Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loopplank voor honden
Moderator: moderatorteam
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Loopplank voor honden
Onze woning wordt binnen enkele maanden opgeleverd. In september verwachten wij onze pup. Wij hebben echter wel een drive-in woning en wonen dus op de 1ste verdieping.
Traplopen is niet ideaal voor een hond en daarom zit ik eraan te denken om een soort van loopplank langs de zijkant van de trap te (laten) maken.
Is er iemand hier die dit alleens eerder heeft gedaan en hoe heb je dat gedaan? Volgens mij moet het niet heel erg moelijk zijn. Alleen zit ik wel een beetje in met 1 draaiing die naar links gaat.
Traplopen is niet ideaal voor een hond en daarom zit ik eraan te denken om een soort van loopplank langs de zijkant van de trap te (laten) maken.
Is er iemand hier die dit alleens eerder heeft gedaan en hoe heb je dat gedaan? Volgens mij moet het niet heel erg moelijk zijn. Alleen zit ik wel een beetje in met 1 draaiing die naar links gaat.
-
Pak-de-bal
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn we ook zeker van plan, hoorPak-de-bal schreef:wat dacht je van gewoon je pup de eerste maanden op te tillen??![]()
Er zijn hier ook trappen in de flat bij mij, maar ik heb Bauke eerst gedragen de eerste maanden , en zéker de eerste weken
Maar als ie te zwaar wordt, is zo'n loopplank natuurlijk altijd nog beter dan een trap.
- Zenda
- Zeer actief
Wat voor een pup wordt het, en de loopplank vind ik best wel een goed idee. Stoffeer de plank wel of leg er iets van antislip op. Anders komt de hond misschien moeilijk omhoog, en dendert die naar beneden.
En wat de draaiing betreft, ik denk dat je daar ook gewoon een plank moet neerleggen de pup heeft snel genoeg in de gaten waar hij/zij wel en niet kan lopen.
En wat de draaiing betreft, ik denk dat je daar ook gewoon een plank moet neerleggen de pup heeft snel genoeg in de gaten waar hij/zij wel en niet kan lopen.
Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
Het wordt een Oud Duitse herder pup.Zenda schreef:Wat voor een pup wordt het, en de loopplank vind ik best wel een goed idee. Stoffeer de plank wel of leg er iets van antislip op. Anders komt de hond misschien moeilijk omhoog, en dendert die naar beneden.
- Zenda
- Zeer actief
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
- Mireillevdw
- Zeer actief
- Contacteer:
- Hughy
- Zeer actief
ik ken mensen die boven hun winkel wonen en destijds een herder en een duitse dog hadden. ze hebben een soort trap voor de honden aan de achterkant van de woning gebouwd. Het was een soort loopplank els ik me niet vergis waren er om de zoveel centimeter (halfronde) dwarsbalkjes op geschroefd. Volgens mij zie je zulke trappen ook wel in de duinen of in de bergen.
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
Hoi hoi
Ik heb ook een loopplank voor mijn hond, om de auto in (en uit) te lopen.
Het is een stevige plank (dus wel zwaar, maar doorveren vinden sommige honden een beetje eng...en in mijn geval is dat veren niet goed voor de slechte rug van mijn hondje)..
De plank is bekleed met een soort kunstgras!! Werkt perfect. Stroef dus de honden hebben er perfect grip op, ook als hij eens wat stijler moet staan.
Succes met het maken van je plank, en héél veel plezier met je nieuwe pup!
groetjes
Ik heb ook een loopplank voor mijn hond, om de auto in (en uit) te lopen.
Het is een stevige plank (dus wel zwaar, maar doorveren vinden sommige honden een beetje eng...en in mijn geval is dat veren niet goed voor de slechte rug van mijn hondje)..
De plank is bekleed met een soort kunstgras!! Werkt perfect. Stroef dus de honden hebben er perfect grip op, ook als hij eens wat stijler moet staan.
Succes met het maken van je plank, en héél veel plezier met je nieuwe pup!
groetjes
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer: