Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even klagen over losloopgebieden en mensen...
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Even klagen over losloopgebieden en mensen...
Hier in het Amstelveense geldt een hondenbeleid. Dat betekent dat de honden aan de lijn moeten behalve in de daarvoor aangewezen (heel weinige) losloopgebieden. Nu wil het feit dat voor mijn deur zo'n losloopgebied is en ik daar met de honden loop altijd aan de lijn i.v.m. katten die er LOS rond lopen dag en nacht.
Vlak bij dit losloopgebied zijn twee grote speeltuinen waar het (logisch) verboden is voor honden maar waar wel de katten hun behoeften in de zandbak doen en waar kinderen leuk kunnen spelen, want alles is er incl. voetbalveldje, zandbak, schommels enz.
Nu het weer mooier wordt komen er mensen met kids in het losloopgebiedje en die vinden dat ik maar ergens anders moet gaan lopen met de honden of aan de andere kant (langs de straat dus), want tenslotte moeten kinderen ook kunnen spelen. Nu heb ik zelf ook kinderen en ik vind ook dat die moeten kunnen spelen maar dat kan toch in die speeltuinen?? ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat ik met de honden nergens meer heen kan en ik baal daar verschrikkelijk van. Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat mensen met honden een soort paria's zijn hier.
Vlak bij dit losloopgebied zijn twee grote speeltuinen waar het (logisch) verboden is voor honden maar waar wel de katten hun behoeften in de zandbak doen en waar kinderen leuk kunnen spelen, want alles is er incl. voetbalveldje, zandbak, schommels enz.
Nu het weer mooier wordt komen er mensen met kids in het losloopgebiedje en die vinden dat ik maar ergens anders moet gaan lopen met de honden of aan de andere kant (langs de straat dus), want tenslotte moeten kinderen ook kunnen spelen. Nu heb ik zelf ook kinderen en ik vind ook dat die moeten kunnen spelen maar dat kan toch in die speeltuinen?? ik krijg zo langzamerhand het gevoel dat ik met de honden nergens meer heen kan en ik baal daar verschrikkelijk van. Het begint er zo langzamerhand op te lijken dat mensen met honden een soort paria's zijn hier.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
als het een losloopgebied is, dan heb je alle recht om daar met je hond(en) te lopen toch? aangelijnd of niet. en bij de speeltuintjes even bij je houden. als je dan commentaar krijgt dan zeg je toch dat de speeltuintjes er zijn voor de kinders?
hier lopen ook de losloopgebieden dwars langs speeltuintjes, waar de honden dan niet mogen komen. dus daar hou ik de hond weg/lijn hem even aan. ik vind het ook wel erg onlogisch hoe het is aangelegd, maar ja, allemaal maar even tolerant zijn hoor. kinderen op speelplaats, honden op de daargewezen grasveldjes. moet kunnen hoor, laat je niet wegjagen!
hier lopen ook de losloopgebieden dwars langs speeltuintjes, waar de honden dan niet mogen komen. dus daar hou ik de hond weg/lijn hem even aan. ik vind het ook wel erg onlogisch hoe het is aangelegd, maar ja, allemaal maar even tolerant zijn hoor. kinderen op speelplaats, honden op de daargewezen grasveldjes. moet kunnen hoor, laat je niet wegjagen!
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou tegen deze mensen met hun opmerkingen gewoon zeggen dat het een losloopgebiedje is en dat jij daar dus gewoon met je honden mag lopen
Ik heb eerlijk gezegd ook steeds meer het gevoel dat mensen ZONDER hond niet meer gediend zijn van honden in een wandelgebied. Zo kreeg ik een keer in een losloopgebied van een stel hardlopers de opmerking dat ik Wieke voortaan aan de lijn moest houden omdat ze er gevaarlijk
uitziet. Ze was amper geinteresseerd in deze mensen en deed geen vlieg kwaad 

