Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Euhmz moet ze niet erg veel hebben?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Euhmz moet ze niet erg veel hebben?

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik zat net eens percentages te berekenen, en kwam erop uit dat Jamey 4% van haar lichaamsgewicht krijgt per dag (NRV). Terwijl ze dus gecastreerd is, waarmee ze volgens de geldende verhalen toch juist sneller dik zou moeten worden... Als ze echter minder krijgt dan zie je haar gewoon afvallen, dus ze heeft de 200 gram echt nodig op haar 5 kilo... Is dit heel abnormaal en iets om haar even voor te laten checken door de DA, of is het nog binnen de normale grenzen? Ze geeft verder totaal geen problemen meer met eten enzo, weigert bijna nooit meer iets, is fit, actief en vrolijk...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Jamey is toch actiever dan de gemiddelde hond?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik reken nooit in percentages, ik voer op het oog :19: als ze fit, aktief, vrolijk en mooi op gewicht is dan is het toch goed. Ik zou me er niet druk over maken, de ene hond verbrand nou eenmaal sneller dan de andere.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

hercujess schreef:Jamey is toch actiever dan de gemiddelde hond?
Ze is soms wat hyperig, maar nu ze wat ouder is slaapt ze (gelukkig :mrgreen: ) eindelijk wat meer en is wat rustiger aan het worden, behalve als er bezoek net binnenkomt. We doen dagelijks 4 wandelingen waarvan een lange (ongeveer een uur, soms wat langer, soms wat korter) en een keer per week behendigheid... Vind ik niet zo heel veel actiever dan de gemiddelde hond eigenlijk :denken:
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Nou, ik wel hoor. Reken maar dat dat hyper zijn ook veel energie vraagt, waarom denk je dat kinderen met ADHD zo moe zijn aan het eind van de dag? Het zijn niet allemaal Tazmanian Devil-look-a-likes die door de toko heen razen, maar in het hoofd gaat ook een hoop om. Een herder verbrandt doorgaans meer dan bijv. een teckel, alleen al om dat hij altijd alert is en de boel meer in de gaten houdt. Bij Jamey is dat niet anders, tel daar bovenop de behendigheid en die wandelingen, dan heb je het antwoord op je vraag al.

Ik ken overigens genoeg hondjes die het met twee keer per dag een blokje om moeten doen, dus die halen het gemiddelde weer omlaag ;-)
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Hmmm waaks is Jamey inderdaad ook wel behoorlijk...
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik zou me niet zo druk maken als ze verder vrolijk is en geen klachten heeft. dit krijgt fritz ook, en die is ook gecastreerd ;)
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Ik voer hier gewoon op het oog en heb eigenlijk geen flauw idee hoeveel gram mijn uk van 5 kilo krijgt per dag 19
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik voer op het oog.. kijk verder nergens naar...
mijn jongste mechelaar krijgt voer voor een hond van 35 kg terwijl hij 28 kg is....
Mijn teef daarentegen is 20 kg en krijgt minder dan ze zou moeten hebben anders kun je haar rollen... :wink:
(overigens beiden intact)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Ik zou me er niet druk om maken als ze verder gewoon vrolijk en levendig is. Ook ik voer hier op het oog. En Nouky is 5,5 kg en krijgt 300 gram kvv per dag. Ja veel, maar ze heeft het gewoon echt nodig.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zolang ze lekker actief blijft zou ik me geen zorgen amken...ze zal het sneller verwerken dan een andere hond...mensen zijn anders en honden ook dus!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”