Ons nu zes weken oude reutje heeft een navelbreukje, ong ter grote van het topje van de pink. Nu weet ik dat het veel voorkomt bij pups en dat regelmatig terugmasseren ed ervoor kan zorgen dat het verdwijnt, maar dat het ook zichtbaar kan blijven als een bultje. Terugmasseren gaat heel makkelijk, maar het komt ook onmiddellijk weer terug. Nu hoorde ik dat fokkers wel eens een zg navelbandje gebruiken om de uitstulping terug te duwen en dat de buikwand dan wat makkelijker dichtgroeid.
Is dat een aanrader of juist niet?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
navelbreukje
Moderator: moderatorteam
-
liljebo
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Begrijp ik dat jullie een pupje van slechts zes weken oud in huis hebben?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oeps, dan heb ik niets gezegd. Sorry.Inge O schreef:het is eigen fokScooby schreef:Begrijp ik dat jullie een pupje van slechts zes weken oud in huis hebben?.
Groetjes, Karen
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Volgens onze dierenarts is het topje van de pink het formaat waarop er niets aan gedaan hoeft te worden. Te klein om echt gevaarlijk te zijn.
Ik heb destijds bij een teefje van ons een stuiver ertegen geplakt met leukoplast. Dat bleef goed zitten en uiteindelijk zie je er niets meer van. Het gaatje is er nog wel maar is nog steeds dat pinktopje terwijl de rest gegroeid is.
Ik heb destijds bij een teefje van ons een stuiver ertegen geplakt met leukoplast. Dat bleef goed zitten en uiteindelijk zie je er niets meer van. Het gaatje is er nog wel maar is nog steeds dat pinktopje terwijl de rest gegroeid is.
-
liljebo
- Zeer actief
Had ik er ook niet bijgezet, stom van me...Scooby schreef:Oeps, dan heb ik niets gezegd. Sorry.Inge O schreef:het is eigen fokScooby schreef:Begrijp ik dat jullie een pupje van slechts zes weken oud in huis hebben?.
Tulp... ik weet dus idd dat een operatie zelfs wordt afgeraden, dus dat wil ik zeker niet doen. Vroeg me alleen af of een navelbandje een goed idee is of niet. Maar wat jij hebt gedaan is dus vergelijkbaar en blijkbaar met goed resultaat. Maar ik vind het erop plakken van een stuiver eerlijk gezegd niet zo fijn (ik ben misschien een muts) Is een elastieken bandje een optie? uiteraard niet strak aangetrokken :N: