Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat tegen teken.....

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

magda
Zeer actief

wat tegen teken.....

Ongelezen bericht door magda »

wat gebruiken jullie tegen teken,wij gaan in september dicht bij het bos wonen :cheer: dat bos komen we nu ook vaak maar dat kan alleen in het weekend omdat er dan alleen een auto is :roll:
maar het probleem is dat vooral stacey de cocker steeds onder de teken zit :boos: ze struint ook dwars door alles heen dus het is niet zo verwonderlijk :neenee: ik gebruik nu vooral in de zomermaanden frontline iedere 4 weken (vlooien heb ik mijn honden nog nooit gezien )
maar dat is dus erg duur en dat zou niet erg zijn als het ook hielp en dat is dus niet het geval :roll: ondanks de keurig elke 4 weken frontline vind ik regelmatig meerdere teken :N:
heeft iemand een betere oplossing voor een bos waar denk ik veel teken voorkomen ,of iets wat ik erbij kan gebruiken bij de frontline ?
hoop dat ik tips krijg die helpen want ik vind teken zoooo vies :kotz:
Afbeelding
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

tekenband van Scalibur. Na 2 weken werkt die echt perfect! Geen teek meer te zien! Hij werkt een half jaar.
succes
Afbeelding
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

bedankt ga er morgen meteen twee halen :ok:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik spray ze om de paar dagen in met Tea tree spay van Jean Peau. Dan kom ik geen teek meer tegen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij ons in de winkel altijd veel positieve verhalen over Exil! Mijn honden lopen ook altijd overal doorheen en hebben haast nooit een teek! (afkloppen!)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Noële
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Noële »

Ik heb vorige week ook de tekenband Scalibor gehaald bij die dierenarts.
Bij de dierenwinkel heb je andere soort tekenband, die werkt 2 mnd, de scalibor 5 a 6 mnd en is waterbestendig, ik heb er veel positieve verhalen over gehoord.

Groetjes, Noëlle.
Chantelle
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Chantelle »

Is het bij die Scalibor-band dan echt zo dat je als volwassene ook steeds je handen grondig moet wassen zodra je die band aanraakt??
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip schreef:Is die spray giftig voor kinderhandjes?
ik heb nu exit gebruikt voor Jip maar daar staat hij meteen van aan de diaree......gebruikte eerder altijd frontline voor vlooien en teken maar ik hoor zo vaak dat dat niet meer goed helpt?
Volgens mij niet. Maar ik spay ze in en binnen 10 minuutjes zijn ze weer droog :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Chantelle schreef:Is het bij die Scalibor-band dan echt zo dat je als volwassene ook steeds je handen grondig moet wassen zodra je die band aanraakt??
Ik denk het wel. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je na het omdoen je handen grondig moet wassen met koud water en zeep, en dat je moet voorkomen dat met name kinderen onder de twee jaar de band aanraken, er mee spelen of in hun mond stoppen ! En dat men er voor moet zorgen dat jonge kinderen geen intensief contact hebben , zoals slapen met honden die een band dragen. Over volwassenen staat er verder eigenlijk niks.... ( Ik heb het even opgezocht op de gebruiksaanwijzing.. :wink: , ik heb ze sinds vorige week nl ook voor de honden!) Ze zijn trouwens wel mooi smal en heel elastisch, dat vind ik wel een voordeel want sommige vlooienbanden zijn vrij stug...
paul
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door paul »

Veel preventie, oké. Maar toch ook zeker een tekentwister in je rugzak:

Afbeelding
-------
Paul
Chantelle
Vaste gebruiker

SuzieC1970 schreef:
Chantelle schreef:Is het bij die Scalibor-band dan echt zo dat je als volwassene ook steeds je handen grondig moet wassen zodra je die band aanraakt??
Ik denk het wel. Er staat in de gebruiksaanwijzing dat je na het omdoen je handen grondig moet wassen met koud water en zeep, en dat je moet voorkomen dat met name kinderen onder de twee jaar de band aanraken, er mee spelen of in hun mond stoppen ! En dat men er voor moet zorgen dat jonge kinderen geen intensief contact hebben , zoals slapen met honden die een band dragen. Over volwassenen staat er verder eigenlijk niks.... ( Ik heb het even opgezocht op de gebruiksaanwijzing.. :wink: , ik heb ze sinds vorige week nl ook voor de honden!) Ze zijn trouwens wel mooi smal en heel elastisch, dat vind ik wel een voordeel want sommige vlooienbanden zijn vrij stug...
Bedankt voor je antwoord!!!
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik heb vorig jaar Exil gebruikt, werkte prima!
Dit jaar wat natuurlijker: knock off spray van espree. Wel inmiddels bij beide honden een teek gevonden...
Ook over Scalibor hoor ik goede dingen!
Chantelle
Vaste gebruiker

