Onze Bodi, ruim 7 maanden, eet sinds een paar weken slecht. We gaven hem altijd 3x daags puppybrokjes van Royal Canin of Hill's. Dat ging altijd goed, zodra we de bak neerzetten was hij binnen een paar minuten leeg. Sinds een week of 2 is het een stuk minder. Voor puppybrokken haalt hij zijn neus op. We geven hem nu blikjes Pedigree Pal Puppy, dat eet hij wel, maar gaat ook niet echt van harte. Gisteren hadden we een mix van brokjes en blikvoer, hij spuuge de brokjes gewoon uit!
Soms eet hij zijn puppybrokjes uiteindelijk wel op, als hij verder niets gehad heeft, en waarschijnlijk dus echt honger heeft.....Maar dan heeft hij dus een hele dag niet gegeten. Dat is voor hem ook niet goed, want met een lege maag gaat hij overgeven, dat hebben we een paar meegemaakt.
Wat kunnen we hieraan doen, wat zal er aan de hand zijn? Is het onderdeel van zijn pubergedrag?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sinds kort hebben we een slechte eter
Moderator: moderatorteam
- F&S
- geregistreerd lid
- starfleet
- Erelid
Hij is een heel eind uitgegroeid, heeft minder nodig en kan het zich permitteren om wat kieskeurig te zijn. Ik zou hem lekker vers vlees compleet gaan geven, de meeste honden eten dat graag en het is prima voer.Dan is dat gemier gelijk over. Die blikjes is geen goed voer en het is nog dur ook.
Of je geeft hem brokken (geen puppy meer) en dan geeft hij maar over soit. Als je de hele tijd wat anders geeft of gaat mengen maak je er een kieskeurige eter van.
Anne
Of je geeft hem brokken (geen puppy meer) en dan geeft hij maar over soit. Als je de hele tijd wat anders geeft of gaat mengen maak je er een kieskeurige eter van.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 29 jan 2008 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tineke
- D@@ntje76
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou zeggen, neerzetten en na een minuut of 20 weghalen.
Hij is nu zeven maanden dus?
Krijgt ie nog drie maal daags een portie of zit ie al op twee maal daags?
In elk geval, als ie drie maal daags krijgt, dan zet je het tussen de middag weer neer, eet ie het weer niet op, pech gehad, dan savonds een nieuwe kans.
En misschien moet ie over op volwassen brokken ipv pupvoer, als het het hondje van de foto is, dan is het maar een klein ras (zo te zien) en hoeft ie al lang geen pupbrokken meer.
Maar goed, ik ben geen expert, zeg alleen hoe ik het zou doen.
Iemand beter idee?
Hij is nu zeven maanden dus?
Krijgt ie nog drie maal daags een portie of zit ie al op twee maal daags?
In elk geval, als ie drie maal daags krijgt, dan zet je het tussen de middag weer neer, eet ie het weer niet op, pech gehad, dan savonds een nieuwe kans.
En misschien moet ie over op volwassen brokken ipv pupvoer, als het het hondje van de foto is, dan is het maar een klein ras (zo te zien) en hoeft ie al lang geen pupbrokken meer.
Maar goed, ik ben geen expert, zeg alleen hoe ik het zou doen.
Iemand beter idee?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Je kunt kvv gaan voeren.
Of een brok voor volwassen honden?
Blikvoer is over het algemeen niet zulk geweldig voer.
Maak je je erg zorgen om het niet eten?
Schenk je er veel aandacht aan als je hem zijn eten geeft?
Hij is ook op een leeftijd dat hij je aardig kan gaan uitproberen door aandacht te eisen. En als ik jouw andere topics lees is hij daar mee bezig
Het advies van Rory lijkt me niet gek
Of een brok voor volwassen honden?
Blikvoer is over het algemeen niet zulk geweldig voer.
Maak je je erg zorgen om het niet eten?
Schenk je er veel aandacht aan als je hem zijn eten geeft?
Hij is ook op een leeftijd dat hij je aardig kan gaan uitproberen door aandacht te eisen. En als ik jouw andere topics lees is hij daar mee bezig
Het advies van Rory lijkt me niet gek