Moderator: moderatorteam
Haha, stom héInge O schreef:alm@ schreef:Ehhmzo kom ik al jaren geregeld een oudere man in het bos tegen met een, wat ik dus altijd dacht, een iewat groot uitgevallen Golden Retriever reu van een jaar of 5. Blijkt het een Hovawarth reu van 9 jaar te zijn
![]()
![]()
ja, ja ik zei toch al dat ik een Hovawarth verdacht veel op een grof gebouwde Golden vond lijken.Inge O schreef:alm@ schreef:Ehhmzo kom ik al jaren geregeld een oudere man in het bos tegen met een, wat ik dus altijd dacht, een iewat groot uitgevallen Golden Retriever reu van een jaar of 5. Blijkt het een Hovawarth reu van 9 jaar te zijn
![]()
![]()
Haha, mij krijg je niet over je heen, hoor. Ik vind hovawarts ook geweldig mooie hondenEnnath schreef: Rollen er allemaal Hovawarth/Golden liefhebbers over me heen: of ik hun geliefde ras niet wil beledigen
In mijn ogen lijkt zelfs een rastypische Hovawarth op een niet rastypische GoldenInge O schreef:ahaha, ik had nog niet eens gezien dat je mij voor de foutenmaakster aanzagEnnath schreef:Oeps, ik zie nu dat Alma de vergissing maakte.
Sorry Inge...![]()
.
maar, je hebt helemaal gelijk hoor : een niet rastypische (blonde) hovawart kan op een niet rastypische golden lijken![]()
.
Die vergissing heb ik ook wel eens gemaakt bij een blonde HovawartEnnath schreef:In mijn ogen lijkt zelfs een rastypische Hovawarth op een niet rastypische GoldenInge O schreef:ahaha, ik had nog niet eens gezien dat je mij voor de foutenmaakster aanzagEnnath schreef:Oeps, ik zie nu dat Alma de vergissing maakte.
Sorry Inge...![]()
.
maar, je hebt helemaal gelijk hoor : een niet rastypische (blonde) hovawart kan op een niet rastypische golden lijken![]()
.
![]()
Zoals al eerder al aangegeven een Hovawarth lijkt me helemaal MIJN hond.
Mits hij niet zo op een Golden zou lijken...
Sorry.. :N:
Behoorlijk dom ja hahahaAntoinet schreef:De man was inderdaad heel vriendelijk. Ik kon ook wel lachen om zijn 'foutje'![]()
Een hovawart aanzien voor een golden, kan ik me nog wel wat bij voorstellen (sorry Inge :N:)
Maar Maxi aanzien voor een golden
Nee, nee , nee jullie begrijpen me niet helemaal....Inge O schreef:of je kleeft er gewoon een sticker op : nee, ik ben géén goldenranetje schreef:Die vergissing heb ik ook wel eens gemaakt bij een blonde HovawartEnnath schreef:In mijn ogen lijkt zelfs een rastypische Hovawarth op een niet rastypische GoldenInge O schreef: ahaha, ik had nog niet eens gezien dat je mij voor de foutenmaakster aanzag.
.
![]()
Maar Ennath, dan neem je toch een black and tan wartje?
Vergissen is dan niet meer mogelijk toch?
Of zou die te veel op een Rottweiler lijken?![]()
.
dat een hond op een ander ras lijkt kan mij als criterium echt voor geen seconde boeien - hoeveel mensen zullen niet zeggen van een donkere mechel dat het een duitser is, of een niet rastypische husky een herder, of een bullmastif een boxer of een cane corso een bull of een boxer?
schieten niet zoveel rassen meer over dan.
hoeveel mensen hebben van jouw tweetal al gezegd 'owww, kijk, twee draadhaartjes', ranetje![]()
?
Daar heb ik het zeker minder mee, en op de website van de Hovawarth club staan ook wat koppie's die wat minder het retriever en wat meer het herder type hebben. En zowaar: hoe meer ze op een herder lijken hoe leuker ik ze vindInge O schreef:laat ik nu ook totaal geen golden-mens zijn, dus ik begrijp je welEnnath schreef:Nee, nee , nee jullie begrijpen me niet helemaal....
