Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De horror van paasweekend..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

De horror van paasweekend..

Ongelezen bericht door Gollum »

Gisteravond liepen Gol en ik het laatste rondje voor het slapen gaan, ik sliep al half en Gol snuffelde wat rond. Opeens hoorde ik een keihard geluid achter me wat ik niet thuis kon brengen en ik schrok een beetje, toen ik in de rondte keek wat het was zag ik ineens een bruine schicht langs me vliegen, Gol rende in blinde paniek zo het duister in :shock:
Wat bleek nou, waarschijnlijk had Gol een zwaan laten schrikken die op zijn beurt luid krijsend vlak over het water vloog, zijn vleugels maakten zo'n kabaal dat Gol dus helemaal over dr zeik was :?
Ik heb 5 minuten geroepen in het donker en bleef maar ongeveer staan waar ik haar voor het laatst gezien had, hard hopend dat ze me zou horen. Uiteindelijk kwam er een schichtig klein trillend bruin monstertje uit de bosjes tevoorschijn.. Ik wilde haar niet bevestigen in haar angst dus ik heb haar het commando ZIT gegeven, beloond en aangelijnd. De rest van de weg terug bleef Gol trillen als een rietje en heel schichtig om zich heen kijken. Halverwege vond ik een mooie stok waarmee ik haar maar wat mee heb uitgedaagd, uiteindelijk pakte ze hem aan en heeft de hele weg terug aan de lijn getrokken richting huis (wat ze dus haast niet meer deed).

Vanochtend lag er gelukkig een verassing voor Gol; sneeuw!! We hebben dezelfde plek gelopen en ik heb gauw nog wat sneeuwballen gegooid met Gol (voor de dooi insloeg :D ) en nu ligt ze weer heerlijk te snurken op haar kussen..
Wat een avontuur weer 8)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

En dat allemaal in Almere, arme Gol :mrgreen:
Gollum
Zeer actief

Addy schreef:En dat allemaal in Almere, arme Gol :mrgreen:
Ja ze hebben hier zwanen :eek: :smile:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Jammer dat je dan een stapje terug lijkt te zetten. Gelukkig dat het vanmorgen niet zo bleek te zijn, zwanen zouden verboden moeten worden in het donker :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Addy

Gollum schreef:
Addy schreef:En dat allemaal in Almere, arme Gol :mrgreen:
Ja ze hebben hier zwanen :eek: :smile:
Kom maar weer snel terug deze kanten op :mrgreen:
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

:pffff: Het barst hier van de zwanen hoor :mrgreen:
In het donker zijn ze doodeng en het lawaai van de vleugels is enorm maar..................overdag zijn het geweldige dieren, de doggies en ik gaan ze regelmatig voeren en dan komen ze op een kleine afstand.
Achteraf gezien viel de schrik voor Gollum mee. :ok:
Gollum
Zeer actief

chrico schreef:Jammer dat je dan een stapje terug lijkt te zetten. Gelukkig dat het vanmorgen niet zo bleek te zijn, zwanen zouden verboden moeten worden in het donker :mrgreen:
:mrgreen: Ik vind zwanen prachtig, ik wist alleen niet dat ze zo'n takkeherrie konden maken :smile:

Ik had Gol echt nog nooit zo angstig gezien. Gelukkig was ze vanochtend weer helemaal normaal en trok ze ook niet meer aan de riem, dat deed ze dus puur om sneller thuis te zijn gister (normaal gaat ze juist wat langzamer lopen en heeft ze nog vanalles te snuffelen voor we de deur daadwerkelijk doorgaan :mrgreen: )

@Addy; het was ook wel de bedoeling om uiteindelijk weer naar jullie contreien te verhuizen, de zwanen daar zijn veel liever :pffff:
Addy

Gollum schreef: @Addy; het was ook wel de bedoeling om uiteindelijk weer naar jullie contreien te verhuizen, de zwanen daar zijn veel liever :pffff:
Precies wat ik al dacht :pffff:
Gollum
Zeer actief

Szandor schreef::pffff: Het barst hier van de zwanen hoor :mrgreen:
In het donker zijn ze doodeng en het lawaai van de vleugels is enorm maar..................overdag zijn het geweldige dieren, de doggies en ik gaan ze regelmatig voeren en dan komen ze op een kleine afstand.
Achteraf gezien viel de schrik voor Gollum mee. :ok:
Er is zowiezo wel veel wildlife hier, ik heb al vosjes en reeën gezien in het bos :cheer: Bij de oostvaardersplassen zijn er ook wilde paarden enzo, Almere is nog zo slecht nog niet :mrgreen:
Overdag kijken we ook altijd bij de zwanen hoor, al houdt Gol altijd wel gepaste afstand. Die zal nu wel wat groter zijn :mrgreen: (als ze tenminste doorhad dat de herrie van de zwaan kwam).
matthijs
Actief

Ongelezen bericht door matthijs »

Heb je niet juist dat de hond dan achter de zwanen aan wil? waar wij wonen zijn ontzettend veel ganzen en ons hondje is daar echt dol op, ik kan hem met deze kou ook absoluut niet loslaten want als er een gans voor hem opvliegt de gracht in dan springt ie er direct achter aan en ik vind het nu wel wat te koud voor hem om te zwemmen.
Addy

matthijs schreef:Heb je niet juist dat de hond dan achter de zwanen aan wil? waar wij wonen zijn ontzettend veel ganzen en ons hondje is daar echt dol op, ik kan hem met deze kou ook absoluut niet loslaten want als er een gans voor hem opvliegt de gracht in dan springt ie er direct achter aan en ik vind het nu wel wat te koud voor hem om te zwemmen.
Ik zou me eerder zorgen maken dat je hond een klap van een vleugel krijgt dan me druk te maken om de koude :wink:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

hihi wat een watje die gol :smile2: hier zijn zoveel ganzen zwanen en eenden dat ze er nog niet eens meer naar kijken
en dan komt er tussen een groepje witte ganzen wel eens 1 bruine uit gelopen die zich denkt te moeten bewijzen en die blaft dan wat zo gans en die van mij lachen hem gewoon uit
Afbeelding
matthijs
Actief

Addy schreef:
matthijs schreef:Heb je niet juist dat de hond dan achter de zwanen aan wil? waar wij wonen zijn ontzettend veel ganzen en ons hondje is daar echt dol op, ik kan hem met deze kou ook absoluut niet loslaten want als er een gans voor hem opvliegt de gracht in dan springt ie er direct achter aan en ik vind het nu wel wat te koud voor hem om te zwemmen.
Ik zou me eerder zorgen maken dat je hond een klap van een vleugel krijgt dan me druk te maken om de koude :wink:
Dat hondje van ons is zo traag dat ie nooit dichtbij genoeg kan komen daarvoor. :P
Gollum
Zeer actief

Addy schreef:
Inderdaad, Gol zwemt nog gewoon hoor, daar heeft ze de vacht ook voor. Gelukkig gaat ze niet achter vliegend spul aan in het water, eenden jaagt ze wel even het water in maar alles wat groter is (en die zwanen kunnen zich erg groot maken :mrgreen: ) heeft ze toch wel respect voor.

@Twinkel; ja ik heb een verschrikkelijk watje hier :smile:
Addy

matthijs schreef:Dat hondje van ons is zo traag dat ie nooit dichtbij genoeg kan komen daarvoor. :P
\
Hoeft ook niet, de zwanen zoeken hem wel op :wink:
matthijs
Actief

Addy schreef:
matthijs schreef:Dat hondje van ons is zo traag dat ie nooit dichtbij genoeg kan komen daarvoor. :P
\
Hoeft ook niet, de zwanen zoeken hem wel op :wink:
Valt wel mee hoor, je ziet direct of ze aanstalten maken om weg te huppelen of dat ze met de kop richting de aankomende hond gaan staan, als ik dit zie roep ik hem direct terug en dan is ie er nog tientallen meters van verwijderd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”