Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mag eigenlijk niet, maaar !!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leane

Mag eigenlijk niet, maaar !!

Ongelezen bericht door Leane »

Doe jij wel eens iets met je hond of krijgt je hond wel eens iets wat ze eigenlijk niet mogen. Of wat je eigenlijk niet wil hebben maar soms wel eens toestaat ? Dat je denkt van ach... maakt het ook uit voor een keertje.

Zo ja wat dan...
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ja ze krijgen hier best wel eens een patatje of chippie, waarom niet :19:
en als we pizza halen altijd een extra voor de honden :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben aardig consequent in het niet consequent zijn :mrgreen:
Eigenlijk mag Saar niet elke keer tijdens het wandelen om een koekje komen 'vragen'. Maar ik vind dat bekkie zo aandoenlijk naar me opkijken dan dat ze 9 van de 10 keer dat koekie toch wel krijgt.
Voor Saar is het dus eigenlijk gewoon een hele consequente interval-beloning :smile:

Ik probeer weleens vaker te bedenken wat hier niet mag, maar eigenlijk mag er heel erg veel wel :N: :wink:
Oh nee, poep vreten buiten mag niet, en daar ben ik ook nooit toegeeflijk in :boos:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Terwijl ik dit zit te lezen eet ik een beschuitje met kaas... En likt Sjonnie heel subtiel met engelengezichtje de kruimels van mijn bord (op schoot), alsof ik niks doorheb..

Ach ja, moet ik maar zorgen dat ie er niet bij kan, toch? :mrgreen:
Afbeelding
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Typisch he..I vind de ene vorige opmerking wel bij me passen..
Ik ben heel consequent om om niet consequent te zijn..
:ok:
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik probeer daar wel erg mee op te passen. Zo had Bram mij aardig gedresseerd in het snoepjes vragen tijdens een wandeling. Voordat ik het weet, is er een nieuwe gewoonte ontstaan waar ik eigenlijk helemaal niet blij mee ben en dan kost het veel energie om het weer om te buigen. Overigens heb ik niet zoveel regels, maar de regels die ik heb, probeer ik toch te handhaven :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Addy schreef:en als we pizza halen altijd een extra voor de honden :mrgreen:
Dat is heir altijd als we patat halen. Dan begin ik mijn bestelling altijd met drie frikandellen. De honden krijgen er altijd ieders eentje dat weten ze
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Leane schreef:
Addy schreef:en als we pizza halen altijd een extra voor de honden :mrgreen:
Dat is heir altijd als we patat halen. Dan begin ik mijn bestelling altijd met drie frikandellen. De honden krijgen er altijd ieders eentje dat weten ze
Toch wel rauw neem ik aan :N:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni kan soms bedelen en ze krijgt zo nu en dan ook wel eens :N: Zij bedelt op een lieve manier, dus vandaar. Ik weet het heel slecht :smile:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dutchie63 schreef:Typisch he..I vind de ene vorige opmerking wel bij me passen..
Ik ben heel consequent om om niet consequent te zijn..
:ok:
Voor de nuancering; ik bedoel hem wel alleen in dat soort dingetjes als om een koekje vragen tijdens de wandeling. Niet dat ik alleen maar consequent inconsequent ben :mrgreen:

Ik heb net nog iets ontdekt wat echt niet mag; met de neus steeds meer sneeky richting mijn bord gaan. :mrgreen: Dat wil ik echt niet hebben en 1 keer 'eh' en mevrouwtje ligt nu weer netjes op 'haar stoel'. :wink:

Met Moos was ik veel meer van het echt consequent handhaven dan met Saar ook. Met Saar kan je je eigenlijk gewoon alles permiteren, met Moosiemannetje lag dat even anders.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zat gister met Lulu popcorn te eten terwijl we naar medium keken :mrgreen:
Nikan is gek op caramelijs en caramelpudding dus dat delen we samen :smile:
Kito ligt op mijn kussen en dat wil ik niet maar hij ligt dan zoooooooooooo lief dat ik soms zoiets heb van okee toe maar.
Dyna eist aandacht en ben dat heel hard aan het afleren maar ga toch regelmatig de mist in omdat zij zo zielig kijkt :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Max kan heel goed compromissen sluiten :mrgreen: Als wij eten bijvoorbeeld, dan moet ze naar haar bench en daar blijft ze tot wij uitgegeten zijn. En meestal heeft ze daar geen problemen mee, maar soms heeft ze zo'n bui... Dan zitten wij allemaal aan tafel en dat gaat dan van:
"Max, in je mand"
*Max kijkt heel zielig en duwt haar neus onder je hand*
"Nee, in je mand"
*Max kijkt nog iets zieliger en gaat heel langzaam en stilletjes naast je stoel liggen*
"Ach wat, blijf dan ook maar liggen"

Heel erg fout vanuit opvoedkundig oogpunt :mrgreen:
Dit gebeurd overigens echt maar heel af en toe en als ze echt moet luistert ze altijd :wink:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ayla

Ongelezen bericht door ayla »

Ik ben eigenlijk best consequent, natuurlijk krijgen ze best wel wat lekkers. maar mijn echtgenoot geeft van alles wat hij eet het laatste stukje aan de honden met het gevolg dat vooral de kleine al boven op hem ligt als hij iets eet de herder ligt onder zijn voeten zodat hij niet vergeten word, en natuurlijk is het vrouwtje moeilijk om dat ze er niet intrapt :neenee:
maar als ze met mij alleen zijn doen ze dat gedrag echt niet hoor ze weten precies het vrouwtje doet daar niet aan mee. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kan even zo snel niets bedenken :denken:

Maar ik moet soms wel heel sterk in m'n schoenen staan om ergens nee tegen te zeggen terwijl ik het eigenlijk wel heel erg grappig of schattig vind.

