Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Barney al een week ziek?!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
Aantal honden: 2

Barney al een week ziek?!

Ongelezen bericht door fresan »

Ik schreef het al eerder dat onze boxer zo ziek is, overgeven en zwaar aan de diarree. Dit alles sins vorige week donderdag.
Afgelopen woensdag bij de dierenarts geweest, heeft hij een spuit gehad tegen het braken en 1 om de darmen tot rust te laten komen. Verder Okugest mee en tabletten om het braken tegen te gaan.
De dierenarts waarschuwde nog dat de diarree nog wel ff kon duren.
Maar ik maak me nu wel erge zorgen, heeft nog steeds diarre en dan heb ik het niet over dunne poep maar over water. Hij krijgt kleine beetjes voer en dat ging redelijk goed totdat hij vanavond zijn vleesmaaltje op de deurmat deponeerde!
O ja, de arts constateerde ook een ruisje bij zijn hart, we hebben gelijk een afspraak gemaakt voor dinsdag voor een doppleronderzoek.
Nu heeft hij al sinds pup een hele slechte weerstand en is meer ziek dan gezond geweest(hij is nu 8 maand), wij denken nu dat dit door zijn hart zou kunnen komen?
Maar goed even terugkomend op mijn verhaal hij is dus nog steeds zo ziek en sta nu in dubio of ik de weekend arts moet bellen? Wat denken jullie?

gr. Sandra.
markdh
Zeer actief

Ongelezen bericht door markdh »

Mocht je het niet vertrouwen,zal ik zeker even contact opnemen met de weekend DA,ook omdat je Boxer meer water poept dan gewone diarree.Je kan ook wat lichtverteerbaar eten geven b.v. rijst met wat kippevlees+wat boullion(corrigeer me als dit fout getypt is)wat rijst betreft om dat te geven bij diarree zijn de meningen nogal verdeelt maar ik geef het vaak bij mijn vorige hond.Bij mijn nieuwe aanwinst heb ik het nog niet hoeven te doen.Maar er zullen op zeker anderen zijn die je meer adviezen kunnen geven in deze.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hey Sandra,

wat vervelend zeg! Is jouw hondje getest op giardia? Want dat had mijn Frenk. Hij had ook meer dan een week diarree en op het laatst zelfs met een laagje bloed/slijm. Het kostte de DA nog geen half uur om te testen dat het giardia was. Hij zit nu op de 4e dag van zijn antibiotica en op dieetvoer van Hill's: I/D. En het gaat al veel beter.

Misschien zou jouw hondje daar ook baat bij kunnen hebben?

In ieder geval heel veel beterschap!
Laatst gewijzigd door Frenk op 21 mar 2008 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Frenk schreef:Hey Sandra,

wat vervelend zeg! Is jouw hondje getest op giardia, wat dat had mijn Frenk. Hij ook meer dan een week diarree en op het laatst zelfs met een laagje bloed/slijm. Het kostte de DA nog geen half uur om te testen dat het giardia was. Hij zit nu op de 4e dag van zijn antibiotica en op dieetvoer van Hill's: I/D. En het gaat al veel beter.

Misschien zou jouw hondje daar ook baat bij kunnen hebben?

In ieder geval heel veel beterschap!
Daar dacht ik ook gelijk aan.
En sandra heel veel sterkte verder en beterschap met je hond.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
fresan
Zeer actief

Giardia heeft ie al gehad, overigens ook een lange tijd. Toen had hij bloed in zijn ontlasting. Dit ziet er echt heel anders uit. Hij is toen ook behandeld tegen giardia.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Giardia kan opnieuw actief worden volgens mij, vooral honden met een lage weerstand zijn een goed slachtoffer ervan.
Ik zou de weekend da bellen... vind dit wel heel erg lang duren en dan vooral echt waterpoep vind ik verontrustend...
Als je zijn vel omhoog trekt in zijn hals veert dat dan nog goed terug of blijft het lang staan... kijk goed uit voor uitdroging...
Wat krijgt hij trouwens te eten nu?

Jacqueline
Afbeelding
fresan
Zeer actief

Hij drinkt nog prima. Uitdroging zien we nu nog niet. Hij is overigens twee keer behandeld tegen giardia. Wij voerden altijd brokken, maar wilde beginnen met verse pens en vlees, maar dat blijft er nu niet in zitten natuurlijk. We hebben overigens al ons leven lang honden en zijn wel wat gewend, maar dit slaat eigenlijk nergens meer op. Morgen maar even een da bellen vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”