Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trots

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Trots

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb met Gina al heel veel dingen gedaan die voor haar nieuw zijn. Heel rustig opgebouwd, maar ze reageert op alles zo fantastisch ontspannen. Twee weken geleden voor het eerst meegeweest met een colliewandeling waar ze voor het eerst geconfronteerd werd met een hele groep vreemde honden en dat ging geweldig. Ze heeft de tijd van haar leven gehad, de route minstens 6 keer rennend afgelegd, zich overal mee bemoeid en zich door iedereen laten aaien, zelfs door vreemde mannen.
En vanmorgen kwam ik een vrouw tegen in een elektrische rolstoel en die bewonderde de honden en probeerde Gina naar haar toe te lokken.
Gina bedacht zich geen ogenblik en liep op haar gemakje (alsof ze dagelijks rolstoelen ziet :mrgreen: ) naar de vrouw toe en legde haar kop in haar schoot en liet zich lekker knuffelen.
Ze had nog nooit een rolstoel gezien en het maakte haar geen fluit uit.
Ik was zó trots op haar! :I:

Aan het eind van de maand wil ik haar meenemen naar de jaarlijkse collieclubmatch (niet om te showen, hoor :mrgreen: ) maar gewoon om te zien hoe ze het daar doet in een grote hal met veel mensen en honden. Ik neem wel Kyra mee zodat ze zich aan haar kan optrekken. Maar ik denk dat ze zich ook daar zich zelfverzekerd zal gedragen. Wat is het toch een knappe meid, hè :pffff: :mrgreen: .
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat fijn (voor jullie allebei :wink: ) dat ze zich zo goed in haar velletje voelt zitten :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik kan me goed voorstellen dat je trots bent op Gina.
Wat goed van haar om toch nog zo'n groot vertrouwen in de mens te hebben na al die narigheid die ze heeft meegemaakt in haar leventje.
pluim voor je meisje. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ontzettend fijn, voor jullie beide :ok:

Wat kun je dan dubbelop genieten he :wink:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Leuk joh..en ik kan me goed indenken dat je een grote glimlach op je gezicht had..want dat doet een mens goed..Ik geniet er ook van als mensen zich zo getrokken voelen naar Maggie omdat ze gewoon zo lief is naar iedereen..
Marion
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Lieke, wat een berg liefde en een gouden mandje niet doen kunnen he :wink:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Boutje schreef:Fantastisch wat een veerkracht die snoes heeft! Echt een gouden karakter!
Hoe gaat het medisch met haar ondertussen? Toch nog iets kunnen verbeteren aan haar incontinentie?
De incontinentie is licht verbeterd. De helft van de luiers die ik eraf haal zijn droog :ok: . Maar ze heeft kennelijk nog steeds geen prikkel, want ze gaat nooit zitten om te plassen en laat het gewoon weglopen. En omdat haar staart verlamd is plast ze dus over broek en staart heen. En de anus lijkt ietwat meer gesloten te zijn. Niet helemaal dicht, maar de opening is kleiner.
Ik heb trouwens de laatste twee weken niet een keer een keutel in huis hoeven op te ruimen. Kennelijk laat ze dit ook buiten vallen. Maar ik weet niet of dat 'per ongeluk' of 'expres' is :wink: . Ze is wel ontzettend gevoelig op de darmen want bij het minste of geringste is ze aan de diarree (meer dan de doorsnee collie) en dat geeft wel een ontzettende troep want het loopt gewoon weg door de open anus. Ik weet niet of deze gevoeligheid te maken heeft met het feit dat dunne darm en endeldarm niet meer werken.
In juli moet ze voor haar jaarlijkse checkup en dan wil ik er nog eens naar laten kijken.
Niet dat het voor mij uitmaakt, hoor. Wij wisten van het probleem. Ik wil alleen graag weten of ik nog aandelen in de lotiondoekjes- en luierfabrieken moet nemen :mrgreen: .
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Lieke, wat heerlijk zo te lezen hoe goed je meisje het doet! Ze heeft een geweldig karakter, en dat in combinatie met jullie goede zorgen heeft de zon weer voor haar doen schijnen :cheer: Het is zo ontzettend fijn dat Gina weer gewoon hond mag zijn en zo op haar plaats is (over het gouden mandje heb ik het niet, ik weet hoe je daarover denkt :wink: )

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Voor de rolstoelpatient zal dit ook wel een tof moment hebben geweest. :ok:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Wat heerlijk dat het zo goed met Gina gaat :cheer:
Ze is echt helemaal thuis gekomen bij jullie, geweldig gewoon :ok:
margaretha1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door margaretha1 »

De titel "trots" is heel terecht :ok:
Geweldig zoals Gina het allemaal doet bij jullie.
Dat dier heeft een super karakter, dat ze met zó'n verleden, zo lief en relaxed is......

Maar ja, ze zit bij jullie ook op een enorme warme plek, dus ze hoeft alleen nog maar te genieten :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”