Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar Millan

Moderator: moderatorteam

liljebo
Zeer actief

Cesar Millan

Ongelezen bericht door liljebo »

Ik ben opgegroeid met honden en vanaf de tijd dat ik zelfstandig woonde (al heel lang geleden) heb ik eigen hond(en) gehad en mee getraind. Ik ben bij verschillende clubs geweest (vanwege diverse verhuizingen) en ben er wisselend over te spreken.Sommige vind ik goed, andere minder.
Zo ben ik hier in zweden met mijn stressig teefje naar een puppy cursus gegaan, maar dat was geen succes. Reden om erheen te gaan was haar angst, onzekerheid en stress, zeker met andere honden, maar ook met vreemde mensen. Ze is nl opgegroeid in een koude betonnen koestal van haar geboorte tot 8 weken. De lessen duurde steeds 2 uur, waarvan 1 uur theorie (voor mij niet zo boeiend want ik ken die onderhand van buiten, zeker wat daar werd verteld, maar goed...) en 1 uur op het veld. Helaas besteedde de instrukteur op het veld driekwart van die tijd aan verdere uitleg en laten zien wat ze met haar hond kon (waarbij schreeuwen blijkbaar gangbaar was :roll: ) en had je nauwelijks tijd om met de pup iets te doen. Bovendien mochten pups niet met elkaar spelen en kreeg ik niet de kans om te werken aan het stress gedrag van onze pup tussen andere pups. Weggegooid geld, dus...
Naast trainingen ben ik ook altijd geinteresseerd in hondentrainers en hun methode. Nu zag ik een tijd geleden een hondenprogramma op tv met de trainer cesar millan. Hem kende ik nog niet en hij kwam er een tijdlang wekelijks op. Ik vond zijn methode heel erg goed en logisch en heb een aantal dvd's van hem besteld om mij er verder in te verdiepen.
Persoonlijk ben ik heel erg over deze methode te spreken en is hij voor mij logischer dan menig andere methode. Ik merk ook dat zijn aanpak gewoon goed werkt. Ik vroeg mij af of meer mensen deze man kennen en hoe de meningen zijn. (gewoon nieuwsgierigheid hoor)
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vind die man geweldig :mrgreen: op een paar punten na. 1 hoop ik niet dat teveel mensen zoiets na gaan doen. Hij heeft zoveel ervaring dat hij precies weet hoe en waneer hij iets moet aanpakken. Maar ik mag hopen dat mensen met een agressieve hond hem niet even denken na te kunnen doen, daar zouden ongelukken van kunnen komen.

En daarbij zie ik hem regelmatig een slipketting en of prikketting gebruiken. Dat vind ik jammer want dit kan ook veel hond vriendelijker. Hoe hij echter de baasjes goed kan aanpakken en de situaties thuis en in rangorde goed aanpakt vind ik geweldig. Maar ik moet zeggen dat ik soms met mijn oren klapper als er weer van die amerikanen zijn die het vooral niet vanzelf sprekend vinden om hun hond uit te laten en bezig te houden :denken:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben zelf niet zo van één theorie of één methode. Het geheim zit er vooral in dat je werkt op een manier die je het beste ligt denk ik. Want alleen dan gaat het je op een natuurlijke manier af.
Niets is zo frustrerend voor hond en baas dan een verkrampte verhouding, en een manier hanteren die niet bij je past leidt vaak tot een verkrampte manier van omgaan met je hond.
Zelf ben ik geen fan van Millan, maar dat is vooral omdat zijn manier van werken mij niet zo ligt. Dat ligt dus niet alleen aan hem :wink:
Ik ben ervan overtuigd dat zijn aanpak wel kan werken, maar dat het niet voor elk karaktertype hond verstandig is om er zo mee om te gaan.
Ik ken hem alleen van de tv-serie overigens.
(En van die geweldige southpark episode waarin hij cartman wil africhten :mrgreen: )
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
liljebo
Zeer actief

idd ben ik ook tegen het gebruik van prikkettingen, maar hij wil niet alles meteen omgooien bij de mensen (wat soms misschien toch beter zou zijn, denk ik...) Verder is het idd niet verstandig om hem bij agressieve honden na te doen. Helaas zijn er altijd mensen die zichzelf in dat opzicht overschatten. Ik werk ook met paarden en zie daar hetzelfde gebeuren. lezen ze iets over Natural Horsemanship en zien ze bv een keertje een demo van een join up en gaan ze dat meteen zelf thuis nadoen wat tot gevaarlijke situaties kan leiden. Dat risico hou je toch als iets wordt getoond. Helaas gebruikt niet iedereen zijn simpele boerenverstand, om het zo maar eens te zeggen.
Je hebt het overigens over amerikanen die het niet vanzelfsprekend vinden dat ze met hun hond wandelen.... ik zou niet willen weten hoeveel van´dat soort mensen in nederland wonen. Ik heb ze vaak genoeg gezien/gesproken (mijn hond kan toch in de tuin :roll: ) Bovendien behandelen ook in nl (en daarbuiten) veel mensen de hond als een kind en ook daar gaat hij best creatief mee om, vind ik. Ik weet niet of ik altijd zoveel geduld als hij zou hebben... :mrgreen:
Jaap... ik denk dat een methode je ook gewoon ligt of niet en natuurlijk laat je daarbij altijd je persoonlijke gevoel in meespreken. Dat ieder karaktertype een andere aanpak vereist is wel iets waar hij wel degelijk gebruik van maakt. HIj pakt zeker niet iedere hond hetzelfde aan en dat zou ook niet werken. Hij legt er ook bij uit waarom hij een bepaald type op een bepaalde manier aanpakt. Een vechthond vereist een hele andere benadering dan bv een jachthond, om maar eens iets te noemen. Dat vind ik dat juist weer een sterk punt van hem
Het stuk uit southpark ken ik helaas niet :mrgreen: Als dat op tv komt hier, lig ik al in bed. Kinderbedtijd he... mijn kinderen bekijken het wel :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

liljebo schreef:Dat ieder karaktertype een andere aanpak vereist is wel iets waar hij wel degelijk gebruik van maakt. HIj pakt zeker niet iedere hond hetzelfde aan en dat zou ook niet werken.
Dat zeg ik, ik ken hem alleen van de tv serie :wink:
Dat ging dan vaak met van die vreemde sisgeluiden en dan van die venijnige rukjes aan een dun showlijntje enzo :mrgreen:
Ik zal eens even sneupen op youtube voor de southpark aflevering :wink:
Jaap*
Zeer actief

Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Ik heb zn boek gelezen, maar dat vond ik een beetje een tegenvaller omdat het vooral een verheerlijking is van Amerika en de bijbehorende "kansen" :kotz: (laat ik nou net een gruwelijke hekel aan Amerika...). Verder vind ik zijn methode ook wel oké, maar het is niet de trainer die me het meeste aanspreekt (dat zijn momenteel Jan Fennel en Klaas Wijnberg). Cesar gebruikt wat mij betreft teveel "agressieve" dominantie, en daarmee bedoel ik zijn lichaamstaal. Je kunt ook leider zijn op een wat vreedzamere manier, zeg maar. Zijn DVDs wilde ik ook nog eens zien maar 50 euro ps :N: is me eventjes te duur.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jaap* schreef:Ik ben zelf niet zo van één theorie of één methode. Het geheim zit er vooral in dat je werkt op een manier die je het beste ligt denk ik. Want alleen dan gaat het je op een natuurlijke manier af.
Niets is zo frustrerend voor hond en baas dan een verkrampte verhouding, en een manier hanteren die niet bij je past leidt vaak tot een verkrampte manier van omgaan met je hond.
(En van die geweldige southpark episode waarin hij cartman wil africhten :mrgreen: )
Hier ben ik het trouwens helemaal mee eens. Ik word ook kriebelig van mensen die maar vast blijven houden aan een bepaalde trainingmethode terwijl je duidelijk ziet dat het op hun manier gewoon niet werkt voor dat beesie. Je moet altijd ook naar jezelf blijven luisteren. Dat werkt meestal gewoon het beste :ok:
Jaap* schreef:(En van die geweldige southpark episode waarin hij cartman wil africhten :mrgreen: )
:smile: Geniaal
liljebo
Zeer actief

Dat is absoluut waar. Je moet altijd bij de training van een hond (of ander dier) simpelweg je verstand gebruiken, maar je kunt wel veel leren van trainers, vind ik. Ik lees ook veel boeken van andere trainers hoor en pik eruit wat ik goed vind. Maar deze methode heeft absoluut ook goede dingen die vooral bij onze dominante hovawart goed werken. En het leert je vooral te letten op je eigen houding, het allerbelangrijkste.

Voor de rest blijft het natuurlijk typisch amerikaans.
south parc stuk is wel grappig.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

corason del perro schreef:Ik vind die man geweldig :mrgreen: op een paar punten na. 1 hoop ik niet dat teveel mensen zoiets na gaan doen. Hij heeft zoveel ervaring dat hij precies weet hoe en waneer hij iets moet aanpakken. Maar ik mag hopen dat mensen met een agressieve hond hem niet even denken na te kunnen doen, daar zouden ongelukken van kunnen komen.
ik vind hem ook geweldig, maar ik vind ook dat je niet alles wat je in een half uurtje op tv ziet zelf maar zo even moet gaan uittesten ... je moet wel weten wat voor hond je hebt en welke methode erbij past. Dat heeft dus niets met hem verder te maken want hij weet duvelsgoed waar hij mee bezig is :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hij is hier in Spanje al een hele tijd wekelijks op de buis met een stuk of drie "cases" per uitzending.

Ik vind het geweldig wat hij doet, ik heb tot nu toe nog niets gezien van hem waar ik grote vraagtekens bij zet, integendeel.

Eén van zijn sterke punten vind ik dat hij dat wat hij toepast zelf heeft ontdekt, hij is geen met diploma´s zwaaiende theorie-balkende peut, hij gaat gewoon aan de slag met het geval waarmee hij gekonfronteerd wordt en lost dat (meestal) prima op, op een ogenschijnlijk simpele manier.

Ik zie ook niet dat hij met prikbanden of slipkettingen werkt, hij werkt vrijwel altijd gewoon met dat wat er toevallig voorhanden is of al aan de hond hangt.

Hahaha, die South Park uitzending is prachtig.
"Suck my ass you Teckel bender".
"I'm not being agressive, I'm being dominant".
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Inge O schreef:
:smile:

er zouden best wat meer ouders de millan-methode mogen toepassen :smile: .
voor honden weet ik het nog niet zo :mrgreen: (ik ken zijn methode eigenlijk niet, zou er wel eens wat van willen lezen/zien).
hahhaha, zo keek ik ook naar die aflevering.... helemaal geen gek idee hoor ouders :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:(ik ken zijn methode eigenlijk niet, zou er wel eens wat van willen lezen/zien).
Hier staan heel veel afleveringen,

Elke video is een "case".
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Wil de hond schreef:Hij is hier in Spanje al een hele tijd wekelijks op de buis met een stuk of drie "cases" per uitzending.

Ik vind het geweldig wat hij doet, ik heb tot nu toe nog niets gezien van hem waar ik grote vraagtekens bij zet, integendeel.

Eén van zijn sterke punten vind ik dat hij dat wat hij toepast zelf heeft ontdekt, hij is geen met diploma´s zwaaiende theorie-balkende peut, hij gaat gewoon aan de slag met het geval waarmee hij gekonfronteerd wordt en lost dat (meestal) prima op, op een ogenschijnlijk simpele manier.

