Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen Biofood...
Moderator: moderatorteam
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ervaringen Biofood...
Wie heeft er hier ervaring met biofood ? Gizmo staat op de prins lam/rijst ivm een allergie en dat gaat heel goed maar voor Max ben ik nog steeds een beetje zoekende...Hij heeft nu Carocroc en doet het daar best goed op hoor maar ik zat te neuzen op de site van BIofood en las dat hun een vleesaandeel hebben van 75% ! Dat zie je bij brok helaas niet zoveel... Ook het feit dat het verschillende natuurkruiden bevat spreekt me erg aan. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen. Het klinkt nl allemaal erg goed, geen toegevoegde rommel, hoog percentage vlees, kruiden en een hele schappelijke prijs ook nog ! Het wordt alleen in mijn woonplaats niet verkocht....maar ach, dat zien we dan wel weer... 
-
Mauyak
-
arja
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik dacht dat ik vastbesloten was om op de Cavom over te gaan, maar dit ziet er ook heel goed uit! Ik zal eens vragen of mijn baas dit kan bestellen!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Nou, er zijn niet veel mensen die ervaring hebben met biofood geloof ik..
. Ik had nog wel wat oude topics doorgespit maar die waren toch wel zo oud dat ik me afvroeg of de brok ondertussen ook niet verandert was ofzo...Ach en aangezien de beste manier om erachter te komen of een brok je bevalt , gewoon uitproberen is, heb ik vanmorgen maar gewoon een zak besteld !
Die zal over een paar dagen wel gebracht worden. Tegen de tijd dat hij leeg is zal ik jullie wel laten weten hoe en of het mij en Max beviel.. 
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Rood verkleuren van de vacht bij een maltezer duid toch meestal op een voedingsallergie hoor. Dat had onze maltezer nl ook...fabienne s schreef:ik heb het in het verleden gevoerd aan mijn malteser en die werdt heel mooi rood op de biofood(vachtverkleuring dus) en bij canyon werdt haar vacht heel erg dof maar die was zo ie zo erg gevoelig voor brok en dat uitte zich voornamelijk in vacht problemen.
En ja, het is nu eenmaal per hond verschillend hoe ze het er op doen...ik wacht het af.
-
Mauyak
-
SuzieC1970
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
SuzieC1970 schreef:Rood verkleuren van de vacht bij een maltezer duid toch meestal op een voedingsallergie hoor. Dat had onze maltezer nl ook...fabienne s schreef:ik heb het in het verleden gevoerd aan mijn malteser en die werdt heel mooi rood op de biofood(vachtverkleuring dus) en bij canyon werdt haar vacht heel erg dof maar die was zo ie zo erg gevoelig voor brok en dat uitte zich voornamelijk in vacht problemen.
En ja, het is nu eenmaal per hond verschillend hoe ze het er op doen...ik wacht het af.
nee ricky had geen voedselallergie,kwam puur van de biofood brokken. ik ben toen weer overgestapt op ander voer en toen was het verdwenen. het was ook niet echt rood van de jeuk maar meer een rode gloed door z'n vacht.

jemble 5 maanden
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Die kreeg ik ook vandaag! Alleen jammer dat mijn baas het niet zo heel makkelijk kan bestellen. Ik heb dan nu ook de keus gemaakt voor Farmfood!SuzieC1970 schreef:Ik had trouwens laatst ook al een mail gestuurd naar biofood met de vraag of ik een proefpakketje aan kon vragen. Vandaag kreeg ik een uitgebreide map met informatie, twee proefzakjes brok en een kauwstaaf. Leuk he, en zag er heel netjes uit !!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Ik kan het in mijn woonplaats ook niet krijgen , maar ik had een zak besteld bij www.Petsworld.nl/webwinkelnathalietjuh schreef:Die kreeg ik ook vandaag! Alleen jammer dat mijn baas het niet zo heel makkelijk kan bestellen. Ik heb dan nu ook de keus gemaakt voor Farmfood!SuzieC1970 schreef:Ik had trouwens laatst ook al een mail gestuurd naar biofood met de vraag of ik een proefpakketje aan kon vragen. Vandaag kreeg ik een uitgebreide map met informatie, twee proefzakjes brok en een kauwstaaf. Leuk he, en zag er heel netjes uit !!
Bezorgen in heel nederland thuis! ( had ik ook maar toevallig ontdekt...
Farmfood is ook prima, ik hoop dat het je goed bevalt. Ik heb het ook geprobeerd maar Max doet het niet goed op een geperste brok en poepte er meer van dan er in ging...
Laatst gewijzigd door SuzieC1970 op 12 apr 2008 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Dat zou ik ook handig hebben gevonden dat thuis bezorgen maar op deze site zie ik alleen maar reptieletjes.maar ik had een zak besteld bij www.petsworld.nl
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Ik heb ff gekeken , je hebt gelijk !Maryanne schreef:Dat zou ik ook handig hebben gevonden dat thuis bezorgen maar op deze site zie ik alleen maar reptieletjes.maar ik had een zak besteld bij www.petsworld.nl
-
angelseye2000
- Actief
Petsworld bezorgt o.a. Biofood in Nederland en België aan huis.Maryanne schreef:Dat zou ik ook handig hebben gevonden dat thuis bezorgen maar op deze site zie ik alleen maar reptieletjes.maar ik had een zak besteld bij www.petsworld.nl
http://tinyurl.com/3sxs5w
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
-
Ella46
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
Eigenlijk best goed ! Max eet het erg graag, ziet er prima uit, glanst goed. Hij ruikt op sommige brokken wat zwaarder naar hond, maar daar heeft hij nu ook geen last meer van en de ontlasting is goed. (2x per dag)Ella46 schreef:even uppen ; hoe bevalt biofood ?
Volfgens de fabrikant bevat de brok absoluut geen troep of chemische toevoegingen en de prijs vind ik ook alleszins redelijk, 27,95 voor 12,5 kg.
Mij bevalt het dus wel !! Ik heb nu de gewone krokant versie maar wil over een tijdje de lam/rijst eens proberen . Gizmo heeft nl een allergie en krijgt nu prins. Dat gaat prima maar ik vind het makkelijker om allebei de honden op hetzelfde voer te hebben en Max doet het weer niet goed op prins vandaar...