Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

metacam in combi rimadyl

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

roy
Zeer actief

metacam in combi rimadyl

Ongelezen bericht door roy »

Toen bij Roy de pijnklachten en manken begon hebben we eerst rimadyl geprobeerd, dit was niet voldoende dus overgestapt op de metacam, dit gaf de juiste pijnstilling.
Ik wil er niet aan maar zie toch langzaam aan verslechtering, dus strakjes is de metacam ook niet meer voldoende, kan ik dan naast de metacam, rimadyl gaan gebruiken om net dat beetje extra te geven?
Roy is nog steeds super vrolijk eet goed, drinkt goed, lijkt echt een jonge hond, maar zijn poten begeven het door de zware artrose en verbrijzeld voorpolsje.

groetjes yvonne
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Bah wat vervelend voor Roy.
Ik weet het antwoord op je vraag niet maar zou je die niet beter aan de da kunnen stellen die gaat je waarschijnlijk ook de medicijnen voorschrijven ook :wink:
Onze hond met zwaar hd heeft eerst metacam gekregen en op het laatst pas rymadil en deed het daar weer goed op :wink:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Heel erg vervelend dat Roy zo slecht loopt..
Ik zou - als ik jou was - idd goed navragen wat je kunt geven. Zowel Rimadyl als Metacam zijn NSAID's (non sterioid anti inflamitory drug) en hebben min of meer dezelfde ontstekingremmende en pijnstillende werking.
Wellicht dat een andere soort pijnstiller/ontstekingremmer zoals Cortaphen beter helpt. Cortaphen is een combinatie-medicijn (NSAID in combinatie met dexamethason (soort prednison).
Voordat mijn hond Bill aan zijn knie werd geopereerd (en dus pijn had en slecht liep) deden NSAID's niets voor hem, combinatiemedicijn Cortaphen wel.
Maar goed, de da (of eventueel orthopeed) zou je moeten kunnen adviseren hier in.
Afbeelding
roy
Zeer actief

Het is nog niet zo dat roy helemaal niet meer of moeilijk loopt, de wil is er nog absoluut, ik merk alleen toch dat hij langzaam iets achteruit gaat.
Ik ga maandag bellen met de DA om me te laten informeren, zij heeft destijds ook eerst de rimadyl en toen metacam voorgeschreven.

groetjes yvonne
donna
Zeer actief

Ongelezen bericht door donna »

Je mag nooit geen 2 verschillende NSAID'ers tegelijk geven!
Als je overstapt van de een naar een ander ook het liefst 24 er tussen laten zitten.'
Wat je beter kan doen is de dosis Metacam verhogen(ik weet niet of je al aan de maximale dosis zit?) of een andere pijnstiller nemen.
Mijn hond reageerd ook niet op Rimadyl en heeft het jaren goed gedaan op Metacam tot een maand of drie geleden.Nu krijgt ze Previcox,een iets lagere dosis dan mag voor haar gewicht en op dagen dat ze druk heeft gedaan krijgt ze overgedoseerd.
Sterkte met Roy en dat hij nog maar heel lang mag/kan genieten van zijn wandelingen!
roy
Zeer actief

donna schreef:Je mag nooit geen 2 verschillende NSAID'ers tegelijk geven!
Als je overstapt van de een naar een ander ook het liefst 24 er tussen laten zitten.'
Wat je beter kan doen is de dosis Metacam verhogen(ik weet niet of je al aan de maximale dosis zit?) of een andere pijnstiller nemen.
Mijn hond reageerd ook niet op Rimadyl en heeft het jaren goed gedaan op Metacam tot een maand of drie geleden.Nu krijgt ze Previcox,een iets lagere dosis dan mag voor haar gewicht en op dagen dat ze druk heeft gedaan krijgt ze overgedoseerd.
Sterkte met Roy en dat hij nog maar heel lang mag/kan genieten van zijn wandelingen!
Roy krijgt al de maximale dosis metacam, dank jewel voor de uitleg :ok:
Ik ga me maar eens goed laten informeren door mijn DA.

groetjes yvonne
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Geen Rimadyl en Metacam door elkaar geven hoor.....
Het is of de 1, of de ander, én niet samen.....Sterkte...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”