Vandaag op de training weer iets vervelends meegemaakt. Training ging hartstikke goed, maar aan het eind van de doggydancetraining komt er een vrouw met een 5 à 6 maanden oude terrierkruising aan voor de volgende les. Hondje was een luidruchtig, tamelijk opdringerig reutje dus ik waarschuw dat ze hem weg moet houden van Cody en lijn hem direct aan.
'Wel nee, een volwassen hond grijpt geen puppies', was het antwoord. Nee, misschien niet, maar ik vertrouw Cody nu eenmaal niet en zeker niet met opdringerige hondjes, jong of oud. Mijn trainster heeft overigens zelf een poedelreutje van 5 maanden maar die is dus geen probleem voor Cody.
Cody had, bij zijn ballen, een stukje viezigheid hangen die ik niet alleen wegkreeg, dus vroeg ik trainster even te helpen, ik hield mijn hand in de halfcheck zodat hij niet kan happen (Cody wordt ongelooflijk link als iemand van achteren aan hem komt

) en zij haalt het weg. Laat die vrouw haar puppie weer los en die komt aanhuppelen, loopt onder Cody door en begint in zijn buikhaar te happen. Cody al pislink, draait zich half los (kneust mijn vinger in de gauwigheid) en grijpt puppie. Hoop kabaal naturlijk (gelukkig geen gaatjes) en puppenmevrouw boos op mijn valse hond

.
Waarom luisteren mensen toch niet als je ze waarschuwt

.