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
- Actief
echt heel raar! Sommige hardlopers zijn een beetje arrogant...Frenkie schreef:Ik zou tegen deze mensen met hun opmerkingen gewoon zeggen dat het een losloopgebiedje is en dat jij daar dus gewoon met je honden mag lopenIk heb eerlijk gezegd ook steeds meer het gevoel dat mensen ZONDER hond niet meer gediend zijn van honden in een wandelgebied. Zo kreeg ik een keer in een losloopgebied van een stel hardlopers de opmerking dat ik Wieke voortaan aan de lijn moest houden omdat ze er gevaarlijk

Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos
*Life is short, but your here to flower!*

op de vraag 'wilt u uw hond hier niet laten lopen/piesen/poepen want mijn kinderen spelen hier?' geef ik keurig het antwoord 'wilt u uw kinderen hier niet laten spelen, want mijn honden lopen/piesen/poepen hier.'
staan de papa's en mama's naar adem te happen van verontwaardiging, maar hebben helaas weinig terug te zeggen.
staan de papa's en mama's naar adem te happen van verontwaardiging, maar hebben helaas weinig terug te zeggen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hardfietsers ook met hun geschreeuw van 'wij komen er aan , aan de kant' of hun irritante pingbelletjes als het niet snel genoeg gaat. In mijn fantasie heb ik al heel wat stokken in heel wat spaken gestokenslomehippie schreef:echt heel raar! Sommige hardlopers zijn een beetje arrogant...Frenkie schreef:Ik zou tegen deze mensen met hun opmerkingen gewoon zeggen dat het een losloopgebiedje is en dat jij daar dus gewoon met je honden mag lopenIk heb eerlijk gezegd ook steeds meer het gevoel dat mensen ZONDER hond niet meer gediend zijn van honden in een wandelgebied. Zo kreeg ik een keer in een losloopgebied van een stel hardlopers de opmerking dat ik Wieke voortaan aan de lijn moest houden omdat ze er gevaarlijk

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
linlin schreef:op de vraag 'wilt u uw hond hier niet laten lopen/piesen/poepen want mijn kinderen spelen hier?' geef ik keurig het antwoord 'wilt u uw kinderen hier niet laten spelen, want mijn honden lopen/piesen/poepen hier.'
Deze ga ik onthouden

dat is overal en de irritatie is algemeen.
Kinderen moeten spelen op poepveldjes, katten moeten binnen gehouden worden, honden mogen nergens meer los, fietsen mag ook niet meer want zo irritant.
Dat gezeik allemaal, als we nou eens gewoon overal lekker fietsen, spelen, en de honden loslaten, dat iedereen een beetje rekening met elkaar houdt, zonder al die afgebakende veldjes en paadjes , zou het dan niet veel gezelliger worden.
Ik heb totaal geen behoefte aan een hondenstukje/fietsstukje/kinderstukje.
Het zal toch geen wedstrijd gaan worden wie het meeste recht heeft op openbare ruimten.
Ik prijs mij gelukkig waar ik woon, aan de rand van de maashorst, een natuurgebied, waar op zondagochtend heel vroeg wat motors crossen (echt vroeg, want dan geen wandelaars en fietsers) wandelaars met en zonder honden lopen, fietsers fietsen en ruiters lopen.
Ik hoor de fietser die voorop de bocht om komt roepen... "LANGZAAM....HONDEN...."
Dan probeer ik uiteraard mijn honden bij me te roepen, en zo recreeeren we allemaal.
Dat hokjesdenken daar moeten we vanaf.
en als je je hond laat poepen waar ook kinderen kunnen voetballen ruim je gewoon die drol op. Losloopveld of niet. Het zou zo makkelijk allemaal kunnen samengaan.
Kinderen moeten spelen op poepveldjes, katten moeten binnen gehouden worden, honden mogen nergens meer los, fietsen mag ook niet meer want zo irritant.
Dat gezeik allemaal, als we nou eens gewoon overal lekker fietsen, spelen, en de honden loslaten, dat iedereen een beetje rekening met elkaar houdt, zonder al die afgebakende veldjes en paadjes , zou het dan niet veel gezelliger worden.
Het zal toch geen wedstrijd gaan worden wie het meeste recht heeft op openbare ruimten.
Ik prijs mij gelukkig waar ik woon, aan de rand van de maashorst, een natuurgebied, waar op zondagochtend heel vroeg wat motors crossen (echt vroeg, want dan geen wandelaars en fietsers) wandelaars met en zonder honden lopen, fietsers fietsen en ruiters lopen.
Ik hoor de fietser die voorop de bocht om komt roepen... "LANGZAAM....HONDEN...."
Dan probeer ik uiteraard mijn honden bij me te roepen, en zo recreeeren we allemaal.
en als je je hond laat poepen waar ook kinderen kunnen voetballen ruim je gewoon die drol op. Losloopveld of niet. Het zou zo makkelijk allemaal kunnen samengaan.
ja. die aardige mevrouw die een keertje naar buiten kwam om te vragen of de mormels een tiental meter verderop konden kakken, want hun zoontjes voetbalden zo fijn op dat veldje, krijgt van mij uiteraard geen sneer maar alle medewerking.Daan schreef:dat is overal en de irritatie is algemeen.
het gros van het spul echter begint met een grote ordinaire tokkenmuil op te zetten en dan ontbreekt het mij opeens aan welke vorm van utopisch samenleven dan ook. gewoonweg omdat ik er geen zin in heb.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Waar ik me dus aan irriteer: hier in Tilburg is zeer weinig losloopgebied voor de hondjes! Maar jan en allemans kat zit wel in mijn tuin, spit mijn plantjes om, plast mijn struik kapot en poept voor mijn poort... En dat mag dan wel...
Een hond heeft het nodig om los te lopen. Mijn mams zegt altijd: ik krijg liever een bon dan dat ik de hond de hele tijd aangelijnd laat!
Een hond heeft het nodig om los te lopen. Mijn mams zegt altijd: ik krijg liever een bon dan dat ik de hond de hele tijd aangelijnd laat!

RIP Cena

- laura23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen. - Aantal honden: 0
in het vondelpark gaat het wel waarom op andere plekken dan niet?
ik heb me er over verbaasd toen ik laatst in het vondelpark was, hondjes mogen los en fietsers, skeeleraars, wandelaars en noem het allemaal maar op gaat door elkaar heen en iedereen let op elkaar, prima geregeld zou je zeggen toch?
bij mij voor de deur ook een losloopstuk met aangrenzend een speeltuin, ik zal er nooit met de hond door gaan, vind ik niet netjes en niet nodig.
maar andere hondenbazen zie ik er wel lopen en die verpesten het voor een ander! zo vreselijk jammer dan. als ik het de volgende keer zie ga ik er toch wat van zeggen! als we allemaal een beetje rekening met elkaar houden moet het goed gaan en hoeven we niet te vrezen voor onze honden en losloopplaatsen.
gr laura
ik heb me er over verbaasd toen ik laatst in het vondelpark was, hondjes mogen los en fietsers, skeeleraars, wandelaars en noem het allemaal maar op gaat door elkaar heen en iedereen let op elkaar, prima geregeld zou je zeggen toch?
bij mij voor de deur ook een losloopstuk met aangrenzend een speeltuin, ik zal er nooit met de hond door gaan, vind ik niet netjes en niet nodig.
maar andere hondenbazen zie ik er wel lopen en die verpesten het voor een ander! zo vreselijk jammer dan. als ik het de volgende keer zie ga ik er toch wat van zeggen! als we allemaal een beetje rekening met elkaar houden moet het goed gaan en hoeven we niet te vrezen voor onze honden en losloopplaatsen.
gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020
Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon ook bij een losloopgebied, maar id ook veel wandelaars, fietsers en kinderen en er mogen ook nog auto's rijden. Bijna iedereen houdt rekening met elkaar, honden lopen altijd los, tenzij er een hond aankomt die ik niet ken of een hond waar ze niet mee kunnen(waarvan ik het weet)
Kinderen crossen daar in een bosje, recreatiefietsers rijden er langs en mijn honden poepen daar, het is tenslotte een hondenlosloopgebied, iedereen kent de regels en dat is echt geweldig!
Maar daarom is het niet alleen een hondenlosloopgebied, ik hou ze wel netjes bij me als er fietsers of kinderen aan komen.
Alleen in de zomervakantie, mensen die de regels niet kennen en denken dat het hele natuurgebied van hun is..
En echt letterlijk reageren; 'hou die hond bij je',(terwijl ze rustig naast me staan om te wachten tot de fietsers voorbij zijn) nou NIET dus, voor dit soort mensen, doe ik geen moeite.
Zo ben ik dan ook wel weer!
Maar wanneer iedereen zo tolerant is en iedereen zich aanpast, is dat geweldig, ik hoop dat dit hier zo blijft
Kinderen crossen daar in een bosje, recreatiefietsers rijden er langs en mijn honden poepen daar, het is tenslotte een hondenlosloopgebied, iedereen kent de regels en dat is echt geweldig!
Maar daarom is het niet alleen een hondenlosloopgebied, ik hou ze wel netjes bij me als er fietsers of kinderen aan komen.
Alleen in de zomervakantie, mensen die de regels niet kennen en denken dat het hele natuurgebied van hun is..

Zo ben ik dan ook wel weer!
Maar wanneer iedereen zo tolerant is en iedereen zich aanpast, is dat geweldig, ik hoop dat dit hier zo blijft

Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zijn de speeltuinen niet aangrenzend, die zijn een stuk verderop dus daar kom ik nooit met de honden, ook omdat ik vind dat de speeltuinen voor de kinderen zijn. Maar de losloopgebieden zijn voor de honden want er staat duidelijk een bordje met een hondje erop en losloopgebied, poep opruimen, wat door mij dan ook braaf wordt gedaan. Maar ik vind het zwaar belachelijk dat ouders met kids, hardlopers, loslopende katten en zelfs inderdaad bellende fietsers(die niet eens daar mogen rijden) mij het onmogelijk maken om nog leuk met mijn honden te lopen. Elke keer als ik terug kom van een wandeling maalt er nog maar één ding door mijn hoofd en dat is zo snel mogelijk verhuizen. Het is gewoon stressen en niet plezierig ontspannend meer en dat zou het toch wel moeten zijn.bij mij voor de deur ook een losloopstuk met aangrenzend een speeltuin, ik zal er nooit met de hond door gaan, vind ik niet netjes en niet nodig.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ach ja, ik heb ondertussen bedacht dat ik met mijn herder dus gewoon verdoemd ben. Provocerende mensen, kinderen die plots een hoek om komen zetten en hun bal richting mijn hond schoppen want ze zijn zo bang, ouders die beginnen te gillen als mijn hond begint te plassen, kinderen die beginnen te gillen omdat hun ouders gillen, politie te paard die in een park plots in volle galop voorbij komt zetten (en nee dat verwacht je dus niet in Amsterdam bij een losloopgebied), mensen die aan mij vragen of ik mijn hond vast wil houden want de kat loopt hier/ kinderen spelen/ wij zijn aan het picknicken op een poepveld/ we vinden de hond eng, maar lopen wel dwarsdoor een poepveld heen/ we hebben een varken bij ons/ mijn kind vind de hond eng/ anders schop ik hem dood.
Toch pak ik dan altijd gewoon een bal, houd de hond bij me en ga een andere richting op. Als ik aangehouden wordt door de politie geef ik netjes aan dat alles van de bovenstaande redenen aan de hand is, krijg ik een prent is het jammer. Meestal snapt de politie mij en manen ze me aan toch terug te gaan naar het uitlaatveld.
Toch pak ik dan altijd gewoon een bal, houd de hond bij me en ga een andere richting op. Als ik aangehouden wordt door de politie geef ik netjes aan dat alles van de bovenstaande redenen aan de hand is, krijg ik een prent is het jammer. Meestal snapt de politie mij en manen ze me aan toch terug te gaan naar het uitlaatveld.

