Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bij de dierenarts.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Bij de dierenarts.....

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik moest voor 1 van mijn katten naar de dierenarts. Daar zat ik al een paar minuten in de wachtkamer toen er een oudere vrouw aan kwam met een Border Collie. Echt een super lief teefje!!! Even later raakten we aan de praat, waarop ze vertelde dat het teefje mishandeld was geweest door een man. Geschopt en geslagen..... :jank: ...echt heel erg zielig. Zij heeft toen uit medelijden voor de BC haar overgenomen, maar ze vertelde ook eerlijk dat ze niet wist waaraan ze begon, toen ze haar in huis nam. Ze vertelde ook dat het een schat van een beest is en dat was ook zeer aan de BC te merken. Ze kwam steeds met me knuffelen. De vrouw vertelde dat ze eigenlijk niet van plan was nog een hond te nemen op haar leeftijd en was ook bang dat ze haar over een tijd niet meer beweging kan bieden wat een BC nodig heeft. De vrouw had namelijk ook last van reuma. Ze vertelde dat ze vaak s'middags met haar naar het bos gaat en iemand anders met haar op het veld traint (flybal, behendigheid en dergelijke). Dus al met al heeft de BC nu nog een goed leven, maar de vrouw dacht er wel aan, om haar mettertijd toch te herplaatsen, mocht zij niet zo makkelijk meer uit de voeten kunnen. De BC was ook zeer jong, 1,5.....
Dus ik zat te denken: Stel nou dat er mensen hier op het forum interesse zouden hebben in een jonge BC (weet wel waaraan je begint), dan kan ik eventueel vragen aan de dierenarts, als ik het verhaal uitleg, of hij kan opzoeken wie die vrouw is. Dan zou ik eventueel contact op kunnen nemen met de vrouw en het erover kunnen hebben.
Ik wil namelijk echt heel graag voorkomen dat het teefje terecht komt bij mensen die er geen verstand van hebben......
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als die vrouw de bc echt kwijt wil kun je in overleg met haar contact opnemen met cloris hier van het forum en de bc in de herplaats hoek laten zetten.
Als ze dat wil tenminste. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

wendy71 schreef:Als die vrouw de bc echt kwijt wil kun je in overleg met haar contact opnemen met cloris hier van het forum en de bc in de herplaats hoek laten zetten.
Als ze dat wil tenminste. :wink:
Goede tip. :ok: Ik zal als ik volgende week bij de dierenarts ben, eens vragen of ik het telefoonnr van mevrouw zou mogen hebben.
Dan kan ik even contact met haar opnemen. Ik weet namelijk ook niet of het de bedoeling is dat ze m al zo snel wilt laten herplaatsen, dus zal ik toch eerst even contact willen opzoeken met mevrouw om te kijken wat zij zou willen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Als de hond een stamboom heeft (wat ik wel enigszins betwijfel gezien de situatie waar de vrouw haar uit heeft gehaald) zou ze ook nog herplaatst kunnen worden via de rasvereniging:

http://www.bordercollieclubnederland.nl/
Indien u uw hond wilt herplaatsen, om welke reden dan ook, dan kunt u contact opnemen door een email te versturen naar herplaatsing@bordercollieclubnederland.nl (zie ook button BCCN/Contact). U bepaalt zelf of u uw border collie meegeeft aan een nieuwe eigenaar. Wij verzoeken u vriendelijk om ons in te lichten indien de hond herplaatst is. Voorwaarden voor herplaatsing zijn dat de hond een stamboom heeft en niet meer mag kosten dan € 250. U zoekt een goed nieuw thuis voor uw hond en u geeft uiteraard de papieren mee aan de nieuwe eigenaar.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

dbdobi schreef:Als de hond een stamboom heeft (wat ik wel enigszins betwijfel gezien de situatie waar de vrouw haar uit heeft gehaald) zou ze ook nog herplaatst kunnen worden via de rasvereniging:

http://www.bordercollieclubnederland.nl/
Indien u uw hond wilt herplaatsen, om welke reden dan ook, dan kunt u contact opnemen door een email te versturen naar herplaatsing@bordercollieclubnederland.nl (zie ook button BCCN/Contact). U bepaalt zelf of u uw border collie meegeeft aan een nieuwe eigenaar. Wij verzoeken u vriendelijk om ons in te lichten indien de hond herplaatst is. Voorwaarden voor herplaatsing zijn dat de hond een stamboom heeft en niet meer mag kosten dan € 250. U zoekt een goed nieuw thuis voor uw hond en u geeft uiteraard de papieren mee aan de nieuwe eigenaar.
Goede optie mits mogelijk. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”