Zo ben ik hier in zweden met mijn stressig teefje naar een puppy cursus gegaan, maar dat was geen succes. Reden om erheen te gaan was haar angst, onzekerheid en stress, zeker met andere honden, maar ook met vreemde mensen. Ze is nl opgegroeid in een koude betonnen koestal van haar geboorte tot 8 weken. De lessen duurde steeds 2 uur, waarvan 1 uur theorie (voor mij niet zo boeiend want ik ken die onderhand van buiten, zeker wat daar werd verteld, maar goed...) en 1 uur op het veld. Helaas besteedde de instrukteur op het veld driekwart van die tijd aan verdere uitleg en laten zien wat ze met haar hond kon (waarbij schreeuwen blijkbaar gangbaar was

Naast trainingen ben ik ook altijd geinteresseerd in hondentrainers en hun methode. Nu zag ik een tijd geleden een hondenprogramma op tv met de trainer cesar millan. Hem kende ik nog niet en hij kwam er een tijdlang wekelijks op. Ik vond zijn methode heel erg goed en logisch en heb een aantal dvd's van hem besteld om mij er verder in te verdiepen.
Persoonlijk ben ik heel erg over deze methode te spreken en is hij voor mij logischer dan menig andere methode. Ik merk ook dat zijn aanpak gewoon goed werkt. Ik vroeg mij af of meer mensen deze man kennen en hoe de meningen zijn. (gewoon nieuwsgierigheid hoor)