Zo wilde Bowie laatst in de fauteuil gaan zitten, geen gezicht natuurlijk en het leek mij wel grappig als ze daar voor een keertje in zou zitten. Toch maar niet toegelaten, ik zou er namelijk niet blij mee zijn als ze het elke keer zou doen :wink:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Potverdikkeme wat begin ik mij slecht te voelen :jank: Altijd zo consequent...nee is nee en punt uit :roll:

Nou dat gaat veranderen...als Vita hersteld is ga ik haar eindelijk beginnen verwennen...het is haar laatste kans dus ga ik de boog beginnen te buigen :ok:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Marja1969
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marja1969 »

Wij weten best dat het niet hoort maar hier zit onze hond aan tafel!
Ten minste als hij het wil en krijgt dan vlees mee (meestal kipfilet).
http://members.lycos.nl/toffeellende/ha ... deo000.3gp
Laatst gewijzigd door Marja1969 op 18 apr 2008 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 4 hamsters nu een Boerenfox; Elmo.
Groetjes Marja
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh, vast wel, maar niet dat ik me zo 1,2,3 kan bedenken.

Ze mogen hier heel veel, maar de dingen die ze niet mogen wil ik ook echt niet. Dus ook niet meestal niet en heel soms wel, want dat hebben ze binnen no time drommels goed door.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik ben sowieso niet echt consequent, ben ik bang. Ja, misschien toen Bantam pup was wel maar ik kan me ook niet herinneren dat ze echt dingen willen die ik niet goed zou vinden :19:

Ik doe wel eens wat oefeningetjes met Megan buiten als de kleintjes aan spelen zijn.
Zo heb ik haar blijf geleerd buiten, als ik wegloop en nu 'blijft' ze vaak uit zichzelf, zo van: kijk, ik blijf, dan roep je mij, dan kom ik aan rennen en krijg ik een snoepje :cheer:
Zo werkt het natuurlijk niet, maar toch geef ik daar regelmatig aan toe :mrgreen:
Ze geniet daar echt van, (en ik dus vanzelf ook) een van de weinige redenen voor haar om een sprintje te trekken op haar leeftijd, dus ja...

Misty wil na het eten altijd graag op schoot, dat mag maar dan wil ze stiekem op tafel klimmen vanaf je schoot en een hond op tafel kan niet :pffff: toch zit ze er regelmatig en zitten wij te genieten van dat koppie.

Ik kan die koppies echt niet weerstaan, het belangrijkste vind ik dat ze buiten luisteren zodat ze los kunnen lopen en voor de rest is er weinig wat ik niet wil.
Ze zijn ook niet moeilijk verder en als iets echt nee zou zijn (toevallig, een keer :N: :mrgreen: ) dan is dat ook goed.
eefje_ates
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder en Duitse herder.

Ongelezen bericht door eefje_ates »

Ates kan met zijn ogen laten zien dat hij iets wil, dan kijkt hij bijvoorbeeld naar een banaan in de fruitmand,en dan maakt ie weer oogcontact met mij,en doet dit net zo lang totdat ie wat krijgt.... :smile: Jah,en héél soms stuur ik m dan naar zijn plek. :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ja vaak genoeg.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

eefje_ates schreef:Ates kan met zijn ogen laten zien dat hij iets wil, dan kijkt hij bijvoorbeeld naar een banaan in de fruitmand,en dan maakt ie weer oogcontact met mij,en doet dit net zo lang totdat ie wat krijgt.... :smile: Jah,en héél soms stuur ik m dan naar zijn plek. :mrgreen:
Haha soms 'denkt' Bantam dat hij niet zelf op de bank kan springen. Dan kijkt hij van de bank naar mij en weer terug.
Dan moet ik 'm een kontje geven :smile2:
En dat doe ik dan ook :mrgreen:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Ja stiekem wel...
Zo krijgt hij weleens wat van wat ik aan het eten ben.. En zo neem ik hem af en toe op de bank bij me.
Het leuke is, is dat hij dat dan zo bijzonder vindt, dat hij helemaal zit te genieten :)
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Hier krijgt Roxy best wel eens een extraatje, maar dan wel in haar etensbak en niet de hand.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Er zijn bij mij ook dingen die wel en niet mogen..
Zo mag Maggie niet tegen het hek springen, omdat de 2 honden elkaar niet kunnen luchten of zien..en dat weet zo ook donders goed..
Eigenlijk mag ze ook niet altijd zwemmen, maar dan kijkt ze me aan met die grote bruine ogen, hoe kan ik dan nee zeggen..lol,.,
Belangrijke dingen is een beslist ja of nee, geen misschien, andere dingen, oh well.
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

met ruby ben ik wel eens niet zo heel consuquent nu ze ouder is,met shadow niet en in het verleden kon dat met canyon ook niet. ruby is ook heel anders van karakter,die bedenkt dingen niet zelf,maakt geen gebruik van de situatie en kan zich heel makkelijk ergens bij neer leggen. dus ruby mag na 12,5 jaar op de bank als ik dat zeg(ik moet het wel zeggen,want zelf bedenkt ze het niet) en "mag"het een keer niet dan komt ze absoluut niet vragen.net als op bed slapen,als jeroen wel is met de voetbal in het buitenland zit dan mag ze op bed vindt ze heerlijk.komt jeroen daarna weer thuis dan is er geen plek meer voor haar maar ze bedenkt het ook niet om zelf naar boven te lopen.

met shadow is het anders die heeft veel meer het flatcoated karakter(gelukkig wel)geef je ze 1vinger dan nemen ze je beide handen. meneer had een gewoonte door eerst even uitgebreid te staan plassen als ik hem riep(ik liet het onbewust ook toe) met als gevolg dat hij regelmatig :tong: deed als ik wat van hem vroeg. gewoon schijt aan de baas dus.de teugels staan nu weer wat strakker en ik krijg even wat meer respect van meneer.ik heb hem trouwens in het begin op uitnodiging op de bank gehad met als gevolg dat we elke avond alufolie op de bank moeten leggen als we gaan slapen want in zijn ogen mag ie het dan dus altijd en ook zelfstandig bedenken.

iets lekkers krijgen ze hier wel regelmatig wat eigenlijk niet echt hondeneten is maar wel altijd op hun plaats of in de voerbak,ik heb een hekel aan bedelende honden en shadow kan nog al kwijlen en dat vindt ik helemaal geen gezicht als zo'n hond dan naast je bord zit te wachten
Afbeelding

jemble 5 maanden
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ja, net nog.
We zaten te eten aan de eettafel en opeens zie ik dat koppie van Jente onder de tafel vandaan komen (naast me)
Zat ze dus met haar voorpoten op de stoel naast me en zo heel langzaamaan klimt ze dus op de stoel.
Zit ik gewoon te eten met de hond naast me aan de eettafel en dat wil ik absoluut niet.
En ipv haar weg te sturen geef ik haar wat te eten :roll:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Geen idee we hebben wel regels waar we ons aan houden. Zo zijn de korstjes van het brood voor boris (met pindakaas, kaas, vleeswaren e.d. erop) en voor de rest niets dan brokken en eigen lekkernijen.
De sinten krijgen in de winter weer macaroni of bouillon voor extra vet en ook vaak brood. Met eten zijn wij dus best wel streng.
Ben zelf alleen vaak mals met "hier" komen :N: vind het zo'n onzin. Bo doet het netjes, boris als hij zin heeft en Sam kent het geeneens. Hij kent Nee en voor de rest loop ik wel naar hem toe hij is altijd dicht in de buurt. Hier moet ik eigenijk eens verandering in brengen, maar ben gewoon niet streng genoeg en ach, op deze manier redden we het ook goed en niemand heeft last van ons. :mrgreen:
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik hou me zoveel mogelijk aan de regels, maar ja soms vergeet ik ze weleens en delen we mijn eten
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik ben eigenlijk altijd redelijk consequent geweest maar liet zo nu en dan best wel eens iets toe (en soms moet je gewoon niet alles willen zien :mrgreen: ). Met mijn meiden is dat door de jaren heen nooit een probleem geweest, die wisten echt wel wanneer het echt menens was.
Maar sinds ik Cody heb, ben ik wel heel consequent naar hem toe omdat hij, als je hem een vinger geeft, de hele arm erbij neemt en omdat hij anders niet te handhaven is.
Ik vind het niet leuk, want ik hou er niet van om zo streng te zijn, maar ja, ik heb hem nu eenmaal. En eens erin, dan blijft een dier altijd. Dus heb ik besloten dat ik de baas moet zijn die hij nodig heeft, en ik kan hem niet omvormen tot de hond die ik zou willen dat hij is.
Tja, en als ik er voor een strenge regels stel, moet ik voor mijn drie meiskes natuurlijk hetzelfde doen. Gelijke monnikken, gelijke kappen.
Maar lastig blijft het wel :roll: .
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Ja hoor, ze krijgen hier wel eens iets wat "niet goed voor ze is", chippie, een m&m, patatje, en heel vaak alles wat overblijft van het avondeten. (behalve hele scherpe dingen en varkensvlees)

Vooral Dazzle heeft een spijsvertering van staal, die kan je alles geven zonder dat hij er op reageerd. Zo krijgt hij ook vaak de leftover gekookte melk van het koffie maken.

Qua iets doen wat normaal niet mag (ze mogen eigenlijk bijna alles) ben ik wel consequent.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”