Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

EHBO tipje gevraagd!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

EHBO tipje gevraagd!

Ongelezen bericht door Maylala »

Zit ik net lekker rustig Uri Geller te kijken, zie ik ineens Sjon aan z'n pootje likken; wondje. Hij is vanavond in het park tijdens het spelen met een Labradorpuber onderuit gegaan en ik ga er dus ook vanuit dat het daarvan komt.
Het is een soort schaafwondje, niet groot of diep, het bloedt ook niet, maar het schrijnt volgens mij wel een beetje, en zijn vacht maakt het wondje ook moeilijk zichtbaar.

Ik heb het wondje een beetje schoongemaakt (het is z'n achtervoetje) en er even een steriel gaasje "om gehangen", maar ja dat was natuurlijk 10 minuten later al verwijderd & versnipperd.
Het wondje is nu wel schoon en rustig, maar toch blijft Sjonnie er de hele tijd aan likken, en ik ben bang dat hij het daar veel erger mee maakt, net als met hotspots een tijdje geleden.

Is er een vriendelijke manier om hem een beetje het likken aan het plekje te beletten? Ik probeer hem zoveel mogelijk af te leiden als ik zie dat hij het doet (steeds dus :roll:), maar hij vindt het echt belachelijk dat ik niet wil dat hij aan z'n eigen poot zit. Dat snap ik ook wel weer, het lijkt me net als met jeuk, je wil gewoon krabben en wordt een beetje narrig en ongedurig als iemand je dat steeds door de neus probeert te boren. Zo ook m'n Sjonneman nu dus.

Heeft er iemand een tip?
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik gebruik daarvoor teatree, vinden mijn honden niet echt lekker om aan te likken geloof ik.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

afleiding, gewoon een lekker bot en niet toelaten dat hij eraan zit :ok: Of doe een zoekspelletje of wat dan ook. Idd misschien proberen met iets wat hij niet lekker vind in te strijken.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Inge schreef:Ik gebruik daarvoor teatree, vinden mijn honden niet echt lekker om aan te likken geloof ik.
Hier idem, ik smeer het in met tea tree zalf en vervolgens komen de hondjes er niet meer aan .. :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik hoop dat het snel overgaat.
Beterschap.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Beterschap. Ook ik hoop ok voor Sjon dat het snel overgaat.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

SuzieC1970 schreef:
Inge schreef:Ik gebruik daarvoor teatree, vinden mijn honden niet echt lekker om aan te likken geloof ik.
Hier idem, ik smeer het in met tea tree zalf en vervolgens komen de hondjes er niet meer aan .. :mrgreen:
:cheer: Dat heb ik in huis!! :cheer:

Bedankt voor de reacties & tips! Het pootje ziet er rustig uit, hij likt er in ieder geval niet meer aan, en het wondje lijkt netjes dicht te groeien.
Ik hou het nog even in de gaten, maar volgens mij gaat het gewoon goed nu. :ok:
Afbeelding
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

wat je ook kan doen is babysokje met antislip aan de onderkant aangeven.
dit zit toch luchtig en kunnen ze niet direct het plekje likken werkt hier super goed als ze wel eens ontstoken teen hebben
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Je kunt ook Espree 3in1 wondzalf gebruiken, hier is een vieze smaak aan toegevoegd zodat de zalf niet wordt afgelikt. Daarnaast een schoentje voor buiten, zodat het wondje niet vies wordt. Beterschap!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”