee en breken hier nooit. De grootste is 7 euro dacht ik en de puppenband van Eva leek wel een kattending van nog geen 4 euro meen ik
Zoiets, kun je tot piepklein afstellen ook.

De vacht van Eva is nog helemaal intact.
Halfcheckjes van zo'n heel goedkoop merk van nylon. Gaan eeuwig mee en breken hier nooit. De grootste is 7 euro dacht ik en de puppenband van Eva leek wel een kattending van nog geen 4 euro meen ik
Zoiets, kun je tot piepklein afstellen ook.

De vacht van Eva is nog helemaal intact.
-
laeken
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
- Aantal honden: 2
Dat is dus het probleem, dierenwinkels in de buurt hebben alles vanaf 20cm maar kleiner niet. Wordt denk ik dus zelf maken want 17cm is echt inimini, zelfs een kattennek is dikker.Rich schreef: Jee, zo klein hebben wij ze dus (half-chacks) ook niet.
richard
@MARC_S: Thanks, denk ik dat ik ook gewoon zo'n el cheapo bandje haal en die inkort.
- Mit
- Zeer actief
Ziet er netjes uit, en zoiets is dus ook ideaal. Gewoon snel om en af.MARC_S schreef:Hier een foto. Deze was echt heel klein af te stellen en ze waren nog kleiner te krijgen:
Alleen is het dus inderdaad zo dat Tsuki echt een kattennekje heeft. Hebben ze geen halfchecks voor katten?
Maargoed, Lars is handig, dus de kleinste maat kopen en inkorten moet wel te doen zijn.
- Mit
- Zeer actief
Ik hoef ook geen mooie halsband hoor. Je ziet het idd niet, en ik vind het onzin ook. Het moet gewoon functioneel zijn. Ik heb nu gewoon een mini nylon bandje in het rood. Geen poespas.Noële schreef:De half check van Fellow is niet mooi , gewoon zwart, ik persoonlijk vind dat het voor een langharige hond onzin is om een hele mooie halsband ( die vaak veel prijziger zijn) te kopen omdat niemand hem kan zien onder zijn lange vacht. Mijn dochters leek het laatst wel leuk om een halsband te kopen met de letter F, ik heb tegen ze gezegt dat het jammer is van hun geld want niemand ziet het.
Groetjes, Noëlle.
- Rich
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Noële
- Zeer actief
- Contacteer: