Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Sommige mensen...

Ongelezen bericht door lieke »

Vandaag op de training weer iets vervelends meegemaakt. Training ging hartstikke goed, maar aan het eind van de doggydancetraining komt er een vrouw met een 5 à 6 maanden oude terrierkruising aan voor de volgende les. Hondje was een luidruchtig, tamelijk opdringerig reutje dus ik waarschuw dat ze hem weg moet houden van Cody en lijn hem direct aan.
'Wel nee, een volwassen hond grijpt geen puppies', was het antwoord. Nee, misschien niet, maar ik vertrouw Cody nu eenmaal niet en zeker niet met opdringerige hondjes, jong of oud. Mijn trainster heeft overigens zelf een poedelreutje van 5 maanden maar die is dus geen probleem voor Cody.
Cody had, bij zijn ballen, een stukje viezigheid hangen die ik niet alleen wegkreeg, dus vroeg ik trainster even te helpen, ik hield mijn hand in de halfcheck zodat hij niet kan happen (Cody wordt ongelooflijk link als iemand van achteren aan hem komt :roll: ) en zij haalt het weg. Laat die vrouw haar puppie weer los en die komt aanhuppelen, loopt onder Cody door en begint in zijn buikhaar te happen. Cody al pislink, draait zich half los (kneust mijn vinger in de gauwigheid) en grijpt puppie. Hoop kabaal naturlijk (gelukkig geen gaatjes) en puppenmevrouw boos op mijn valse hond :denken: .
Waarom luisteren mensen toch niet als je ze waarschuwt :roll: .
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

omdat mensen nu éénmaal wakker geschud moeten worden alvorens te luisteren. :wink:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Waarom luisteren mensen toch niet als je ze waarschuwt
Omdat ze het beter denken te weten en graag door schade en schande wijs willen worden ..... wat baal je dan op zo'n moment, he??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Martijn schreef:Hoe moeten puppies anders leren dat je een bepaalde mate van reserve moet hebben?

5 a 6 maanden oude terriertjes zijn trouwens geen pups maar jonge honden en die krijgen wel degelijk op hun donder van andere honden.
Dat pups nooit gepakt worden daar zou ik zelf niet op blind varen trouwens.

Wat mij betreft is er niets verkeerd gegaan hoor.
wat er verkeerd is gegaan, is dat het verzoek van Lieke om de pup weg te houden bij Cody gewoon werd genegeerd en dat is zo typisch. Voor hetzelfde geld had Cody flink wat schade kunnen aanrichten en was het terrierpuppiy verkloot voor de rest van zijn leven. Lieke je hebt groot gelijk dat je baalde op die moment. Moest er iets gebeurd zijn, zou jij immers met de vingers zijn nagewezen :wink:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Hoe moeten puppies anders leren dat je een bepaalde mate van reserve moet hebben?

5 a 6 maanden oude terriertjes zijn trouwens geen pups maar jonge honden en die krijgen wel degelijk op hun donder van andere honden.
Dat pups nooit gepakt worden daar zou ik zelf niet op blind varen trouwens.

Wat mij betreft is er niets verkeerd gegaan hoor.
Nou, ik vind het vreselijk als Cody zoiets doet (dus ja Marja, ik schaamde me wel, al was ik ook wel boos op die vrouw). Ik wil niet dat hij vecht/corrigeert of wat dan ook. En ik wil ook niet dat mijn honden een opvoedende taak hebben naar andere puppen/honden. Dat mogen de mensen mooi zelf doen.
En Nanna: als ik Cody zwart verf en zijn haren in model knip, zou hij dan misschien voor een rottweiler kunnen doorgaan? Misschien geloven ze me dan wel als ik zeg dat hij niet lief is :mrgreen: .
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mogen de hondjes dan op deze hondenschool/club los voordat hun les begint?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
lieke
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Mogen de hondjes dan op deze hondenschool/club los voordat hun les begint?
Ja, de honden mogen allemaal los. Klinkt overigens erger dan het is :mrgreen: , want ik train bij een particulier met hele kleine klasjes. In de flyball zitten bijvoorbeeld maar 5 honden (allemaal teefjes), bij de doggydance maar 4. Zelf heeft mijn trainster 2 bejaarde poedelteefjes en al eerder genoemde poedelreutje van bijna 5 maanden (beestje is heel rustig en lief en Cody heeft geen problemen met hem).
't Is allemaal heel gezellig, informeel en de honden kennen elkaar allemaal. Puppenmevrouw was een nieuweling en kende Cody niet.
Helaas zijn er nog steeds mensen die mij niet geloven als ik zeg dat hij niet te vertrouwen is bij reuen of opdringerige pups. 'Het is toch een collie (of lassiehond :mrgreen: ) en die zijn toch allemaal liehief???' :evil:
Ja, mijn meiden zijn hartstikke lief, sociaal en tolerant en de meeste colliereuen die ik ken zijn ook zo. Maar helaas, Cody is een uitzondering op de regel en als ik het zeg, moeten ze het gewoon maar aannemen. Zo simpel is dat.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Helaas zijn er mensen die het verzoek van een hondeneigenaar nogal eens negeren ........ of het nu om dit geval gaat of om het niet aanhalen of koekjes/eten geven ............ :roll: De eigenaar heeft toch een reden om een bepaald verzoek te doen??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

lieke schreef:
ranetje schreef:Mogen de hondjes dan op deze hondenschool/club los voordat hun les begint?
Ja, de honden mogen allemaal los. Klinkt overigens erger dan het is :mrgreen: , want ik train bij een particulier met hele kleine klasjes. In de flyball zitten bijvoorbeeld maar 5 honden (allemaal teefjes), bij de doggydance maar 4. Zelf heeft mijn trainster 2 bejaarde poedelteefjes en al eerder genoemde poedelreutje van bijna 5 maanden (beestje is heel rustig en lief en Cody heeft geen problemen met hem).
't Is allemaal heel gezellig, informeel en de honden kennen elkaar allemaal. Puppenmevrouw was een nieuweling en kende Cody niet.
Helaas zijn er nog steeds mensen die mij niet geloven als ik zeg dat hij niet te vertrouwen is bij reuen of opdringerige pups. 'Het is toch een collie (of lassiehond :mrgreen: ) en die zijn toch allemaal liehief???' :evil:
Ja, mijn meiden zijn hartstikke lief, sociaal en tolerant en de meeste colliereuen die ik ken zijn ook zo. Maar helaas, Cody is een uitzondering op de regel en als ik het zeg, moeten ze het gewoon maar aannemen. Zo simpel is dat.
Zo simpel is het inderdaad.
Dat zal deze nieuwe mevrouw dus nog moeten leren :wink:

Misschien dat de trainster dat nog aan die mevrouw duidelijk kan maken als ze er weer over zou beginnen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Het is erg vervelend als mensen hetgeen je zegt niet serieus nemen.
Je zegt het niet voor niets immers. Mensen gaan bij de reactie op zo'n opmerking helaas al gauw van zichzelf uit, in plaats van zich even af te vragen waarom iemand waarschuwt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als volwassen honden geen pups pakken, waarom worden er nog altijd pups gegrepen... Precies, omdat het dus WEL kan.
Sommige zijn alleen wel heel hardleers
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Vervelend als je waarschuwt en de mensen nemen je niet serieus :wink:
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Die ken ik ook ja, '' maar hij is nog maar een puppie '' ja nou en!!

Kira greep Tease ook toen hij net 2 dagen hier was, toen was ie ook nog pup! Dus dat geeft geen enkele garantie. .

Ze zal nog veel moeten leren :roll: :wink:
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”