Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer en tussendoortjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mandyy
Vaste gebruiker

Voer en tussendoortjes

Ongelezen bericht door mandyy »

Vanmiddag ben ik met school naar Animal Event geweest en door alle (slechte) voorlichtingen en voer ben ik nog eens wat meer na gaan denken over het voer.

Ik voer mijn Amie pup van 7,5 maand nu Prins ProCare Super, 100gr per maaltijd, 2 maaltijden per dag. Nu eet hij dit niet altijd even goed op, dus geef ik de volgende dag iets minder.
Ik heb nu een paar proefzakjes van Eukanuba meegenomen voor de Cocker Spaniel. Onze oude Westie zit ook op Eukanuba, maar is erg dik en heeft veel last van maag en darmen (kan ook aan het brood liggen wat ie krijgt hoor).
Wat is jullie ervaring met Eukanuba? Aangezien ik er slechte ervaringen mee heb, ook bij andere honden dan thuis.

Ook vind ik het wel eens leuk om wat lekkers te geven (zoals een mergpijp o.i.d.). Hij ging van Smuldier onwijs aan de plak- en spuitpoep, zelfs met bloed erop. Zal het vertandig zijn om vers bij te voeren (ook i.v.m. het brok)?
linda1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door linda1985 »

Als je brok wil blijven geven zou ik zeker Prins blijven geven ipv Eukanuba. Prins is een veel natuurlijkere brok zonder al te veel toevoegingen, dat zit wel in Eukanuba. Ik voer zelf alleen vers vlees, van Carnibest en vind dit persoonlijk beter dan brokken. Maar je kunt het ook beide gaan voeren bv doordeweeks brokjes en in het weekend vlees of andersom. Je zou ze alleen moeten laten wennen aan het vlees. Eventueel met een kleine hoeveelheid beginnen om te kijken of ze dan geen diarree krijgt. Je hebt van vers vlees verschillende merken, welke je voorkeur geeft zou je moeten kijken. Ik geef voornamelijk Carnibest natuurvoer maar je kunt ook Rodi, Duck, of van Prins zelf vers vlees gaan geven.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Mooi op de Prins brok houden dan, als het goed gaat !! Is een prima brok, m.i veel beter dan Eukanuba...dat vind ik troep !! Vers bijvoeren kan, maar hoeft niet perse hoor, is net wat je zelf het fijnste vindt. Als smuldier niet werkt kun je ook de kvv van Prins proberen. Als je hond nog niet gewend is aan vers vlees kun je het de eerste paar keer overgieten met kokend water.(wel eerst aflaten koelen voor je het geeft he.. :wink: ) Dan word het beter verdragen in het begin, na een paar keer hoeft dat dan niet meer...
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”