Ik heb dus Defendog gekocht en heb hem vandaag ingespoten daarmee.
Daarna even een half uurtje gaan wandelen. Op een Jack Russell van 6 kilo moest ik 30 x spuiten, maar hij was daardoor niet door en door nat ofzo..... Zou dat wel moeten??
Goed ingemasseerd toen erna....

Wat ik me afvroeg en vergeten ben aan de DA te vragen: Als er toch een teek op de hond zou gaan zitten en bloed gaat afnemen, is de hond dan toch beschermt tegen ziekten omdat ie behandeld is met anti teken spul??
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Chantelle schreef:
Wat ik me afvroeg en vergeten ben aan de DA te vragen: Als er toch een teek op de hond zou gaan zitten en bloed gaat afnemen, is de hond dan toch beschermt tegen ziekten omdat ie behandeld is met anti teken spul??
Nee de hond is daardoor niet beschermd tegen tekenziekten als die teek dat toevallig zou overbrengen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

paul schreef:Veel preventie, oké. Maar toch ook zeker een tekentwister in je rugzak:

Afbeelding
Die heb ik standaard in mijn tas zitten als ik er met de honden opuit trek..
verrekte handig, die tekentwister. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Chantelle
Vaste gebruiker

ranetje schreef:
Chantelle schreef:
Nee de hond is daardoor niet beschermd tegen tekenziekten als die teek dat toevallig zou overbrengen.
Thanks Ranetje! :wink:

Er bestaat ook vast niks tegen, wat je je hond kan geven, voordat ie überhaupt te pakken wordt genomen door een teek, toch?
Gewoon een kwestie van je hond goed in de gaten houden, als ie een teek heeft gehad......
Is er iemand die dan meteen anti-biotica gaat halen??

Mijn hond had een paar weken terug een teek en toevallig was ie al aan de anti-biotica, dus de DA zei toen ook dat er dan al helemaal niks kon gebeuren.... :ok:
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Een teentje knoflook per week door het voer en je hebt nergens meer last van. het is bloedzuiverend, vloo en teek werend.

Hier week 1 4 teken bij mijn border collie daarna knoflook gegeven en nu al 2 maanden niets meer.
Chantelle
Vaste gebruiker

sky schreef:Een teentje knoflook per week door het voer en je hebt nergens meer last van. het is bloedzuiverend, vloo en teek werend.

Hier week 1 4 teken bij mijn border collie daarna knoflook gegeven en nu al 2 maanden niets meer.
Maakt het uit of het verse is of in tablet vorm (en dan hoeveel mg??) ??
Zie mijn hond nu niet echt met plezier knoflook door zijn droge brokken wegwerken, hahaha!! Hij heeft echt ALLES door.....
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Chantelle schreef:
sky schreef:Een teentje knoflook per week door het voer en je hebt nergens meer last van. het is bloedzuiverend, vloo en teek werend.

Zie mijn hond nu niet echt met plezier knoflook door zijn droge brokken wegwerken, hahaha!! Hij heeft echt ALLES door.....
Er zijn ook schapenvetbonbonnetjes met knoflook. Werken ook prima en vinden ze errug lekker !!!
Chantelle
Vaste gebruiker

SuzieC1970 schreef:
Chantelle schreef:

Er zijn ook schapenvetbonbonnetjes met knoflook. Werken ook prima en vinden ze errug lekker !!!
Dankjewel voor de tip, ga ik zeker uitproberen!! :ok:

EDIT!!!:
Heb vandaag snoepjes gekocht van Biofood met zeewier, ook oa tegen teken, en stìnken die dingen, hahahaha!!
Hoeveel per dag zou ik het best kunnen geven?? Staat nl. een beetje vaag op het doosje.....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”