Ik moest voor 1 van mijn katten naar de dierenarts. Daar zat ik al een paar minuten in de wachtkamer toen er een oudere vrouw aan kwam met een Border Collie. Echt een super lief teefje!!! Even later raakten we aan de praat, waarop ze vertelde dat het teefje mishandeld was geweest door een man. Geschopt en geslagen.....

...echt heel erg zielig. Zij heeft toen uit medelijden voor de BC haar overgenomen, maar ze vertelde ook eerlijk dat ze niet wist waaraan ze begon, toen ze haar in huis nam. Ze vertelde ook dat het een schat van een beest is en dat was ook zeer aan de BC te merken. Ze kwam steeds met me knuffelen. De vrouw vertelde dat ze eigenlijk niet van plan was nog een hond te nemen op haar leeftijd en was ook bang dat ze haar over een tijd niet meer beweging kan bieden wat een BC nodig heeft. De vrouw had namelijk ook last van reuma. Ze vertelde dat ze vaak s'middags met haar naar het bos gaat en iemand anders met haar op het veld traint (flybal, behendigheid en dergelijke). Dus al met al heeft de BC nu nog een goed leven, maar de vrouw dacht er wel aan, om haar mettertijd toch te herplaatsen, mocht zij niet zo makkelijk meer uit de voeten kunnen. De BC was ook zeer jong, 1,5.....
Dus ik zat te denken: Stel nou dat er mensen hier op het forum interesse zouden hebben in een jonge BC (weet wel waaraan je begint), dan kan ik eventueel vragen aan de dierenarts, als ik het verhaal uitleg, of hij kan opzoeken wie die vrouw is. Dan zou ik eventueel contact op kunnen nemen met de vrouw en het erover kunnen hebben.
Ik wil namelijk echt heel graag voorkomen dat het teefje terecht komt bij mensen die er geen verstand van hebben......