Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenredder in de bloemen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

La_Gula_Lupis
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door La_Gula_Lupis »

door onze correspondent
LEIDSCHENDAM - Cees Rot is een grote held. Afgelopen weekeinde redde de 60-jarige Leidschendammer de bullterriër Chico van een afschuwelijke dood. De hond werd op straat ernstig mishandeld door een doorgedraaide voorbijganger.

De dader, een 45-jarige Leidschendammer met een psychiatrisch verleden, stak de onschuldige viervoeter op de Veurse Achterweg zonder enige aanleiding vijf keer met een mes. Dierenliefhebber Rot bedacht zich geen moment en rende naar buiten waar het inmiddels zwart zag van de mensen, die allemaal toekeken hoe de hond voor z'n leven vocht.

De Leidschendammer stroopte de mouwen op en probeerde een slagaderlijke bloeding te stelpen door zijn duim in de diepe wond te duwen. "Het bloed spoot eruit en de hond verkeerde in een shock", vertelt hij. " Zo heb ik een halfuur gezeten."

Het baasje van de arme Chico, George van Rijsbergen, was op dat moment bezig de 'hondenhater' van zich af te schudden. De Leidschendammer, die zich wezenloos is geschrokken, hield aan de worsteling een gekneusde pink en verwondingen aan zijn benen over. "Ik ben erg blij dat deze meneer zo adequaat heeft gehandeld. Anders hadden we Chico nu kunnen begraven", aldus Van Rijsbergen.

De dierenkweller zit vast.

Telegraaf
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Ja ik las het ook net, wat een mafkees zeg! :boos: En wat een geweldige actie van meneer! helemaal top. :ok:
If i trow a stick...... will you leave????
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Tjezus.... het zal je gebeuren :eek: :eek:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

En hij was de ENIGE die een poging deed de hond en zijn baasje te helpen. De rest KEEK TOE. Bah wat een misselijk volk! Het stond nota bene zwart van de mensen DIE NIETS DEDEN.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

aardig gek, dat dus gewoon iemand op je hond insnijdt. en inderdaad dat hij de enige was die wat deed, als er allemaal mensen staan. dom volk, mensen, allemaal schaapachtig blijven kijken,niks doen, bleh! :evil:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Een lintje, dát verdient die man. :ok:
Wat goed dat hij zo voor de hond in de bres is gesprongen!
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Zo gaat dat altijd,toch... er naar kijken en niets doen... :devil: Ik kan daar met mijn hoofd niet bij,ik had die psyco eigenhandig zijn kop er af getrokken... :boos: Gelukkig was er 1 man die geen oogkleppen op had. :ok:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Wat goed van die man! Die verdient inderdaad een lintje :ok:

Overigens wil ik erg graag geloven dat ik had ingegrepen, maar dat weet je natuurlijk pas als het je overkomt.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:En hij was de ENIGE die een poging deed de hond en zijn baasje te helpen. De rest KEEK TOE. Bah wat een misselijk volk! Het stond nota bene zwart van de mensen DIE NIETS DEDEN.
ja dat zal allemaal wel maar ik wil als ik help geen mes tussen mn ribben dus als ik de hond wil helpen zullen er wel anderen moeten zijn die die idioot in bedwang houden :19: zoiets moet je dus ook wel met een aantal mensen doen, en dat was hier zeker mogelijk geweest als ik het zo lees...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hulde aan die man, het is niet niets om je ermee te bemoeien wetende dat er zo'n gek bezig is. Ongelooflijk dapper en knap. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Wat een vreselijk randdebielen heb je toch...dat die gewoon op straat mogen lopen..snap er geen snars van :19:
Gelukkig zijn er ook nog helden :ok:
Afbeelding
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

iones schreef:En hij was de ENIGE die een poging deed de hond en zijn baasje te helpen. De rest KEEK TOE. Bah wat een misselijk volk! Het stond nota bene zwart van de mensen DIE NIETS DEDEN.
helaas leven wij in zo,n fijne wereld waar iedereen maar toekijkt hoe een onschuldig beest word afgeslacht ik heb er geen woorden voor :jank: :jank:
Maxiem
Zeer actief

ayla schreef:
helaas leven wij in zo,n fijne wereld waar iedereen maar toekijkt hoe een onschuldig beest word afgeslacht ik heb er geen woorden voor :jank: :jank:
Maar had jij wel ingegrepen dan? Natuurlijk zegt iedereen van te voren dat ze zullen ingrijpen, iedereen wil dat ook heel erg graag geloven van zichzelf, maar als je echt voor zo'n gek met een mes staat?
Plus dat misschien ieder individueel wel had ingegrepen, maar als groep wordt het weer anders. Het is een wonderlijk psychologisch fenomeen - het groepsgebeuren - waar veel studies aan zijn gewijd en het is een stuk complexer dan het lijkt. Dus ik vind deze twee reacties wat kort door de bocht. :wink:
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Maxiem schreef:
ayla schreef:
Maar had jij wel ingegrepen dan? Natuurlijk zegt iedereen van te voren dat ze zullen ingrijpen, iedereen wil dat ook heel erg graag geloven van zichzelf, maar als je echt voor zo'n gek met een mes staat?
Plus dat misschien ieder individueel wel had ingegrepen, maar als groep wordt het weer anders. Het is een wonderlijk psychologisch fenomeen - het groepsgebeuren - waar veel studies aan zijn gewijd en het is een stuk complexer dan het lijkt. Dus ik vind deze twee reacties wat kort door de bocht. :wink:
kan wel zijn maar niemand weet wat hij of zij doet als het er op aan komt, wat zou jij doen je gewoon omdraaien
Maxiem
Zeer actief

ayla schreef:
Maxiem schreef:
ayla schreef:
kan wel zijn maar niemand weet wat hij of zij doet als het er op aan komt, wat zou jij doen je gewoon omdraaien
Zoals ik al zei, ik wil graag geloven dat ik ingrijp, maar ik weet het niet tot ik het meemaak. Ik hoop eigenlijk dat omdat ik er al van te voren over heb nagedacht en een beetje college heb gehad over de psychologische processen in een dergelijke situatie, ik misschien toch wat zal doen.
Overigens denk ik altijd dat er ook boven opspringen weinig zin heeft, zeker als vrouw/meisje. Maar iets verrassends vragen of doen, de dader uit zijn evenwicht krijgen zou ik - hoop ik - wel proberen. Maar goed, ander discussie :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ayla schreef:
Maxiem schreef:
ayla schreef:
ik zou er niet als een debiel tussenspringen inderdaad... ik hecht nl best wel waarde aan mijn eigen leven... :roll: wellicht wel proberen met meerdere mensen ervoor te zorgen dat er een paar hem naar de grond toe trekken en ik de hond zou kunnen helpen bijvoorbeeld... maar je hebt er geen drol aan als je niet weet wat je doet en er geen kracht voor heb... ik kan weinig beginnen als vrouw tegen een kerel van bijv. 1.99 mtr. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Jeetje zeg ik lees het nu pas. ik krijg er kippenvel van.
Maar wat een een geweldige reactie van de hondenredder :cheer:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”