Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voorhuid ontsteking
Moderator: moderatorteam
- minimax
- Actief
- Contacteer:
voorhuid ontsteking
Volgens mij heeft maxje een voorhuidontstekinkje. die haartjes bij de uitgang van zn pielemoosie zijn soms beetje groenig. ook zitten er wat groene vlekjes in zn mandje.
wat kan ik hiermee? dierenarts? zelf iets doen? zo laten?
kan het uberhaubt kwaad verder?
wat kan ik hiermee? dierenarts? zelf iets doen? zo laten?
kan het uberhaubt kwaad verder?
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik doe er niks aan, een jaar of 2 geleden deed ik het schoonmaken met voorhuidscleaner, maar het leek alsof het daardoor verergerde
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Als het heel erg wordt dan maak ik het wel eens schoon met wat koude camillethee. Ik heb geen goede ervaring met voorhuidcleaner. is volgens mij te heftig want bij Escan werd het daarna ook erger.
Verder accepteer ik het. Escan heeft het wel, Mika nooit. Zo lang hij er geen last van heeft en het niet te erg is is het volgens mij geen probleem.
Dat van die vit. C wist ik niet. Dat ga ik de volgende keer ook proberen
Verder accepteer ik het. Escan heeft het wel, Mika nooit. Zo lang hij er geen last van heeft en het niet te erg is is het volgens mij geen probleem.
Dat van die vit. C wist ik niet. Dat ga ik de volgende keer ook proberen
- minimax
- Actief
- Contacteer:
- Innuendo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël - Locatie: Sweetlake city
Sam heeft het af en toe, Maxi na vele ontmoetingen met loopse teven..
Ik heb het sinds ik de vraag hierover gesteld heb (nog niet zo lang geleden, denk een week of 3 geleden
) voor het eerst gespoelt met een homeopatisch middel, sindsdien geen last meer van gehad..
Ze houden het zelf ook goed schoon, bij zich zelf en bij elkaar
Geloof dat het Nanna was (weet ik niet zeker moet ik even kijken) die zei dat elke gezonde intacte reu in meer of in mindere mate altijd wel een beetje last ervan heeft, zeker met loopse teven in de buurt..
Ik heb het sinds ik de vraag hierover gesteld heb (nog niet zo lang geleden, denk een week of 3 geleden
Ze houden het zelf ook goed schoon, bij zich zelf en bij elkaar
Geloof dat het Nanna was (weet ik niet zeker moet ik even kijken) die zei dat elke gezonde intacte reu in meer of in mindere mate altijd wel een beetje last ervan heeft, zeker met loopse teven in de buurt..
- minimax
- Actief
- Contacteer:
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Mitch heeft het ook wel eens en ik doe er verder niets aan.
Hij heeft het wel minder sinds dat ie gecastreerd is, maar ik zie het nog steeds regelmatig. Soms maak ik het schoon maar meestal doet hij dat zelf wel.
Als het niet heel erg wordt zou ik het gewoon zo laten of evt een homeopatisch middel gebruiken.
Hij heeft het wel minder sinds dat ie gecastreerd is, maar ik zie het nog steeds regelmatig. Soms maak ik het schoon maar meestal doet hij dat zelf wel.
Als het niet heel erg wordt zou ik het gewoon zo laten of evt een homeopatisch middel gebruiken.
- Innuendo
- Zeer actief
Even gequote van de site:minimax schreef:welk spul was dat?Innuendo schreef: Ik heb het sinds ik de vraag hierover gesteld heb (nog niet zo lang geleden, denk een week of 3 geleden) voor het eerst gespoelt met een homeopatisch middel, sindsdien geen last meer van gehad..
ECHICA
Echica bestaat uit een tweetal homeopatische tincturen: Echinacea-tinctuur en Calendula-tinctuur.
