Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"muffe"oren...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

"muffe"oren...

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik vond dat Max de laatste tijd weer een wat sterkere hondenlucht had. Toen we hem net kregen hing er een redelijke zware lucht om hem heen en die was met ander voer eigenlijk snel weg. Nu rook ik laatst weer zo'n muffige hondenlucht bij hem, maar toen hij gister lekker bij me op schoot lag om te knuffelen viel het me eigenlijk op dat hij lekker fris rook.....Die "hondenlucht"komt van zijn oren ! Duidt dat nu op een ontsteking ofzo ? Zijn oren zien er schoon uit en hij heeft er ook totaal geen last van ! Hij vind het ook geen probleem als ik aan zijn oren zit... Heeft er iemand tips ? Of toch maar ff langs de DA ?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je zou de oren eerst eens kunnen uitspoelen met een oorcleaner.
Dan weet je zeker dat er geen vuil in de oren zit op een plek waar jij het niet kan zien.
Het laatste deel van de gehoorgang bij het trommelvlies is n.l. voor jou niet te zien :wink:

Als de geur ook wat zoetig is kan je beter meteen door de DA laten nakijken, meestal duidt dat op een (beginnende) ontsteking.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

Zou ff een dierenarts naar laten kijken. Misschien wel een beginnende ontsteking of misschien wel oormijt.

gr Maria
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Mitch heeft ook om de zoveel tijd oorontsteking, hij is daar heel gevoelig voor. Ik merk het meestal aan hem als hij veel flappert met zijn oren.

Weet iemand hoe je oormijt herkend? Mitch heeft de laatste dagen ook een luchtje aan zijn oren, maar het ziet er niet ontstoken uit. Nou had een van onze fretten laatst oormijt en ik ben bang dat mitch het misschien ook heeft.

Ik moet dinsdag sowieso naar de DA dus laat t gelijk even nakijken, maar hoe kan je zien of merken dat hij dat heeft? (of kan je dat zelf niet...?)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”