Ik zie ook niet dat hij met prikbanden of slipkettingen werkt, hij werkt vrijwel altijd gewoon met dat wat er toevallig voorhanden is of al aan de hond hangt.

Hahaha, die South Park uitzending is prachtig.
"Suck my ass you Teckel bender".
"I'm not being agressive, I'm being dominant".
"Suck my ass you Taco vender".

:mrgreen:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Haha,

Die is ook leuk. :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eigenlijk kun je beter bij National Geographic kijken, daar staan betere videos dan op YouTube. :wink:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik kan ze wel bekijken,

Dus ik neem aan dat jij iets fout doet wat ik goed doe. :mrgreen:

Maar wat dat nou precies is? :denken:

Ah, ik zie het al, ik kan de videos op die pagina ook niet bekijken, dat was me eerder niet opgevallen, de enige videos die wel te zien zijn zijn de videos van season four, ik had je gelinkt naar season one.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik doe nooit iets voudt dus wat jij zegt kán niet kloppen. :pffff: :boos:

Ik ben benieuwd wat jij er van vindt Inge. :wink:
Kayka
Zeer actief

Nog eventjes terugkomend op wat ik hierboven zei, dit is dus een voorbeeldje van wat ik niet persé nodig vind:

http://www.youtube.com/watch?v=9TRE7Zv7 ... re=related
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kayka schreef:Nog eventjes terugkomend op wat ik hierboven zei, dit is dus een voorbeeldje van wat ik niet persé nodig vind:

Het zou inderdaad erg jammer zijn als er nu opeens allerlei mensen gaan zitten "tssssen" en tikken geven, omdat ze dat gezien hebben :roll:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Die aflevering waar dat stukje uit komt heb ik helemaal gezien.

Dat is een labrador die de kippen aan stukken scheurde en daarom kon of de hond of de kippen niet meer los in de tuin.

Dat probleem was dus in 10 minuutjes opgelost.

Wat is er zo vreselijk aan wat jij laat zien?
Kayka
Zeer actief

Wil de hond schreef:Die aflevering waar dat stukje uit komt heb ik helemaal gezien.

Dat is een labrador die de kippen aan stukken scheurde en daarom kon of de hond of de kippen niet meer los in de tuin.

Dat probleem was dus in 10 minuutjes opgelost.

Wat is er zo vreselijk aan wat jij laat zien?
Het is niet vreselijk, maar ik vind het niet nodig. Je kunt ook via andere wegen aan hetzelfde resultaat komen. Duurt misschien iets langer, maar uiteindelijk bereik je wel hetzelfde.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Waarom vindt je dit dan niet nodig, welke andere wegen zou jij bewandelen om iemand anders zijn hond die gewend is de hele dag los te lopen in de tuin en de kippen te slachten dat kippenslachten af te leren?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb een aflevering gezien waarin hij een labrador die het zwembad niet in durfde in een uurtje leerde te genieten van het zwemmen door die hond op een hele duidelijke manier over zijn dode punt heen te helpen. Daarbij sprong hij dus zelf ook het water in.

Een vorm van flooding die op een hele subtiele, duidelijke en begripvolle manier werd toegepast, daar was niets stumperigs of debiels aan, integendeel.

Ik neem aan dat jij het niet over dat geval hebt.

Ik heb tot nu toe al een stuk of 100 afleveringen gezien en eerlijk gezegd heb ik nog niets stumperigs of debiels gezien.
liljebo
Zeer actief

Kayka schreef:Nog eventjes terugkomend op wat ik hierboven zei, dit is dus een voorbeeldje van wat ik niet persé nodig vind:

