Het gaat nu de afgelopen maanden zo goed met Vegas. Hij heeft een geweldige conditie, zijn vacht straalt, bespiering is beter dan ooit en hij zit hartstikke goed in zijn vel maar de ellende gaat weer komen
De dierenarts kwam met een paar opties. Het middel Atopica gaan we zeker niet proberen omdat daar veel bijwerkingen bij horen en Vegas al zo heftig op de prednisolon reageerde. Niet verstandig om dan Atopica te gaan proberen dus dat doen we ook niet
Optie 1 is om nu al te beginnen met een lage dosis (om de dag 1 pil) dexoral, dat is ook een corticosteroïde. Vegas heeft nu al een plekje op zijn bil, waarschijnlijk door het prachtige weekend van twee weken geleden. Als ik nu al begin met een lage dosis dan kunnen we zien hoe hij erop reageerd en kan ik direct stoppen als de bijwerkingen weer zo heftig worden. Ook kunnen we de dosis dan snel verhogen als de huidproblemen erger worden (mits de bijwerkingen niet erger worden)
Optie 2 is om te wachten tot hij meer huidproblemen krijgt en dan beginnen met 2 pillen om de dag. Nadeel hiervan is dat de dosis direct hoger is en dat ik niet meteen kan afbouwen als de bijwerkingen weer zo heftig worden.
Ik denk dat ik nog even wacht (een week of 2/3) en dan met de dosis van een pil om de dag ga beginnen. Ik moet toch wat en met deze lage dosis kan ik hem goed in de gaten houden. De dierenarts zei ook dat wanneer Vegas weer zo heftig reageerd dat we dan direct stoppen en nooit meer corticosteroïden gaan geven. Het middel is dan erger dat de kwaal en dat gaan we Vegas (uiteraard) niet aan doen
Ik ga vanaf vandaag weer beginnen met olie toevoegen aan zijn voer en als er meer huidproblemen komen ga ik hem ook weer met speciale shampoo wassen.
Ik hoop dat Vegas niet meer zo heftig reageerd op de dexoral en dat we de komende seizoenen een beetje rustig gaan doorkomen. Ik zie er als een berg tegenop..