Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond is wapen Britse hangjongeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

hond is wapen Britse hangjongeren

Ongelezen bericht door sundancekid »

LONDEN - Britse hangjongeren hebben een nieuw wapen. Na messen en pistolen duiken steeds vaker agressieve honden op die voorbijgangers en rivaliserende groepen moeten imponeren en, desgewenst, verwonden.

Daarnaast doen de honden dienst als 'beveiligers' bij drugdeals en als bron van inkomsten door hun inzet bij hondengevechten.

Te veel jongeren nemen een hond als accessoire, zonder te weten hoe ze ermee moeten omgaan of ervoor moeten zorgen. Volgens mijn bescheiden mening weer een glashard voorbeeld, hoe honden misbruikt worden en zo aan hun slechte naam komen

Jullie mening hierover graag
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Tja een mening? Wat moet ik er op zeggen, spreekt voor zich denk ik.

In en in triest.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Triest ja inderdaad want buiten dat het gevaarlijk is zullen die honden waarschijnlijk ook geen al te best leven hebben.
Ik vind overigens die modechihuahuas die je tegenwoordig vaak ziet op de arm van een barbiepop ook zielig maar dan wel weer op een hele andere manier.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

dit is al lang bekend ook in ons land, in de Randstad dan wel.

Laatst is er al iemand overvallen door zijn hond in Amersterdam
hij liet zijn hond die man pakken, en dat gaat niet met een JR , hoor :evil:
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Het is toch te triest voor woorden!

Ik denk dat de barbiepop hondjes over het algemeen wel genoeg liefde krijgen en een fijn huis met een lekkere mand en flink verwend worden. En dat kan je denk ik van deze honden niet zeggen!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Poppetje schreef:Het is toch te triest voor woorden!

Ik denk dat de barbiepop hondjes over het algemeen wel genoeg liefde krijgen en een fijn huis met een lekkere mand en flink verwend worden. En dat kan je denk ik van deze honden niet zeggen!
Ja zoals ik al zei triest op een heel andere manier want ikdenk dat daar best wel wat tussen zitten ,en daarmee bedoel ik niet jouw hondje hoor :wink: ,die niet echt een hondenleven hebben maar meer een soort modeartikel zijn geworden.
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Als je het op die manier gaat bekijken dan kunnen die "straat"honden ook nog wel een lekker leven hebben.
De hele dag met de baas buiten, veel aandacht, misschien lekkere hapjes van al dat gesnaai en gevreet op straat.
Pak-de-bal

amelie schreef:

Als je het op die manier gaat bekijken dan kunnen die "straat"honden ook nog wel een lekker leven hebben.
De hele dag met de baas buiten, veel aandacht, misschien lekkere hapjes van al dat gesnaai en gevreet op straat.
,

het zijn niet echt "straat" honden, hoor, maar honden, die als een soort "schild" worden gebruikt.
bij, nu dus nieuw: overvallen en drugdealen.

dus ze hebben gewoon een "thuis" , maar worden niet goed en leuk opgevoed, ,
want ze zijn daar niet in huis voor de gezelligheid

In Rotterdam bv heb je ze ook.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 15 mar 2008 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

amelie schreef:

Oja, zo heb ik er talloze gekent. Inderdaad word niet elke hond bij een 'hangjongere' slecht behandeld.

Natuurlijk triest als mensen een hond nemen om verkeerde redenen, dat is helaas iets wat je in alle lagen v.d bevolking aantreft.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Pak-de-bal

Chione schreef:Oja, zo heb ik er talloze gekent. Inderdaad word niet elke hond bij een 'hangjongere' slecht behandeld.

Natuurlijk triest als mensen een hond nemen om verkeerde redenen, dat is helaas iets wat je in alle lagen v.d bevolking aantreft.
maar je ziet ze dan ook niet bij een gezellige puppy-cursus , toch?? :denken:

ik ben ze nog niet tegengekomen, althans.

Of andere leuke dingen , wat je doet met je hond, behendigheid, bv ?
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Nanna schreef:
Chione schreef:Oja, zo heb ik er talloze gekent. Inderdaad word niet elke hond bij een 'hangjongere' slecht behandeld.

Nou.....ik zie een bankdirecteur niet zo snel met een vechttype verschijnen om de deal die hij in gedachten heeft af te dwingen :smile:
De hangjongeren die bedoeld worden zijn dacht ik toch wel voor 98% uit de sociaal zwakkere klassen. Kanslozen, zeg maar.[/quote :roll:
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

Helaas gebeurt dit idd ook al hier in de randstad...

Ik denk dat wanneer ik een vermoeden heb van zoiets dat ik het dan meteen meld bij de politie. Ook al ben ik er zelf dan nog niet zeker van, zij kunnen dat wel uitzoeken. Ik weet ook dat ze dat doen want ze zijn er mee bezig maar moeten wel hulp krijgen van mensen die iets durven aan te geven ook al denk je zelf "Wat kan de politie hiermee".

Voor jezelf heb je dan ook een beter gevoel.

De honden die ze hiervoor gebruiken zijn natuurlijk vaak de wat grotere honden zoals de Rottweiler, Staffords, Pitbulls en noem er nog maar een paar op. Als ze hiermee gaan uitbreiden dan komt de regering weer met afmaakprocedures voor deze rassen zonder stamboom. Zo is een vriend van mij ook zijn Stafford kwijtgeraakt....

Erg lief beest, goed opgevoed, maar dit mocht niet baten. Hij werd tijdens het uitlaten aangesproken door een agent en die heeft zijn hond in beslag genomen omdat hij dus geen stamboom had.

Ik zou graag willen zien dat er dan nog een test wordt gedaan ofzo.... Helaas gebeurde dit niet en werd hij afgemaakt.
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:

Nou.....ik zie een bankdirecteur niet zo snel met een vechttype verschijnen om de deal die hij in gedachten heeft af te dwingen :smile:
De hangjongeren die bedoeld worden zijn dacht ik toch wel voor 98% uit de sociaal zwakkere klassen. Kanslozen, zeg maar.
Dat kan best, dat betekent echter nog steeds niet dat al die hangjongere ook slecht zijn voor hun honden. :wink:

En een hond kan best een rotleven hebben, op een andere manier, bij een bankdirecteur of ander persoon uit de 'hogere' sociale klasse.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef: Dat kan best, dat betekent echter nog steeds niet dat al die hangjongere ook slecht zijn voor hun honden. :wink:

En een hond kan best een rotleven hebben, op een andere manier, bij een bankdirecteur of ander persoon uit de 'hogere' sociale klasse.
Daar gáát het toch helemaal niet om? :denken:
Het gaat erom dat britse hangjongeren steeds vaker vechthonden inzetten om te imponeren/aanvallen en als veiligheid bij drugdeals.
Of die honden wel of niet een goed leven hebben is de issue helemaal niet.
Misschien eens goed lezen. :denken: De discussie liep al even verder dan het eerste bericht.

En als het daar niet om ging en 'het er he-le-ma-al niet toe doet', waarom reageer je er dan op?

~
Afbeelding
~
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Het misbruiken van een hond is niet goed.
Maar ik vind honden van hangjongeren er veelal veel beter uitzien dan die van de nette buurman/vrouw om de hoek :19:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Doglover schreef:
Ik denk dat wanneer ik een vermoeden heb van zoiets dat ik het dan meteen meld bij de politie. Ook al ben ik er zelf dan nog niet zeker van, zij kunnen dat wel uitzoeken. Ik weet ook dat ze dat doen want ze zijn er mee bezig maar moeten wel hulp krijgen van mensen die iets durven aan te geven ook al denk je zelf "Wat kan de politie hiermee".

Voor jezelf heb je dan ook een beter gevoel.

En wat zou de politie dan kunnen/moeten doen volgens jou ?? Dan zouden ze
dus iets moeten doen gebaseerd op vermoedens ?? Voordat er iets gebeurd is ??
Dat gaat niet lukken :neenee: (behalve als het om een rad-hond draait natuurlijk)

Vind trouwens zelf niet direct dat deze honden dus ook slecht behandeld zouden worden. Kan zelf vaak erg genieten van bijvoorbeeld "zwervers" met hun honden, de vanzelfsprekendheid in de omgang, en daar is geen cursus aan te pas gekomen, gewoon een prima natuurlijke band. Denk stiekem dat ook de gemiddelde aangeklede en opgedirkte Chihuahua daar erg jaloers op is.
Maar dat is idd een andere discussie.[/b]
Gr. Aniek

Afbeelding
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Pak-de-bal schreef:

maar je ziet ze dan ook niet bij een gezellige puppy-cursus , toch?? :denken:

ik ben ze nog niet tegengekomen, althans.

Of andere leuke dingen , wat je doet met je hond, behendigheid, bv ?
Ik denk niet dat drugsdealers zich daar mee bezig houden hoor.Maar daarvoor is de hond op zich niet minder beter behandelt toch?

En waarom wordt er hier een stempel gedrukt op hangjongeren,dat ze voor 98 percent kansloze zijn,of sociale klasse. :neenee:

En als je bedreigd wordt,wat maakt het uit een wapen of hond? :19:
Pak-de-bal

gotcha schreef:Ik denk niet dat drugsdealers zich daar mee bezig houden hoor.Maar daarvoor is de hond op zich niet minder beter behandelt toch?
natuurlijk krijgt de hond op tijd zijn eten , enz , maar ze hebben de hond gekocht
voor een ander doel dan een huis -tuin en keuken hond.

En waarom wordt er hier een stempel gedrukt op hangjongeren,dat ze voor 98 percent kansloze zijn,of sociale klasse
.

ik weet niet waar je woont, maar in Den Haag is het een probleem,
ze komen van een school zonder uitzicht op een goede baan en goede vooruitzichten.
En als je bedreigd wordt,wat maakt het uit een wapen of hond? :19:
dat maakt niet uit, maar een hond, ziet er nou eenmaal aan de buitenkant al bedreigd uit.
dus lopen ze er graag mee.
Er is een tijdje terug een hond doodgebeten op een plein, waar de stafforde ineesn uit het niets kwam aanrennen.
( het was wel in een buurt waar ze nou nèt lopen , toevallig, hè? :roll: )
Pak-de-bal

Budkes schreef: Kan zelf vaak erg genieten van bijvoorbeeld "zwervers" met hun honden, de vanzelfsprekendheid in de omgang, en daar is geen cursus aan te pas gekomen, gewoon een prima natuurlijke band.
een zwerver is geen drugsdealer en een hangjongere :wink:
gotcha
Zeer actief

Ze kunnen moeilijk met een klein keffertje bedreigend uit de hoek komen :mrgreen:Alhoewel die soms agressiever zijn dan de grotere rassen. :smile:

En als ze dan in die wijken samenkomen of je weet dat die wijk bedreigend kan zijn,vermijd je dat risico toch.

Er zijn al veel gevallen voorgekomen van bijtincidenten,van eender welk ras :19:

In Belgie,en de drugsdealers hier hebben zowaar als je hun auto's,kleding enz...ziet wel al een toekomst.

En veel mensen meten hun machogedrag aan de hond die ze bij hebben.
Pak-de-bal

gotcha schreef:In Belgie,en de drugsdealers hier hebben zowaar als je hun auto's,kleding enz...ziet wel al een toekomst.

En veel mensen meten hun machogedrag aan de hond die ze bij hebben.
totdat ze opgepakt worden, want het is het blijft natuurlijk wel tegen de wet.

juist , dat laaste is dus een bevestiging waarom ze zo'n hond aanschaffen.
want een jachthond zou toch tè softie zijn?
Patricia25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Patricia25 »

Ik vind het te ziek voor woorden je hond gebruiken als wapen wat voor een ras het ook is..
Doglover
Zeer actief

Ongelezen bericht door Doglover »

BUDKES Schreef:
En wat zou de politie dan kunnen/moeten doen volgens jou ?? Dan zouden ze dus iets moeten doen gebaseerd op vermoedens ?? Voordat er iets gebeurd is ??
Dat gaat niet lukken (behalve als het om een rad-hond draait natuurlijk)
Hai Budkes, de politie doe wel zeker iets "met alleen maar vermoedens"
zolang er mensen zijn die zich daar onveilig door voelen.
Het is beter als je feiten hebt maar niet noodzakelijk in zo'n geval.

Groetjes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Die kutlui moeten ze eens bij kop en kont pakken en te werk smijten. Ik wil niet eens dénken aan het leven dat die arme honden bij hen hebben.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het viel mij, de laatste keer dat ik op koopavond in Rotterdam liep, zéker op.

Ik geloof ook niet dat iedere 'hangjongere' heel slecht is voor z'n hond, kan ik me ook weer niet voorstellen.
Máár waarvoor ze dan wel gebruikt worden kan ik ook absoluut weer niet goedkeuren!
gotcha
Zeer actief

Nanna schreef:
gotcha schreef: En waarom wordt er hier een stempel gedrukt op hangjongeren,dat ze voor 98 percent kansloze zijn,of sociale klasse. :neenee:
Het gaat om britse hangjongeren die drugs dealen en daarbij een vechthond nodig hebben.
Lijkt me nou niet dat dat de upper class is.... :denken:
Dat zijn vrijwel altijd gewoon de kanslozen uit de achterstandswijken.

Ik snap niet dat dat zo moeilijk te zien is, of huppelen jullie alleen maar door de boerenbloemetjes op het platteland zonder ooit in grote steden te komen?
Waaaat en dat tegen een geboren sinjoor(van t'stad) :mrgreen: :ok:
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

dit zijn weer de 'mensen' die het verpesten voor de mensen die wel goede bedoelingen hebben met het ras.. :devil:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Je ziet het hier ook wel. De honden worden inderdaad gebruikt om indruk te maken. Overigens heb ik zelden de indruk dat ze slecht met hun hond omgaan of dat het kwaaie beesten zijn.

Ik ben ook wel benieuwd wat de bronnen van dit artikel zijn. Hebben ze onderzoek gedaan naar wat gebruikt wordt als wapen onder 'hangjongeren'? En hoevaak komt dit dan voor? Het verleden heeft wel uitgewezen dat de media niet altijd even betrouwbaar zijn en onzorgvuldig te werk gaan.

Overigens heb ik als ik dit artikel lees meer het idee dat dit over criminele groepen gaat dan over de gemiddelde hangjongere.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Mjah triest natuurlijk, maar even daarnaast, er zijn ook genoeg mensen die lijken als hangjongere die stoer willen doen met zon hond maar ook gewoon die honden mooi vinden.

Maar goed het gebruiken van een hond als wapen is natuurlijk altijd fout.
En pak de bal ik vind een pistool/mes tegen me strot anders net zo kut als een hond aan de riem die op elk moment kan worden losgelaten.
Afbeelding
gotcha
Zeer actief

minhie schreef:Mjah triest natuurlijk, maar even daarnaast, er zijn ook genoeg mensen die lijken als hangjongere die stoer willen doen met zon hond maar ook gewoon die honden mooi vinden.

Maar goed het gebruiken van een hond als wapen is natuurlijk altijd fout.
En pak de bal ik vind een pistool/mes tegen me strot anders net zo kut als een hond aan de riem die op elk moment kan worden losgelaten.
Mee eens :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”