In dit stukje wordt de hele trainingssessie wel uit zijn verband gerukt. Ik heb ook de hele aflevering gezien en in dat contex snap je echt wel wat hij doet en waarom en zie je ook dat het werkt.
Andere methoden waren al op deze hond uitgeprobeert en werkten niet. Hij vrat idd alle kippen op en een hard en boos 'nee' haalde geen moer uit. Gewoon kip doodbijten en wegrennen. Kan ook echt niet zeggen dat ik dit wreed vind of zo. Hij maakt gewoon iets duidelijk: Kip= afblijven.
liljebo
Zeer actief

Ook hier in zweden wordt hij wekelijks uitgezonden en ik heb dus een aantal dvd's met uitleg etc en ik ben persoonlijk erg over hem te spreken. Juist omdat hij zijn training aanpast aan de hond (iedere hond is uiteindelijk anders) en ik merk dat het wel degelijk werkt. Ik ben zelf bij diverse hondenscholen in training geweest en heb zoveel mogelijk gelezen/gekeken over diverse methoden. Persoonlijk vind ik zijn visie heel erg logisch, duidelijk en goed uitvoerbaar, mits je je verstand gebruikt en wel weet waar je mee bezig bent. MIjn ervaring is dat het heel goed werkt en dat het de band met je hond versterkt. Ik heb een dominante , zeer eigenwijze,hovawartreu die echt niet de makkelijkste is, maar tot nu toe boek ik hiermee het beste resultaat. Hij staat nu veel beter onder controle en dat is bij hem ook nodig. Maar het werkt ook voor mijn stressgevoelig teefje, die ik uiteraard helemaal anders aanpak (maar dat is ook millans visie) Maar ik merk bovenal dat honden trainen, vooral werken aan jezelf is. De hond weet hoe hij naar een leider moet luisteren. Daarover is geen enkele twijfel. Maar wij mensen moeten leren om een goede leider te zijn. (geld ook met paardentraining) Ook ik vind helemaal niets debiel of klunzig. Ik moet wel zeggen dat op you tube korte stukjes te zien zijn , die een verkeerd beeld geven omdat ze, net als dat stukje met die kippen, compleet uit hun verband worden gerukt. Wil je een goed beeld krijgen, dan moet je de volledige cases kijken en niet 1 of 2, maar zoveel mogelijk verschillende, dan zie je ook heel veel verschillende manieren van aanpak. En natuurlijk zijn er mensen die het gaan imiteren zonder te beseffen waar ze mee bezig zijn en er een zooi van maken. Maar dat heb je altijd, met iedere vorm van training. helaas.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

We hebben kennelijk verschillende definities van stumperigheid.
En blijkbaar ook van wat een keiharde ruk is.

Het is trouwens niet te doen om het als hondentrainer iedere hondenliefhebber naar de zin te maken, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en het is niet per definitie zo dat er maar één juiste weg is.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Fijn hoor,

Laat ik nou toch gedacht hebben dat jij gelijk had.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind hem wel erg goed in wat hij doet.
Zijn manier zou voor mij persoonlijk niet direct werken omdat ik zo nu eenmaal niet ben.
Maar ik vind het mooi om hem aan het werk te zien en ik kan me niet herinneren schokkende dingen te hebben gezien.
Hij is bovenal duidelijk, dat wel.

Je kunt mensen met niet altijd echt inzicht geven als ze dat niet hebben en wat hij doet is een oplossing aanreiken die werkt als ze zich daar aan kunnen houden en dan heb ik toch liever een korte, hevige pijn (bij wijze van spreken) dan een langslepend drama voor hond en eigenaar.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

alleen is het zo dat als iemand zijn hond op straat in de nek pakt en op de grond legt,( meeste honden gaan zelf dan op de grond liggen). dan krijgt die heel nederland over zich heen, maar doet cesar dat dan prijst iedereen hem de hemel in? ( staan ook filmpjes van op youtube o.a bij bulldog) :denken:
want dan zou die persoon niet weten wat die doet, en cesar wel? terwijl die persoon misschien wel heel goed weet wat ie doet, en dat vind ik altijd weer krom van de (nederlandse) mentaliteit.
:neenee:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”