Bij reuen die gevoelig zijn voor voorhuidontsteking spoelen we 2 tot 3 maal per week de penis met een oplossing van deze tincturen in (tot lauw afgekoeld) gekookt water. Vooral vóór een dekking wordt een extra behandeling gegeven (spuitje voor het aanbrengen van de Echica en uitgebreide gebruiksaanwijzing bijgevoegd).
- minimax
- Actief
- Contacteer:
heb je dat bij de dierenwinkel, dierenarts, apotheek vandaan?Innuendo schreef:Even gequote van de site:minimax schreef:welk spul was dat?Innuendo schreef: Ik heb het sinds ik de vraag hierover gesteld heb (nog niet zo lang geleden, denk een week of 3 geleden) voor het eerst gespoelt met een homeopatisch middel, sindsdien geen last meer van gehad..
ECHICA
Echica bestaat uit een tweetal homeopatische tincturen: Echinacea-tinctuur en Calendula-tinctuur.
Bij reuen die gevoelig zijn voor voorhuidontsteking spoelen we 2 tot 3 maal per week de penis met een oplossing van deze tincturen in (tot lauw afgekoeld) gekookt water. Vooral vóór een dekking wordt een extra behandeling gegeven (spuitje voor het aanbrengen van de Echica en uitgebreide gebruiksaanwijzing bijgevoegd).
Hart en verstand zijn buren, maar vrienden worden ze nooit.
- Innuendo
- Zeer actief
gewoon besteldminimax schreef:heb je dat bij de dierenwinkel, dierenarts, apotheek vandaan?Innuendo schreef:Even gequote van de site:minimax schreef:welk spul was dat?Innuendo schreef: Ik heb het sinds ik de vraag hierover gesteld heb (nog niet zo lang geleden, denk een week of 3 geleden) voor het eerst gespoelt met een homeopatisch middel, sindsdien geen last meer van gehad..
ECHICA
www.spat.nl
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
-
Mojuan
- Zeer actief
Romeo heeft het altijd heel erg gehad.
Overal groene spetters door het hele huis!
Ik heb toen zo'n cleaner gekregen, maar daarmee deed ik hem heel veel pijn, en ik moest hem vastbinden zodat hij me niet zou bijten.
Dus heb ik het toen maar gelaten voor wat het was.
Na zijn castratie was het over, maar dat was niet de reden voor castratie hoor!
Toch heeft hij er nu weer een aantal weken last van gehad, het is nu weer over gegaan, geheel vanzelf.
Overal groene spetters door het hele huis!
Ik heb toen zo'n cleaner gekregen, maar daarmee deed ik hem heel veel pijn, en ik moest hem vastbinden zodat hij me niet zou bijten.
Dus heb ik het toen maar gelaten voor wat het was.
Na zijn castratie was het over, maar dat was niet de reden voor castratie hoor!
Toch heeft hij er nu weer een aantal weken last van gehad, het is nu weer over gegaan, geheel vanzelf.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
-
ponne
- Zeer actief
Hier ook altijd gespoeld met echinaforce.
20 druppels op een glas water en daar mee spoelen.
Onlangs is onze reu gecastreerd omdat hij een prostaatvergroting had en bloed verloor.
Vanaf de castratie ook nooit geen voorhuidontsteking meer gehad.
20 druppels op een glas water en daar mee spoelen.
Onlangs is onze reu gecastreerd omdat hij een prostaatvergroting had en bloed verloor.
Vanaf de castratie ook nooit geen voorhuidontsteking meer gehad.
Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
-
Sylvia 1980
- Actief
- Contacteer:
Fahim heeft er ook veel last van de laatste weken, heb voorhuidscleaner geprobeerd maar hielp niet. Nu krijgt hij karnemelk, de ene dag denk ik dat het helpt de andere dag liggen er weer grote klodders. Maar een dweil doet wonderen en hij heeft er zelf geen last van.
Groetjes Sylvia
Poot Yaro, Luca en Fahim
A ridgeback isn't just another dog it's a lifestile
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer: