Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
oren plakken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
oren plakken
Vraagje, wie heeft er ervaring met oren plakken, hunter is nu bijna 6 maanden en zijn oren gaan nog niet staan ,soms staat er eentje en als hij heel gespitst is staan ze alle 2 , Nu heb ik eigelijk zoiets ,als ze blijven hangen ,pech dan ,vind het niet mooi ,maar karakter is belangrijker.
Echter hoor ik steeds meer dat ik ze moet plakken ,nu was ik benieuwd of iemand ervaring daar mee heeft en of het echt werkt.
Denk niet dat ik het ga doen , weet eigelijk wel zeker van niet ,maar ben wel benieuwd hierna.
Echter hoor ik steeds meer dat ik ze moet plakken ,nu was ik benieuwd of iemand ervaring daar mee heeft en of het echt werkt.
Denk niet dat ik het ga doen , weet eigelijk wel zeker van niet ,maar ben wel benieuwd hierna.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat is het? een herder? IJsstokjes
ken alleen niemand die dit ooit gedaan heeft...
wel bij hangoren (dobers) maar staande oren niet...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Waar staat dat over ijsstokjesmalinois schreef:wat is het? een herder? IJsstokjesken alleen niemand die dit ooit gedaan heeft...

je kan altijd proberen te plakken, wie weet helpt het.
Onze pup hoort ook staande oren te hebben, De flappies hangen nog. Als dat over twee weken nog zo is worden ze ook geplakt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat heb ik gehoord van fokkers...chrico schreef:Waar staat dat over ijsstokjesmalinois schreef:wat is het? een herder? IJsstokjesken alleen niemand die dit ooit gedaan heeft...
![]()
je kan altijd proberen te plakken, wie weet helpt het.
Onze pup hoort ook staande oren te hebben, De flappies hangen nog. Als dat over twee weken nog zo is worden ze ook geplakt

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
ik ken wel iemand die het gedaan heeft..
die had 2 latjes tegen de oren gedaan aan beide kanten en dan tape erom heen draaien wel zorgen dat de latjes zo breed zijn dat het tape niet aan de hond zijn haren gaat zitten..en zorgen dat de tape goed blijven staan/leunen op het schedeltje..
zelf vind ik het een heel zielig gezicht.
cratos is nu 4 maand en het ene moment staat er wel 1 en dan hangen ze allebei weer helemaal slap...of soms hangen ze tegen elkaar aan..
Mijn oom heeft zelf vaak herders gehad en die heeft meegemaakt dat de hond inmiddels 1 jaar was en toen pas de oren goed gingen staan..
Mij persoonlijk maakt het niet veel uit..(ook al lijkt ie dan net een sulletje maar wel schattig)
die had 2 latjes tegen de oren gedaan aan beide kanten en dan tape erom heen draaien wel zorgen dat de latjes zo breed zijn dat het tape niet aan de hond zijn haren gaat zitten..en zorgen dat de tape goed blijven staan/leunen op het schedeltje..
zelf vind ik het een heel zielig gezicht.
cratos is nu 4 maand en het ene moment staat er wel 1 en dan hangen ze allebei weer helemaal slap...of soms hangen ze tegen elkaar aan..
Mijn oom heeft zelf vaak herders gehad en die heeft meegemaakt dat de hond inmiddels 1 jaar was en toen pas de oren goed gingen staan..
Mij persoonlijk maakt het niet veel uit..(ook al lijkt ie dan net een sulletje maar wel schattig)
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Staat ook heel lief hoor
maar we hebben toch besloten om te plakken. Het zijn bij haar de bovenste tippen van de oren die nog hangen, waarschijnlijk door het haar dat topzwaar is. Als het niet lukt vind ik het ook prima, Lu is gewoon schattig ook als die oren niet volledig staan. Luisteren doen ze toch niet dus dat verschil zal het niet maken 

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
[quote="chrico"]Staat ook heel lief hoor
maar we hebben toch besloten om te plakken. Het zijn bij haar de bovenste tippen van de oren die nog hangen, waarschijnlijk door het haar dat topzwaar is. Als het niet lukt vind ik het ook prima, Lu is gewoon schattig ook als die oren niet volledig staan. Luisteren doen ze toch niet dus dat verschil zal het niet maken[/quote]

Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Het couperen van de oren mag volgens mij niet in Nederland (verbeter mij als het niet zo is). Maar om dan helemaal naar Amerika te gaan is misschien wat ver als het in de omringende landen wel zou mogen (maar volgens mij mag het in de hele EU niet meer).doggy schreef:Hier vlakbij me, woont een vrou en die heeft Zwitserse Witte Herders.
Laatst praate ik met haar en ze was met een hond bezig.
De hond ging naar Amerika en daar zou hij worden geholpn aan zijn oren.
Ik vond het een beetje vreemd,.....doen ze die behandeling dan alleeen in Amerika??
Dit ging niet om het couperen, maar om het rechtzetten van zijn oren.Muk schreef:Het couperen van de oren mag volgens mij niet in Nederland (verbeter mij als het niet zo is). Maar om dan helemaal naar Amerika te gaan is misschien wat ver als het in de omringende landen wel zou mogen (maar volgens mij mag het in de hele EU niet meer).doggy schreef:Hier vlakbij me, woont een vrou en die heeft Zwitserse Witte Herders.
Ik vond het een beetje vreemd,.....doen ze die behandeling dan alleeen in Amerika??
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
Lekker jezelf wat wijs maken........ helaas pindakaas als de oren niet goed staan.doggy schreef:Hier vlakbij me, woont een vrou en die heeft Zwitserse Witte Herders.

