Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

supple eze

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boxersien

supple eze

Ongelezen bericht door boxersien »

Wie heeft er ervaring met dit product? Mijn DA had dit nieuw staan voor honden en gezien boris zijn gewrichtsproblemen heb ik een grote fles meegenomen om te kijken hoe hij erop reageert. Ik ga het proberen i.p.v. metacam te geven omdat metacam gewoon niet goed is voor boris en hij het al 5 jaar lang gebruikt en ik er vanaf wil nu het zo goed gaat.
Vanaf volgende week (dan is de metacam op) ga ik beginnen. Ben echt ontzettend benieuwd.
Blijf er ook sashasblend naast geven.
Er zit geen pijnstilling in dus is wel anders dan metacam maar ik hoop dat het voldoende is.

Hier wat informatie erover maar dan wel over het paarden middel.
http://www.millpledge.com/vet/nl/produc ... t=60200500
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Re: supple eze

Ongelezen bericht door gemini6 »

Zit er in Sasha's Blend niet ongeveer hetzelfde??
boxersien

gemini6 schreef:Zit er in Sasha's Blend niet ongeveer hetzelfde??
dat denk ik wel. Maar alleen sashas blend daar kan hij niet op leven dus heb ik sowieso nog een middel nodig. En dit middel lijkt me heel geschikt om voor de 2de keer die dag te geven.
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

boxersien schreef:
dat denk ik wel. Maar alleen sashas blend daar kan hij niet op leven dus heb ik sowieso nog een middel nodig. En dit middel lijkt me heel geschikt om voor de 2de keer die dag te geven.
Hoezo kan hij niet alleen op sachas blend leven, maar wel op twee producten die ongeveer hetzelfde bevatten? :denken:

Tegen de pijn zou je wanneer dat nodig is pijncompositum van Groene Os kunnen geven.

Wij gebruiken voor wandor primeval gelatinaat en dat werkt super voor hem!
boxersien

Eef schreef:
boxersien schreef:
Hoezo kan hij niet alleen op sachas blend leven, maar wel op twee producten die ongeveer hetzelfde bevatten? :denken:

Tegen de pijn zou je wanneer dat nodig is pijncompositum van Groene Os kunnen geven.

Wij gebruiken voor wandor primeval gelatinaat en dat werkt super voor hem!
Ik weet niet of het geheel hetzelfde is (moet nog eens kijken). Dit middel verwacht ik dat nog andere zaken bijgevoegd zijn en dat het nog sterker is. Verder hebben alle middelen een dosis die je moet geven bij een bepaald gewicht en wordt er vaak aangeraden het een x aantal keer per dag te geven.
Dit leef ik graag na, staat er niet voor niets op en gezien hij het op de volledige dosis SB niet goed doet zit er nog een middel naast.
Verder is Boris dus een proefhond voor dit middel van deze praktijk. Het middel is goed gekeurd uiteraard enz. maar deze praktijk heeft het net nieuw.
Ze willen uiteraard graag weten of het wel werkt en hoe goed. Omdat ik daar vaak kom en Boris klachten heeft op dat gebied probeer ik het graag voor hun uit :ok:

Ik had ook eerst begrepen dat het ter vervanging was van metacam. Later bleek dit niet zo te zijn doordat hier geen pijnstilling in zit. Geeft niet, we kijken gewoon maar had eigenlijk gehoopt dat het een minder schadelijke (voor de hond) en goedkopere (voor mijn studentenportomonee) versie was van metacam.
Gaat het niet dan schaadt het niet en ga ik weer gewoon terug op metacam en SB. :ok:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Waarom probeer je geen Rymadil ipv metacam? Is een stuk minder schadelijk :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

previcox is duur , maar minder belastend voor de maag(als pijnstiller)
maar je moet doen wat jij goed vind hoor, :19:

ik vind het goed van je dat je toch afentoe weer gaat zoeken naar alternatieven :wink:
boxersien

*Linda* schreef:Waarom probeer je geen Rymadil ipv metacam? Is een stuk minder schadelijk :wink:
Rymadil is geprobeerd voor dat ik metacam ging gebruiken, maar op rimadyl reageerde hij heel slecht (onrustig, nooit stil liggen slapen, altijd spiertrekkingen, humeurig enz.)

Inmiddels zit hij al een week op de supple eze en sashas blend en het gaat super!!!!!!!! :cheer: :cheer: :cheer: weg belastende middelen
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”