Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Houdbaarheidstermijn Farm Food ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Houdbaarheidstermijn Farm Food ?

Ongelezen bericht door Gittje »

In november 2007 kocht ik een zak Farm Food van 15 kg, maar bleek al gauw dat het voer voor de ene hond te zwaar was om te geven en de andere er allergisch op reageerde als het dagelijks werd gegeven.

Ik ben dus terug overgeschakeld op Duck natuurvoeding en de klassieke geëxpandeerde brok die beiden gewoon waren. Enkel op zondag werd 's avonds nog Farm Food gegeven.

Op de zak staat aangegeven dat het voer ten minste houdbaar is tot 07 mei 2008. Is dit strikt te interpreteren of blijft het voer bij juiste bewaring (goed afgesloten zak op een koele, donkere plek) langer goed ?
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Hier ben ik ook wel benieuwd naar
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

hm, zoals ik begrepen heb worden de vitaminegehaltes slechts gegarandeerd tot de opgegeven datum. Daarna kunnen bepaalde vit. terug gaan lopen.
Verder gaat in de loop der tijd de kwaliteit van de vetten achteruit.
ik zou zelf niet meer voer geven wat over de datum is, of maar hooguit een maandje of zo.
Gittje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gittje »

Inge O schreef:één dagje in de week is er voor mij niks aan de hand - tenzij het gaat om voer dat maanden over datum is.
Zo ver laat ik het niet komen.

Ik heb gisteren al een kleine hoeveelheid FF aan de buurvrouw gegeven, wiens Golden op goedkope brok van de Lidll en de Aldi staat. Als hij het eet, zal een tweede portie volgen zodat ik slechts nog met een 2-tal kg overschiet. Tegen eind juni is alles dan op :wink:
Jasparov
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jasparov »

Farm Food is houdbaar tot de aangegeven datum. Als de datum voorbij is en de Farm Food nog fris ruikt en er normaal uit ziet en het nog maar pas over de datum is kan het best nog opgevoerd worden.
Wanneer het niet meer fris ruikt en er een waas over zit dan niet meer voeren. Farm Food kan het best bewaard worden in de orginele verpakking op een droge koele donkere plaats van de grond af. Wanneer het voer in een ton bewaard wordt is het verstandig om gaten in de ton te maken zodat het voer kan ademen. Bij het luchtdicht afsuiten kan het voer "stikken" en bederft het sneller. Ook grote temperatuurs wisslingen zijn niet goed voor de Farm Food. Door temp. verschillen kan er condens optreden ( vocht wat in het voer zit) en dat kan ervoor zorgen dat er sneller schimmel vorming is.
Een nadeel van dat de Farm Food vrij is van bewaarmiddellen e.d is dat het soms sneller kan bederven dan de aangegeven tht datum.
Groeten Ursula
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”