Ik ben gewoon niet zo gek op Goldens....
Vindt het helemaal "niets honden" zeg maar...
En ik heb jaren en jaren samengewoond met Goldens :N:
Dus echt ik weet wel een beetje wat ik zeg...
Had ik bij de verhalen van Marion ook, leuke verhalen maar... bah een Golden
Niet dat ik nou alle Goldens de wereld uit wil hebben, maar ik wil geen Golden...
En iedere keer dat ik een Hovawarth zie denk ik: o bah, een Golden...
En daarna: maar dit is geen Golden...
En dan bij de volgende keer dat hem zie: O bah...etc etc (er loopt op training een Hovawart in de groep tegenover ons)
Maar goed mijn Golden aversie werkt me dus tegen bij de Hovawarth's
En zo vind ik de verhalen over de pups van Inge hartstikke leuk en haar pupjes maar matig...
Sorry Inge, ik geeft meteen toe.... dat ligt aan mij..![]()
.
maar dat gevoel kan je dan toch niet hebben bij een stoere blackandtan hovawartreu, om maar een voorbeeld te noemen?
Heel weinigInge O schreef:of je kleeft er gewoon een sticker op : nee, ik ben géén goldenranetje schreef:Die vergissing heb ik ook wel eens gemaakt bij een blonde HovawartEnnath schreef:In mijn ogen lijkt zelfs een rastypische Hovawarth op een niet rastypische GoldenInge O schreef: ahaha, ik had nog niet eens gezien dat je mij voor de foutenmaakster aanzag.
.
![]()
Maar Ennath, dan neem je toch een black and tan wartje?
Vergissen is dan niet meer mogelijk toch?
Of zou die te veel op een Rottweiler lijken?![]()
.
dat een hond op een ander ras lijkt kan mij als criterium echt voor geen seconde boeien - hoeveel mensen zullen niet zeggen van een donkere mechel dat het een duitser is, of een niet rastypische husky een herder, of een bullmastif een boxer of een cane corso een bull of een boxer?
schieten niet zoveel rassen meer over dan.
hoeveel mensen hebben van jouw tweetal al gezegd 'owww, kijk, twee draadhaartjes', ranetje :mrgreen:?
Pfff... overduidelijk dat je Billy nog nooit ontmoet hebt!Ennath schreef:
Nee, nee , nee jullie begrijpen me niet helemaal....
Ik ben gewoon niet zo gek op Goldens....
Vindt het helemaal "niets honden" zeg maar...
En ik heb jaren en jaren samengewoond met Goldens :N:
Dus echt ik weet wel een beetje wat ik zeg...
Had ik bij de verhalen van Marion ook, leuke verhalen maar... bah een Golden
Niet dat ik nou alle Goldens de wereld uit wil hebben, maar ik wil geen Golden...
En iedere keer dat ik een Hovawarth zie denk ik: o bah, een Golden...
En daarna: maar dit is geen Golden...
En dan bij de volgende keer dat hem zie: O bah...etc etc (er loopt op training een Hovawart in de groep tegenover ons)
Maar goed mijn Golden aversie werkt me dus tegen bij de Hovawarth's
En zo vind ik de verhalen over de pups van Inge hartstikke leuk en haar pupjes maar matig...
Sorry Inge, ik geeft meteen toe.... dat ligt aan mij..![]()
Ik vind ze ook erg op elkaar lijkenEnnath schreef:ja, ja ik zei toch al dat ik een Hovawarth verdacht veel op een grof gebouwde Golden vond lijken.Inge O schreef:alm@ schreef:Ehhmzo kom ik al jaren geregeld een oudere man in het bos tegen met een, wat ik dus altijd dacht, een iewat groot uitgevallen Golden Retriever reu van een jaar of 5. Blijkt het een Hovawarth reu van 9 jaar te zijn
![]()
![]()
Rollen er allemaal Hovawarth/Golden liefhebbers over me heen: of ik hun geliefde ras niet wil beledigen
Blijkt dat de Hovawarth deskundige zelf het verschil ook niet altijd ziet :N:
Nou ik blijf erbij .....een Hovawarth lijkt uiterlijk op een Golden... en verse visa