Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DA zegt Castratie..

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Farina
Vaste gebruiker
Contacteer:

DA zegt Castratie..

Ongelezen bericht door Farina »

Duko is een mannetje van 9 maanden oud, en als hij opgewonden is, komt het voor dat zijn 'potlood' er helemaal uithangt. De laatste keer dat ik hem uitliet werd hij opgewonden doordat hij 2 teefjes zag, meestal wil hij dan helemaal spelen, maar opeens stond hij stil en wilde hij niet meer lopen. Toen ik riep dat hij moest komen, wilde hij een stap zetten, maar piepte van de pijn. Het heeft maar iets van 2 minuutjes geduurd, en toen was alles weer voorbij en was hij weer gewoon de oude. Nou heb ik net de dierenarts gebeld, omdat ik toch wel schrok omdat hij piepte van de pijn en zij stelden castratie voor. Wat vinden jullie?

Alvast bedankt,
Farina
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Daar is hij reu voor en daarvoor zit hij in de puberteit. Dan kan je van deze problemen verwachten.
één keer voor 2 minuten is genoeg om hem te castreren en 9 maanden zonder erge problemen telllen niet mee?

Hier zijn ze geholpen (vanuit asiel) en tja, nooit volle reuen gehad, maar mijn boxer heeft het af en toe ook wel. Niet door een teef maar als hij met wat moeite gepoept heeft. Gaat niet altijd even gemakkelijk :wink: . Hij is 4 jaar geleden geholpen en heeft er dus nog steeds weleens even last van.
Tja, hij gaat dan gewoon even aan de riem anders dan komt hij niet verder. Even rustig wachten en dan proberen mee te krijgen. Ik ga niet trekken aan de lijn, maar als ik hem los laat dan gaat hij rondjes om zijn as draaien met gehurkte achterpoten. Gezien zijn HD en artrose is dit niet echt aan te raden en dus lossen we het samen anders op :ok:
Farina
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Farina »

Ja, ik zei ook al tegen de dierenarts dat ik het wel raar van ze vond om gelijk al te zeggen dat hij gecastreerd moet worden, nadat hij er één keer echt pijn van had. Bedankt voor je advies! :ok:
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

ons oudje Joep is destijds met 10 maanden gecastreerd en heel af en toe (zo 1x in de 2 à 3 jaar) heeft hij nog een erectie, dus wat je da nu wil voorkomen met zijn castratie :19:

Onze andere honden zijn niet gecastreerd, bij beide heb ik nog nooit gemerkt dat ze een erectie hadden (hihihiih buiten het dekken dan).

Toendertijd geloofden we de da dat een reu gecastreerd moest worden omdat ze anders weg lopen etc etc. Hier wordt geen enkele hond meer gecastreerd tenzij het medisch noodzakelijk is. En mijn beide volle reuen zijn nog nooit weg gelopen, de buurhond kan op haar hoogtepunt zijn in haar loopsheid en nog doen onze mannen niet vervelend :ok:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

blow is gecastreerd maar loopt zo'n 3 keer per week met zijn hele handel door het huis :wink: Het plassen in huis doet hij gelukkig niet meer.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”