Even helpen hangen of omhoog zetten met een plakker is een ander verhaal dan echt corrigeren vind ik

Ik weet het verder ook niet, maar zij ging daarvoor naar Amerika.Tulp schreef:Lekker jezelf wat wijs maken........ helaas pindakaas als de oren niet goed staan.doggy schreef:Hier vlakbij me, woont een vrou en die heeft Zwitserse Witte Herders.
Ik vond het een beetje vreemd,.....doen ze die behandeling dan alleeen in Amerika??![]()
Even helpen hangen of omhoog zetten met een plakker is een ander verhaal dan echt corrigeren vind ik.
Ik weet niet waarom ze hiervoor heeft gekozen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom wacht je niet tot de hond klaar is met wisselen?
Voor zover ik heb gezien staan dan bij de meeste herders de oren keurig overeind
En als het niet zo is................jammer dan.
Om daar nou voor te gaan plakken?
En die operaties werken een "foutje" weg, maar ik vind dat net zoiets als iemand die bij de dokter komt om zijn neus te laten verkleinen.
En graag een beetjs snel, "want ze willen kinderen en hij wil niet dat het kind zo'n neus krijgt"
Voor zover ik heb gezien staan dan bij de meeste herders de oren keurig overeind

En als het niet zo is................jammer dan.

En die operaties werken een "foutje" weg, maar ik vind dat net zoiets als iemand die bij de dokter komt om zijn neus te laten verkleinen.
En graag een beetjs snel, "want ze willen kinderen en hij wil niet dat het kind zo'n neus krijgt"

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
Hoi Karin,
ja hier ervaring met plakken, wanneer je wat wilt weten kun je altijd even Pb doen geef ik je mijn nummer kunnen we evt afspreken.
Je hebt idd verschillende methodes, met stokjes of met malletjes, net wat je wilt.
Omhoog masseren een aantal keren per dag met callendula wil ook nog wel eens helpen om de doorbloeding te stimuleren waardoor ze wat sterker worden.
Wanneer ze gaan staan hangt ook heel erg af van de dikte van het oor en de grootte. Persoonlijk zou ik het risico nietnemen dat ze blijven hangen.
Is het een duitser of mechel en heeft de fokker geen ervaring?
Opereren aan een niet staand oor gebeurd hier ook in nederland hoor! Ken wel een mechelaar bij wie dit is gebeurd.
groetjes, Sandra.
ja hier ervaring met plakken, wanneer je wat wilt weten kun je altijd even Pb doen geef ik je mijn nummer kunnen we evt afspreken.
Je hebt idd verschillende methodes, met stokjes of met malletjes, net wat je wilt.
Omhoog masseren een aantal keren per dag met callendula wil ook nog wel eens helpen om de doorbloeding te stimuleren waardoor ze wat sterker worden.
Wanneer ze gaan staan hangt ook heel erg af van de dikte van het oor en de grootte. Persoonlijk zou ik het risico nietnemen dat ze blijven hangen.
Is het een duitser of mechel en heeft de fokker geen ervaring?
Opereren aan een niet staand oor gebeurd hier ook in nederland hoor! Ken wel een mechelaar bij wie dit is gebeurd.
groetjes, Sandra.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken er ook maar heel weinig waarvan de oren niet gaan staan idd...ranetje schreef:Waarom wacht je niet tot de hond klaar is met wisselen?
Voor zover ik heb gezien staan dan bij de meeste herders de oren keurig overeind![]()
En als het niet zo is................jammer dan.![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat het niet 'hoort'Pak-de-bal schreef:ik vind die hangende oren veel vriendelijker aandoen en staan![]()
waarom laat je het niet zo?
het heeft jùist zijn charme

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ik zou dat bij de DA laten doen. bij onze hond waren de oren een verassing. omdat het een kruising is. en de een heeft hangers en de andere rechtop. toen ging een oor staan. de andere niet. ik vond dat erg leuk. de DA zei toen tegen ons dat hij de andere ook kon begeleiden om te staan. maar we lieten het zijn gang gaan. toen werd dat oor steeds sterker en stond ook ineens rechtop. nu twee rechte oren. ik denk op een leeftijd van 4 of 5 maanden. ik weet het niet precies.
zijn zusje uit het nest stonden de oren van de ene op andere dag rechtop. net als het eerst oor bij ons!
maar de DA vond het geen probleem om dit dus te corrigeren. het schijnt vaak te gebeuren.
zijn zusje uit het nest stonden de oren van de ene op andere dag rechtop. net als het eerst oor bij ons!
maar de DA vond het geen probleem om dit dus te corrigeren. het schijnt vaak te gebeuren.
- *Linda*
- Zeer actief
- eefje_ates
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.
-
- Zeer actief
Scheren, nee liever nietInge O schreef:
kan je haar oortjes dan niet beter een poosje scheren? zou waarschijnlijk ook al het verschil maken en nee, het ziet er niet uit, maar dat doet dat plakgedoe toch ook al niet.

Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Je kiest voor een ras met staande oren dus vind je het mooi als de oren ook daadwerkelijk gaan staan. Als dat opgelost word met plakken is dat toch fijn? Mocht het na het plakken nog niet staan dan kan je je er bij neerleggen als je wil. Wachten tot na het wisselen is ook een optie maar als het oor daarna nog niet staat duurt het plakken langer en word de kans op slagen kleiner.ranetje schreef:Waarom wacht je niet tot de hond klaar is met wisselen?
Voor zover ik heb gezien staan dan bij de meeste herders de oren keurig overeind![]()
En als het niet zo is................jammer dan.![]()
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan