Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Punthoofd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Punthoofd

Ongelezen bericht door *Linda* »

Dat krijg ik van sommige mensen, een punthoofd.

Gisteren heerlijk aan het water. Lekker zonnen, honden zwemmen en tja, ook veel kinderen. Hondjes doen geen vlieg kwaad, lekker aan het poedelen en met zichzelf te bemoeien. Komt er een kind wat steeds stokjes omhoog houdt voor Juul. Dus wat doet Juul? Juist, springen naar het stokje. Paar keer teruggeroepen maar kind was hardnekkig. Nu houdt Juul niet van kinderen maar als ze stokjes hebben, zijn ze ineens wél erg leuk. En toen gebeurde het. Kind houdt voor de 6e keer het stokje omhoog, Juul springt en schampt langs een vingertje. God, daar kwam moeders hoor :roll: mevrouw, UW HOND HEEFT MIJN KIND GEBETEN. Nee hoor mevrouw, ze bijt niet, ik zat er met mijn neus bovenop en ze sprong naar het stokje, en daar kwam een vingertje tussen. Kan gebeuren. Als je voetbalt kun je ook een bal tegen je hoofd krijgen, als je met een hond speelt, kan dit gebeuren. Was niet zo, hond was vals en ze eiste mijn adresgegevens. Ja, hoor mevrouw, ik woon daar en daar en dit is mijn naam. Komt u maar langs hoor of stuur de politie :roll: Overigens mevrouw, ik heb mijn hond steeds teruggeroepen, was prettig geweest als u dat met uw kind ook had gedaan. Niets van waar, hond was vals. Moe wordt ik ervan. Ik let op mijn honden, houdt ze netjes bij mij en nu komt er zo'n kind steeds naar MIJ met armpjes hoog in de lucht en stokjes in de handen toe en dan heb ik het gedaan?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ja dan heb jij het gedaan. (grapje :roll: )
Dat is je lot als hondenbezitter :mrgreen:

Ik kan me je ergernis levendig voorstellen.
Als je echt zo beheerst hebt geantwoord verdien je een pluim :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ach ja, het is altijd de schuld van de hond, zeker niet van het kindje :roll: Ik zou er ook een punthoofd van krijgen. Hondenbezitters moeten altijd hun honden in de gaten houden, maar ouders blijkbaar niet hun kinderen :19:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:evil: leuk he die zomers, en die water toeristen :devil:
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

idd vreselijk iritant dat soort mensen, maar o wee als je aan hun kinderen komt! :evil: :neenee:

de hond heeft het dan toch altijd gedaan.

jij hebt het in ieder geval prima opgelost! van mij krijg je ook een pluim.

gr laura
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

van dat soort mensen wordt je inderdaad niet vrolijk. Kinderen zijn altijd heilig, doen nooit iets verkeerd, nee het is de hond!

Maar ja, als ze de politie op je afsturen, ziet die ook wel meteen dat de hond niet vals is!

groetjes Mirabella
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Lekker is dat he :roll:

Het kan trouwens ook net anders. Zo was ik eens met 2 honden en mijn zoontje bij de McDonalds. Daar kreeg helaas zoonlief zijn vingers tussen de deur en was dus behoorlijk verdrietig. Werd er vervolgens door een medewerkster gevraagd of de honden hem gebeten hadden :eek:
Nou ja zeg :boos: Was op dat moment eigenlijk te verbaasd om zo'n reactie om daarop te reageren, maar anders :devil:
Groetjes,
Wendy
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Wat een zeverraar :evil:
voet bij stuk houden.
Jaren geleden met m'n middelste zoon. Ruzie met een vriendje, na school dus de zoveelste schoolbeker kwijt. ik vond dat hij 'm maar moest gaan ophalen, durfde hij niet dus ik mee onze hond liep ook mee.
Komen de twee kemphanen elkaar weer tegen en mijn kemphaan voelde zich eigenlijk wel groot met mij in z'n kielszog. Dus weerderom ruzie. Hondje Pim vond dat wel gaaf en sprong er ook ff bij, spelen. :cheer:

Ik alles uit een gehaald beker en naar huis.
Komt sávonds de moeder aan de deur, ben met mijn zoon naar de huisarts geweest jullie Pim had gebeten :N:
Dus ik m'n verontschuldigingen gemaakt en ff staan praten. Glad gestreken en moeder tevreden.
Kom ik binnen en zit daar een heel schuldbewuste zoon te kijken, mam 't was niet Pim hoor ik heb gebeten :smile: :smile: :smile:
Ach z'n tegenstander had z'n spuit al gehad dus alles veilig :pffff:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ja, lekker vervelend kan dat zijn. hier ook hondenuitlaatplaatsen waar nu mensen met kinderen gaan vissen enzo. ik loop er het hele jaar door en nu kan ik ook rekening gaan houden met die kinderen. want als die kinderen op Buster afrennen dan wil buster ook wel spelen. maar die weegt toch iets meer dan die kinders. en kinderen bleren/huilen nogal snel. dus lijn ik idd. op een losloop veld ook alweer mijn hond aan :boos: :19: dus nu s`avonds maar af en toe fietsen.
en inderdaad de meeste ouders letten echt niet op hun kinderen, die weten vaak niet eens dat het een losloopgebied voor honden is. maar nu moet ik zeggen dat die losloopgebieden soms dwars door woonwijken heen gaan :19:
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Rea schreef: Kom ik binnen en zit daar een heel schuldbewuste zoon te kijken, mam 't was niet Pim hoor ik heb gebeten :smile: :smile: :smile:
Ach z'n tegenstander had z'n spuit al gehad dus alles veilig :pffff:
:smile: :smile: :smile: sorry... :mrgreen:
*Linda*
Zeer actief

ranetje schreef:Ja dan heb jij het gedaan. (grapje :roll: )

Het was niet echt een kwestie van zelfbeheersing, ik had het gewoon heel erg warm dus geen puf om er verder op in te gaan :mrgreen:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

was het een zwemplas waar de honden gewoon zomers mogen dan
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Pff als mensen eens meer op hun kinderen gingen letten, zou fijn zijn :roll:.

Makkelijk af te schuiven zo voor ouders.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Voor sommige kinderen zou ook een aanlijnplicht moeten gelden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Brigitte schreef:Voor sommige kinderen zou ook een aanlijnplicht moeten gelden.
Hehehe, zeker weten! En doe dan gelijk ook de ouders van die kinderen aanlijnen en vooral muilkorven, want hun engeltjes van kinderen zijn altijd onschuldig. Bah, zulke mensen moeten hun mond dichthouden en eens inzien dat hun kind niet alleen maar onschuldig is.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Sommige kinderen komen op Beike afrennen, ik weet dat hij niks zal doen, maar stel dat ze het bij iedere hond zouden doen.
Ik zeg dan ook altijd tegen ze:
Vraag eerst of je de hond mag aaien en ren er niet op af.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Linda* schreef:
ranetje schreef:Ja dan heb jij het gedaan. (grapje :roll: )

Het was niet echt een kwestie van zelfbeheersing, ik had het gewoon heel erg warm dus geen puf om er verder op in te gaan :mrgreen:
:mrgreen: :smile: :smile: :smile:
In dit geval noemen we het gewoon zelfbeheersing :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Bij mij hadden ze gezegt dat ik vals ben want als kinderen mijn honden zo uitdagen dan kom ik voor mijn hond op en blaf dat k*tkind weg (ik bijt nog net niet) :wink:
Afbeelding
met dank aan Twinkel
*Linda*
Zeer actief

twinkeltje schreef:was het een zwemplas waar de honden gewoon zomers mogen dan
Dit is een gedooggebied waar ik het hele jaar rond loop. Ik ga echt niet met mijn honden op een druk bevolkt strand zitten hoor, mocht je dat soms denken. Hier is het normaal gesproken gewoon een gezellige mix met kinderen en honden, nooit problemen. Sterker nog, wij hadden de zelf de kinderen ook mee :19:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

*Linda* schreef:
twinkeltje schreef:was het een zwemplas waar de honden gewoon zomers mogen dan
Dit is een gedooggebied waar ik het hele jaar rond loop. Ik ga echt niet met mijn honden op een druk bevolkt strand zitten hoor, mocht je dat soms denken. Hier is het normaal gesproken gewoon een gezellige mix met kinderen en honden, nooit problemen. Sterker nog, wij hadden de zelf de kinderen ook mee :19:
ik dacht eigenlijk niet veel vond het gewoon leuk dat dat mocht hier heb je alles apart een hondenstrandje en mensen strandje apart
en dat stukje voor de honden is echt minie
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik zou in zo'n geval toch het kind (en evt de moeder) vriendelijk maar duidelijk vertellen dat dat gevaarlijk is en absoluut niet mag. het zou fijn zijn als ouders hun kinderen leerden dingen eerst te vragen of gewoon te laten, maar als je hond er de dupe van kan worden dan moet het maar andersom.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”