Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sara's huid wordt zwart

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maria67
Actief

Sara's huid wordt zwart

Ongelezen bericht door Maria67 »

Het viel me vorige week op: Sara, onze westie krijgt op haar koppie een zwarte huid. En de huid op haar kontje wordt nu ook helemaal donker grijs. Haar buikje is nu lichtgrijs.
Ze heeft er geen last van en het is ook geen echte olifantenhuid, dus niet dik of zo. Wel lijkt ze af en toe een beetje last te hebben van jeuk, een beetje maar ook niet meer dan dat. Ik heb haar behandeld met Frontline maar dat is eigenlijk meer uit voorzorg.
De huid is gewoon zacht en glad, maar wordt zwart in plaats van dat het roze is. Als ze er verder geen last van krijgt vind ik het op zich niet zo erg.
Ze krijgt net als Pebbles brokjes van Proplan, zalm en rijst en Pebbles heeft nergens last van.

Wat zou dit kunnen zijn? Wie weet hier iets over en wat zou ik er aan kunnen doen?
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Een DH bij ons op de club, heeft dit ook, die heeft een schimmelallergie...
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tyson van mij wordt ook steeds donkerder van huid...volgens mij is dat bij alle honden met een lichte huid dat daar donkere vlekken opkomen.
Afbeelding
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gemini6 »

Ik had vroeger een maltezer leeuwtje en die kreeg dat ook.
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

De westie van familie van mij is voor van alles en nog wat allergisch, krijgt nu redelijke medicijnen waardoor zijn haar weer redelijk aan het groeien was. Maar dat heeft hij zijn hele leven al.. zo veel jeuk constant dat hij altijd loopt te krabben en zijn haar er dus af gaat door het krabben.

Maar zijn poten zijn ook zwart. Door de allergieen waarschijnlijk en misschien het vele medicijngebruik?
Afbeelding

Made by Spriet
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Bij mijn boxer was dit het teken dat zijn schildklier slechter werkten. Werden de plekken groter dan ging het nog minder en gingen ze weer kleiner worden dan werd het weer wat beter. Maar idd zou ik bij een westie ook niet snel aan de schildklier denken. Misschien anders gewoon eens langs de DA ermee?
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Cheryl87 schreef:De westie van familie van mij is voor van alles en nog wat allergisch, krijgt nu redelijke medicijnen waardoor zijn haar weer redelijk aan het groeien was. Maar dat heeft hij zijn hele leven al.. zo veel jeuk constant dat hij altijd loopt te krabben en zijn haar er dus af gaat door het krabben.

Maar zijn poten zijn ook zwart. Door de allergieen waarschijnlijk en misschien het vele medicijngebruik?
vrienden van ons hebben ook een westie met heel veel jeuk klachten
onze rex had ook een donkere huids kleur

maar van af dat we greenheart brokken geven is rex erg van opgeknapt
zelfs onze buddy , eindelijk komt die in het haar

en die vrienden van ons gebruiken dat ook voor hun twee westies
en ook daar begint het zijn werk te doen :ok: ze beginnen verschil te merken

dit is een natuurbrok :wink:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Maria67
Actief

Bij Sara heb ik tot nu toe geen allergische reacties waar dan ook van gemerkt. En echt last van jeuk heeft ze niet. De huid wordt zwart maar ziet er verder wel heel rustig uit. Ik dacht altijd dat bij een allergie de huid ook onrustig of ruw werd.
Volgende week toch maar eens vragen aan de da.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Kenzo heeft dit ook. Bij hem ligt het duidelijk aan voeding. Hij kreeg eerst altijd FF en zijn huid werd steeds zwarter. Hij is toen overgezet naar kvv en zijn huid werd weer licht. Nu mag hij helaas geen vlees meer en eet weer brokken en meteen wordt zijn huid weer zwarter :19:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Maria67
Actief

Demi schreef:Kenzo heeft dit ook. Bij hem ligt het duidelijk aan voeding. Hij kreeg eerst altijd FF en zijn huid werd steeds zwarter. Hij is toen overgezet naar kvv en zijn huid werd weer licht. Nu mag hij helaas geen vlees meer en eet weer brokken en meteen wordt zijn huid weer zwarter :19:
Maar heeft hij er ook last van dan? Dit is nl bij Sara (nog) niet het geval. En zolang het zo blijft wil ook liever niets veranderen aan haar voeding. De frontline laat ik wel achterwege.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Maria67 schreef:
Demi schreef:Kenzo heeft dit ook. Bij hem ligt het duidelijk aan voeding. Hij kreeg eerst altijd FF en zijn huid werd steeds zwarter. Hij is toen overgezet naar kvv en zijn huid werd weer licht. Nu mag hij helaas geen vlees meer en eet weer brokken en meteen wordt zijn huid weer zwarter :19:
Maar heeft hij er ook last van dan? Dit is nl bij Sara (nog) niet het geval. En zolang het zo blijft wil ook liever niets veranderen aan haar voeding. De frontline laat ik wel achterwege.
Nee voor zover ik weet heeft hij er geen last van, het wordt alleen steeds zwarter. Op sommige plaatsen, in zijn liezen bv, is het echt heel erg zwart.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Maria67
Actief

Demi schreef:
Maria67 schreef:
Nee voor zover ik weet heeft hij er geen last van, het wordt alleen steeds zwarter. Op sommige plaatsen, in zijn liezen bv, is het echt heel erg zwart.
Zo erg heeft Sara het niet hoor. En mooi staat het niet natuurlijk maar het belangrijkste vind ik dat ze er geen last van heeft.
Afbeelding
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

boemerang schreef:
Cheryl87 schreef:De westie van familie van mij is voor van alles en nog wat allergisch, krijgt nu redelijke medicijnen waardoor zijn haar weer redelijk aan het groeien was. Maar dat heeft hij zijn hele leven al.. zo veel jeuk constant dat hij altijd loopt te krabben en zijn haar er dus af gaat door het krabben.

vrienden van ons hebben ook een westie met heel veel jeuk klachten
onze rex had ook een donkere huids kleur

maar van af dat we greenheart brokken geven is rex erg van opgeknapt
zelfs onze buddy , eindelijk komt die in het haar

en die vrienden van ons gebruiken dat ook voor hun twee westies
en ook daar begint het zijn werk te doen :ok: ze beginnen verschil te merken

dit is een natuurbrok :wink:
Dat is een tip die ik ze mee ga geven!
Ze geven hem nu bonzo :roll:
Afbeelding

Made by Spriet
Plaats reactie