- Branwen
- Actief
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Lol! Leuk omschreven! Had er echt iemand een varken bij?Gaia schreef:mensen die aan mij vragen of ik mijn hond vast wil houden want de kat loopt hier/ kinderen spelen/ wij zijn aan het picknicken op een poepveld/ we vinden de hond eng, maar lopen wel dwarsdoor een poepveld heen/ we hebben een varken bij ons/ mijn kind vind de hond eng/ anders schop ik hem dood.

Ik zeg: we laten ons niet kenne, we gaan gewoon maar door, (en wie niet tegen zijn verlies kan, die is maar zielig hoor!!)

RIP Cena

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
en wat dacht je van helemaal niet bellen of roepen en gewoon de hoek om komen zeilen?Jaap* schreef:Hardfietsers ook met hun geschreeuw van 'wij komen er aan , aan de kant' of hun irritante pingbelletjes als het niet snel genoeg gaat. In mijn fantasie heb ik al heel wat stokken in heel wat spaken gestokenslomehippie schreef:echt heel raar! Sommige hardlopers zijn een beetje arrogant...Frenkie schreef:Ik zou tegen deze mensen met hun opmerkingen gewoon zeggen dat het een losloopgebiedje is en dat jij daar dus gewoon met je honden mag lopenIk heb eerlijk gezegd ook steeds meer het gevoel dat mensen ZONDER hond niet meer gediend zijn van honden in een wandelgebied. Zo kreeg ik een keer in een losloopgebied van een stel hardlopers de opmerking dat ik Wieke voortaan aan de lijn moest houden omdat ze er gevaarlijk
lola was 10 weken oud en voor het eerst in het bos. alleen kort lijntje bij me want ze kon goed los... op een gegeven moment naar een ander bos gegaan toen ze tot 3x toe bijna aangereden was...

-
- Actief
Jaap* schreef:Hardfietsers ook met hun geschreeuw van 'wij komen er aan , aan de kant' of hun irritante pingbelletjes als het niet snel genoeg gaat. In mijn fantasie heb ik al heel wat stokken in heel wat spaken gestokenslomehippie schreef:echt heel raar! Sommige hardlopers zijn een beetje arrogant...Frenkie schreef:Ik zou tegen deze mensen met hun opmerkingen gewoon zeggen dat het een losloopgebiedje is en dat jij daar dus gewoon met je honden mag lopenIk heb eerlijk gezegd ook steeds meer het gevoel dat mensen ZONDER hond niet meer gediend zijn van honden in een wandelgebied. Zo kreeg ik een keer in een losloopgebied van een stel hardlopers de opmerking dat ik Wieke voortaan aan de lijn moest houden omdat ze er gevaarlijk
Ja! Dat staat ook echt in mijn top 10 irritaties aller tijden!
Ze schreeuwen altijd heel hard: TEGENLIGGER! (Sam schrikt zich rot :N: )...ik heb dan ook altijd zin om even vervelend te doen...maar ja, ze zijn altijd met van die grote groepen he...

Greetz van Anne en een poot van Sam en Moos

- Gaia
- Zeer actief
Je wilt niet weten wat je hier tegenkomt. Ik ben d'r trouwens nog 1 vergeten. Heb hem d'r even bijgezet.SannePP schreef:Lol! Leuk omschreven! Had er echt iemand een varken bij?Gaia schreef:mensen die aan mij vragen of ik mijn hond vast wil houden want de kat loopt hier/ kinderen spelen/ wij zijn aan het picknicken op een poepveld/ we vinden de hond eng, maar lopen wel dwarsdoor een poepveld heen/ we hebben een varken bij ons/ mijn kind vind de hond eng/ anders schop ik hem dood/ het bbq veld was vol us staan we hier te bbq-en.![]()
Ik zeg: we laten ons niet kenne, we gaan gewoon maar door, (en wie niet tegen zijn verlies kan, die is maar zielig hoor!!)

- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien in het Amsterdamse Bos? Daar staat het met mooi weer ook vol met BBQ's.Gaia schreef:Je wilt niet weten wat je hier tegenkomt. Ik ben d'r trouwens nog 1 vergeten. Heb hem d'r even bijgezet.SannePP schreef:Lol! Leuk omschreven! Had er echt iemand een varken bij?Gaia schreef:mensen die aan mij vragen of ik mijn hond vast wil houden want de kat loopt hier/ kinderen spelen/ wij zijn aan het picknicken op een poepveld/ we vinden de hond eng, maar lopen wel dwarsdoor een poepveld heen/ we hebben een varken bij ons/ mijn kind vind de hond eng/ anders schop ik hem dood/ het bbq veld was vol us staan we hier te bbq-en.![]()
- iones
- Zeer actief
linlin schreef:op de vraag 'wilt u uw hond hier niet laten lopen/piesen/poepen want mijn kinderen spelen hier?' geef ik keurig het antwoord 'wilt u uw kinderen hier niet laten spelen, want mijn honden lopen/piesen/poepen hier.'

GEWELDIG!
Ik neem aan dat je in Amstelveel een hoop hondenbelasting betaalt. DAn ga je je toch niet weg laten sturen bij een honden losloopterrein, kom nou!
Wielrenners ja. Daar krijgt iedereen het mee aan de stok. Dat zijn echte aso's en daar staan ze ook om bekend.Jaap* schreef:Hardfietsers ook met hun geschreeuw van 'wij komen er aan , aan de kant' of hun irritante pingbelletjes als het niet snel genoeg gaat. In mijn fantasie heb ik al heel wat stokken in heel wat spaken gestoken
Daar lijkt het anders toch veel op!Daan schreef: Het zal toch geen wedstrijd gaan worden wie het meeste recht heeft op openbare ruimten.
Het lijkt erop dat NEderland een hondenhatend land wordt. Er wordt veel afgegeven op honden, ze mogen nergens meer los, en hun welzijn is kennelijk niet belangrijk. Want honden zijn energieke dieren die los moeten kunnen rennen, maar daar geeft de overheid niets om. Honden moeten overal vast. MAar katten zijn er veel meer en die komen inderdaad overal. Er wordt wel over geklaagd maar door de gemeente niets aan gedaan.
Laatst gewijzigd door iones op 19 mei 2008 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Laatst liep ik op mijn dooie akkertje langs het kanaal op een verlaten zandpad.
heerlijk rustig maar niet voor lang.
Komt er op een gegeven moment een groep motorcrossers aan op dat pad.
De eerste crosser steekt zijn hand half op(om de rijders achter hem te waarschuwen dat wij er lopen.
Ik ga al aan de kant staan en lijn de honden aan.
Het waren er best wel veel(motorcrossers) en het pad was niet al te breed,de meeste reden rustig langs ons en een stuk of 4 knalden in volle vaart langs ons!
Ik vind dat zo aso, niet normaal.
Als we allemaal een beetje rekening met elkaar houden, zou dat een hoop ergernis schelen.
heerlijk rustig maar niet voor lang.
Komt er op een gegeven moment een groep motorcrossers aan op dat pad.
De eerste crosser steekt zijn hand half op(om de rijders achter hem te waarschuwen dat wij er lopen.
Ik ga al aan de kant staan en lijn de honden aan.
Het waren er best wel veel(motorcrossers) en het pad was niet al te breed,de meeste reden rustig langs ons en een stuk of 4 knalden in volle vaart langs ons!

Ik vind dat zo aso, niet normaal.

Als we allemaal een beetje rekening met elkaar houden, zou dat een hoop ergernis schelen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Maryanne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kun je wel zeggen ja. Gelukkig betaal ik voor een kennel maar dan nog is het niet mis. Ik denk dat die mensen zonder honden daar ook nog nooit van gehoord hebben of er geen boodschap aan hebben.iones schreef:linlin schreef:op de vraag 'wilt u uw hond hier niet laten lopen/piesen/poepen want mijn kinderen spelen hier?' geef ik keurig het antwoord 'wilt u uw kinderen hier niet laten spelen, want mijn honden lopen/piesen/poepen hier.'
staan de papa's en mama's naar adem te happen van verontwaardiging, maar hebben helaas weinig terug te zeggen.![]()
![]()
GEWELDIG!
Ik neem aan dat je in Amstelveel een hoop hondenbelasting betaalt. DAn ga je je toch niet weg laten sturen bij een honden losloopterrein, kom nou!
- iones
- Zeer actief
dat laatste. Ze vinden gewoon dat ze meer recht hebben op openbare ruimte dan iemand met een hond.Maryanne schreef: Dat kun je wel zeggen ja. Gelukkig betaal ik voor een kennel maar dan nog is het niet mis. Ik denk dat die mensen zonder honden daar ook nog nooit van gehoord hebben of er geen boodschap aan hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Wij hebben een bos 10 minuutjes fietsen van mijn huis, dat bos is opgedeeld in een hondenlos gebied, kinderbos en trimbos.
Als er dan dus trimmers zijn in het losloopgebied hou ik mijn honden niet bij mij, moeten ze maar in hun eigen gedeelte huppelen, vind ik.
Als er dan dus trimmers zijn in het losloopgebied hou ik mijn honden niet bij mij, moeten ze maar in hun eigen gedeelte huppelen, vind ik.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- Gaia
- Zeer actief
Sloterpark.Maryanne schreef:Misschien in het Amsterdamse Bos? Daar staat het met mooi weer ook vol met BBQ's.Gaia schreef:Je wilt niet weten wat je hier tegenkomt. Ik ben d'r trouwens nog 1 vergeten. Heb hem d'r even bijgezet.SannePP schreef:Lol! Leuk omschreven! Had er echt iemand een varken bij?Gaia schreef:mensen die aan mij vragen of ik mijn hond vast wil houden want de kat loopt hier/ kinderen spelen/ wij zijn aan het picknicken op een poepveld/ we vinden de hond eng, maar lopen wel dwarsdoor een poepveld heen/ we hebben een varken bij ons/ mijn kind vind de hond eng/ anders schop ik hem dood/ het bbq veld was vol us staan we hier te bbq-en.![]()

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat we zo langzamerhand allemaal hartstikke intolerant en onbeschoft zijn geworden. Mensen mét kinderen kankeren tegen mensen zónder kinderen en andersom, mensen mét honden kankeren tegen mensen zónder honden en andersom. En datzelfde geldt voor de kattenliefhebbers en de kattenhaters.
Automobilisten ergeren zich kapot aan fietsers en voetgangers. Diezelfde fietsers en voetgangers ontsnappen elke dag meerdere keren aan een bloederig lot door diezelfde automobilisten. En zo zijn er vast nog talloze categoriën die ik heb vergeten.
En alle groepen kankeren, schelden, steken vingers op, bellen voor het minste geringste de politie... zonder ook maar een keer de moeite te nemen om op beleefde toon iets uit te leggen. Jammer, jammer, jammer dat zoveel mensen een zo'n kort lontje hebben gekregen.
En dan ook nog klagen dat kinderen zo onbeleefd en ongemanierd zijn. Geen wonder met al die 'lichtende' voorbeelden die ze dagelijks thuis, op school, op straat en op de televisie krijgen voorgeschoteld
.
Automobilisten ergeren zich kapot aan fietsers en voetgangers. Diezelfde fietsers en voetgangers ontsnappen elke dag meerdere keren aan een bloederig lot door diezelfde automobilisten. En zo zijn er vast nog talloze categoriën die ik heb vergeten.
En alle groepen kankeren, schelden, steken vingers op, bellen voor het minste geringste de politie... zonder ook maar een keer de moeite te nemen om op beleefde toon iets uit te leggen. Jammer, jammer, jammer dat zoveel mensen een zo'n kort lontje hebben gekregen.
En dan ook nog klagen dat kinderen zo onbeleefd en ongemanierd zijn. Geen wonder met al die 'lichtende' voorbeelden die ze dagelijks thuis, op school, op straat en op de televisie krijgen voorgeschoteld

- iones
- Zeer actief