Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik baal vreselijk!!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ik baal vreselijk!!
Er is hier al vaak over geschreven en nu is het bij mij gebeurd. Escan heeft vanmorgen gevochten. Ik baal er vreselijk van, zeker omdat hij niks er aan heeft overgehouden (wat fijn is) maar de andere hond wel.
Ze zijn hier bezig aan de straat en het is hier dus tot op 300 meter rondom onze straat een complete bouwput.
Lekker gaan wandelen en Escan heeft weer eens gespeeld met zijn dogo argentinovriendinnetje. Na een uurtje loop ik weer richt huis. We zijn van het losloopstuk af en omdat ik weer in de buurt kom van de graafmachines enzo lijn ik Escan aan. ineens zie ik een bruine vlek op ons afrennen. Omdat wij op het pad liepen kon de RR (dat zag ik dus later) er niet door en klapte half op me. Erachter aan kwam een vrouwtje rennen die me vroeg de hond te pakken. Nou, dit lukte dus niet want de losse RR en Escan waren inmiddels niet op vriendelijke voet met elkaar geraakt. maar buiten een hoop gesnauw (en wat gepiep van de RR) ging het niet. Escan liet los op mijn commando en het vrouwtje kwam er aan. Dat was blijkbaar voor de RR het teken dat het nu wel mocht en hij valt uit naar Escan (die ik inmiddels weer gewoon vasthad). Tja, toen ging het dus wel mis. Ik weet niet of de RR zich sterker voelde door aanwezigheid van het baasje of dat Escan inmiddels gestresst was maar nu ging het er dus wel op :N: In een klein momentje van rus heb ik de vrouw gezegt haar hond vast te pakken bij de achterpoten, ik heb datzelfde gedaan bij Escan en toen waren ze weer uit elkaar. Nu had ze haar hond dus wel vast. Ik heb Escan gecontroleerd maar buiten wat plukken haar kon ik niks vinden. Heb hem vastgelegt en heb de RR gecontroleerd. Het blijkt dezelfde RR te zijn waar Escan al een keer eerder gedoe mee heeft gehad. Toen omdat hij achter ons aan rende en op Flamme vloog. Het beest is niet eens agressief maar gewoon een overdreven lompe puber. hij vind zichzelf behoorlijk goed. Maar ja, Escan ook. De RR had een flink gat in zijn poot en een gat in zijn lip. Daar is Escan blijven hangen met een hoektand.
Tja, de hond was geschrokken van de werkzaamheden een de weg en had de riem doormidden getrokken. Is balen maar ja. ik weet alleen niet goed wat ik nu moet doen. Ik vind dit niet mijn schuld of die van Escan maar ook niet echt die van "de andere partij". Ze is net naar de dierenarts geweest en er was verder zo op het eerste gezicht niks ernstigers aan de hand. De hond heeft wat spuiten gekregen (AB) en zijn poot en lip zijn gehecht. De rekening kreeg ze nog. Heb wel een bloemetje gebracht voor de schrik maar moet ik nou ook nog iets met die rekening. Ik vind persoonlijk dat , hoewel ze er nu niet echt iets aan kon doen, ze haar hond niet voldoende onder controle heeft. Aan de andere kant, als Escan niet fel zou zijn op andere reutjes was er ws. niks gebeurd. Bah, ik baal er zo van!!!
Ze zijn hier bezig aan de straat en het is hier dus tot op 300 meter rondom onze straat een complete bouwput.
Lekker gaan wandelen en Escan heeft weer eens gespeeld met zijn dogo argentinovriendinnetje. Na een uurtje loop ik weer richt huis. We zijn van het losloopstuk af en omdat ik weer in de buurt kom van de graafmachines enzo lijn ik Escan aan. ineens zie ik een bruine vlek op ons afrennen. Omdat wij op het pad liepen kon de RR (dat zag ik dus later) er niet door en klapte half op me. Erachter aan kwam een vrouwtje rennen die me vroeg de hond te pakken. Nou, dit lukte dus niet want de losse RR en Escan waren inmiddels niet op vriendelijke voet met elkaar geraakt. maar buiten een hoop gesnauw (en wat gepiep van de RR) ging het niet. Escan liet los op mijn commando en het vrouwtje kwam er aan. Dat was blijkbaar voor de RR het teken dat het nu wel mocht en hij valt uit naar Escan (die ik inmiddels weer gewoon vasthad). Tja, toen ging het dus wel mis. Ik weet niet of de RR zich sterker voelde door aanwezigheid van het baasje of dat Escan inmiddels gestresst was maar nu ging het er dus wel op :N: In een klein momentje van rus heb ik de vrouw gezegt haar hond vast te pakken bij de achterpoten, ik heb datzelfde gedaan bij Escan en toen waren ze weer uit elkaar. Nu had ze haar hond dus wel vast. Ik heb Escan gecontroleerd maar buiten wat plukken haar kon ik niks vinden. Heb hem vastgelegt en heb de RR gecontroleerd. Het blijkt dezelfde RR te zijn waar Escan al een keer eerder gedoe mee heeft gehad. Toen omdat hij achter ons aan rende en op Flamme vloog. Het beest is niet eens agressief maar gewoon een overdreven lompe puber. hij vind zichzelf behoorlijk goed. Maar ja, Escan ook. De RR had een flink gat in zijn poot en een gat in zijn lip. Daar is Escan blijven hangen met een hoektand.
Tja, de hond was geschrokken van de werkzaamheden een de weg en had de riem doormidden getrokken. Is balen maar ja. ik weet alleen niet goed wat ik nu moet doen. Ik vind dit niet mijn schuld of die van Escan maar ook niet echt die van "de andere partij". Ze is net naar de dierenarts geweest en er was verder zo op het eerste gezicht niks ernstigers aan de hand. De hond heeft wat spuiten gekregen (AB) en zijn poot en lip zijn gehecht. De rekening kreeg ze nog. Heb wel een bloemetje gebracht voor de schrik maar moet ik nou ook nog iets met die rekening. Ik vind persoonlijk dat , hoewel ze er nu niet echt iets aan kon doen, ze haar hond niet voldoende onder controle heeft. Aan de andere kant, als Escan niet fel zou zijn op andere reutjes was er ws. niks gebeurd. Bah, ik baal er zo van!!!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Ierse Setter
Nou, ik eigenlijk ook niet. maar dat ligt er denk ik aan naar welke dierenarts je gaat??Rosita Compagner schreef:'t Lijkt me een gevalletje van waar er 2 vechten hebben er 2 schuld? Iedereen zijn eigen schade betalen.
Ik begrijp alleen totaal de AB en vooral de hechtingen niet, maar goed.
Verder niet zo'n punt van maken en doorgaan met je leven.
Ze is naar een andere gegaan dan waar ik altijd naar toe ga. Ik krijg nooit zomaar AB maar dat komt ook omdat ik daar zelf niet zo'n fan van ben misschien.
- MC65
- Zeer actief
Zo denk ik er ook over , het is vervelend maar kan gebeuren.Ik vind dat je het met een bloemetje netjes afgehandeld hebt . En misschien over een paar dagen nog eens vragen hoe het met de RR is ?Rosita Compagner schreef:'t Lijkt me een gevalletje van waar er 2 vechten hebben er 2 schuld? Iedereen zijn eigen schade betalen.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik denk dat je het prima afgehandeld hebt zo.
Op het moment zelf heb je je ook bekommerd om de andere hond, je hebt achteraf een bloemetje gebracht, lijkt mij meer dan voldoende betrokkenheid nav vervelende samenloop van omstandigheden.
Ik ga mee met de 'twee vechten twee schuld' visie van mijn voorgangers.
Hoop dat je snel dat baal gevoel van je af kunt schudden, je hebt goed gehandeld!
Op het moment zelf heb je je ook bekommerd om de andere hond, je hebt achteraf een bloemetje gebracht, lijkt mij meer dan voldoende betrokkenheid nav vervelende samenloop van omstandigheden.
Hoop dat je snel dat baal gevoel van je af kunt schudden, je hebt goed gehandeld!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Je hebt goed gehandeld zoJML schreef:Ik denk dat je het prima afgehandeld hebt zo.

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
Ierse Setter
-
- Vaste gebruiker
Ik vind ook niet dat jij hoort op te draaien voor de rekening hoor. Het is heel jammer dat het gebeurd is maar jij kan daar toch niks aan doen. Vind dat bloemetje voor de schrik een mooi gebaar en ik zou nog een keer informeren hoe het met de hond is, maar daar blijft het dan ook bij. Escan was aan de riem en die andere hond stormde op jullie af.
Groetjes,
Katrien
PS. Zijn truttige dochter is eindelijk door haar loopsheid aan het heen geraken. OEF!!!
Groetjes,
Katrien
PS. Zijn truttige dochter is eindelijk door haar loopsheid aan het heen geraken. OEF!!!
- iones
- Zeer actief
Je bent op geen enkele manier schuldig aan wat gebeurd is. Als het jouw hond was geweest die gewond was geweest, dan had je waarschijnlijk de rekening ook niet gedeclareerd. WAnt die vrouw was ook niet schuldig, hoewel haar hond veroorzaker was. ZE had hem aangelijnd immers, de lijn brak.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Does
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Als ik heel eerlijk ben zou ik haar de huid nog hebben volgescholden ook in het heetst van de strijd :N: .(schaam schaam)
Maar ik vind dat je het goed gedaan hebt, en dat ze zelf voor de schade van haar hond mag opdraaien
Ik hoop dat je hem niet meer tegenkomt als hij losloopt want dit
kan behoorlijk serieus worden
Maar ik vind dat je het goed gedaan hebt, en dat ze zelf voor de schade van haar hond mag opdraaien

Ik hoop dat je hem niet meer tegenkomt als hij losloopt want dit

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Wat vind die vrouw zelf? Staat ze erop dat jij de rekening betaald of heeft ze er niks over gezecht. ZOu het gewoon eens met haar overleggen. Ik ben het er ook mee eens dat ze beide schuld hebben dus wat mij betreft hoef je niks te betalen. Maar het lijkt me gewoon het handigst als je het even goed met de vrouw in kwestie bespreekt zodat jullie straks ook ng op goed voet staan.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
naar
ben ik het ook helemaal mee eensDoes schreef:Ik vind dat je keurig netjes gehandeld hebt![]()
Verder niets meer aan doen.

groetjes, Ingrid
- Zenda
- Zeer actief
- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
- Elsie
- Actief
Ik vind niet dat jij ook maar iets hoeft te vergoeden. Het was weliswaar niet haar "schuld" dat hij losliep, maar jij had je hond keurig aangelijnd op het moment dat de confrontatie kwam. Vind het al heel netjes van je dat je een bloemetje hebt gebracht. Hiermee vind ik de zaak netjes afgedaan. Misschien moet ze toch een wat degelijker riem aanschaffen, want het is niet normaal dat die zo maar breekt bij een beetje geweld.

"One happy family"Lestat de Lioncourt (Interview with the vampire)
-
- Zeer actief
Idd en eerlijk gezegd mocht jou hond wat hebben dan zou ik vinden dat zij wel jouw rekening zou betalen. Waar twee vechten hebben twee schuld vind ik in dit geval niet. Jouw hond zat aangelijnd en dus is die niet begonnen. Dat hij op de andere in gaat is eigenlijk heel begrijpelijk!ponne schreef:Ik vind eigenlijk dat jij dat bloemetje wel had verdiend voor de schrik
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vervelend dat dit is gebeurd, zeg!!! Het lijkt me heel eng om je eigen hond te zien vechten.
Ik vind echter dat je het netjes hebt afgehandeld door een bosje bloemen te brengen en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Escan was gelukkig niet gewond, maar die RR wel en misschien dat je je daarom een beetje schuldig voelt.....
Ik vind niet dat je verder nog iets hoeft te vergoeden. Het is denk ik wel een heel goed idee om nog eens de vrouw een bezoekje te brengen om te vragen hoe het gaat met de RR.
Ik denk ook wel dat het verstandig is voor die vrouw om een stevigere riem aan te schaffen......
Ik vind echter dat je het netjes hebt afgehandeld door een bosje bloemen te brengen en ik denk dat ik hetzelfde had gedaan. Escan was gelukkig niet gewond, maar die RR wel en misschien dat je je daarom een beetje schuldig voelt.....
Ik vind niet dat je verder nog iets hoeft te vergoeden. Het is denk ik wel een heel goed idee om nog eens de vrouw een bezoekje te brengen om te vragen hoe het gaat met de RR.
Ik denk ook wel dat het verstandig is voor die vrouw om een stevigere riem aan te schaffen......

http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- MC65
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Ierse Setter
-
- Zeer actief
Groot gelijk hoor, jij kunt hier niets aan doen.
Ik heb ook eens meegemaakt dat mijn hond een andere hond te pakken had genomen doordat de eigenaresse van die andere hond tot vier keer toe haar hond op de mijne liet springen.
Ondanks dat heb ik toch mijn aansprakelijkheidsverzekering de helft laten uitkeren.
Het was niet mijn fout, maar ja, je voelt je toch schuldig.
Ik heb ook eens meegemaakt dat mijn hond een andere hond te pakken had genomen doordat de eigenaresse van die andere hond tot vier keer toe haar hond op de mijne liet springen.
Ondanks dat heb ik toch mijn aansprakelijkheidsverzekering de helft laten uitkeren.
Het was niet mijn fout, maar ja, je voelt je toch schuldig.

-
- Zeer actief
Ierse Setter
ja, nou inderdaad. En natuurlijk ben ik blij dat Escan niks heeft opgelopen maar omdat die andere hond dus wel gewond was geeft dat een extra bitter nasmaakje. Inmiddels ben ik wel bij de mw. geweest. De hond loopt ineens op 2 poten als je tegen 'm zegt dat 'ie zielig is
maar heeft er verder dus weinig aan over gehouden. Ze gaf wel aan het vreemd te vinden dat Escan zo heftig op hem reageerd
Nou, op zich heeft ze gelijk. Maar ja, de 1e keer stormt de hond op flamme af, ze riep 'm wel maar hij luisterde niet. En nu was de hond dus geschrokken en brak de riem. En dat Escan heftig kan reageren op andere reutjes, ja daarom doe ik 'm ook vast als ik een andere hond zie die ik niet ken. maar dan komen we weer een beetje bij de andere discussie die al gaande is.
Ze zou het wel prettig vinden als ik een deel mee zou betalen, maar ik heb gezegt dat ik dit eigenlijk niet nodig vind. Dat begreep ze ook wel. Beetje, niet geschoten is altijd mis denk ik

Nou, op zich heeft ze gelijk. Maar ja, de 1e keer stormt de hond op flamme af, ze riep 'm wel maar hij luisterde niet. En nu was de hond dus geschrokken en brak de riem. En dat Escan heftig kan reageren op andere reutjes, ja daarom doe ik 'm ook vast als ik een andere hond zie die ik niet ken. maar dan komen we weer een beetje bij de andere discussie die al gaande is.
Ze zou het wel prettig vinden als ik een deel mee zou betalen, maar ik heb gezegt dat ik dit eigenlijk niet nodig vind. Dat begreep ze ook wel. Beetje, niet geschoten is altijd mis denk ik