Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nog eens nierfalen/ prognose ?
Moderator: moderatorteam
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
nog eens nierfalen/ prognose ?
Bob, mijn bouvier die in maart 7 jaar wordt, heeft nu reeds een verminderde werking van de nieren. Doordat hij zo erg veel drinkt, is een urine en bloedonderzoek gedaan. Creatinine en ureum verhoogd, concentratie urine te laag. Geen spectalulair slechte waardes, maar wel duidelijk richting nierfalen.
Overal lees ik op internetsites: "de prognose bij nierfalen is altijd slecht", maar mits aangepast dieet etc... etc... kan de hond nog gerust een tijd verder.
Meestal lees ik dat honden boven de 10 zijn. Als een hond aan bv 11 daar last van heeft en er komt nog twee jaar bij, dan krijg je wel een hogere leeftijd van 13.
Maar Bob is nog net geen 7. Oke dat is al meer dan verwacht. Wie hier al jaren is, herinnert zich misschien dat aan zeven maand bij Bob al HD werd vastgesteld, en de verwachtingen toen ook al niet erg positief waren. Zijn gedrag is ook al niet zo super, maar thuis (zonder DA, trimmers en gedragstherapeuten in de buurt) is hij mijn superlieve bouf - steeds meer-.
Mijn vraag is dus, wat bedoelt men met 'slechte prognose'. Ik weet dat wat niet meer werkt, definitief zo is. Dus geen genezing, maar wel behoeden tegen erger, sneller...
Overal lees ik op internetsites: "de prognose bij nierfalen is altijd slecht", maar mits aangepast dieet etc... etc... kan de hond nog gerust een tijd verder.
Meestal lees ik dat honden boven de 10 zijn. Als een hond aan bv 11 daar last van heeft en er komt nog twee jaar bij, dan krijg je wel een hogere leeftijd van 13.
Maar Bob is nog net geen 7. Oke dat is al meer dan verwacht. Wie hier al jaren is, herinnert zich misschien dat aan zeven maand bij Bob al HD werd vastgesteld, en de verwachtingen toen ook al niet erg positief waren. Zijn gedrag is ook al niet zo super, maar thuis (zonder DA, trimmers en gedragstherapeuten in de buurt) is hij mijn superlieve bouf - steeds meer-.
Mijn vraag is dus, wat bedoelt men met 'slechte prognose'. Ik weet dat wat niet meer werkt, definitief zo is. Dus geen genezing, maar wel behoeden tegen erger, sneller...
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

Momo en Kiki

-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze teef kreeg 3 jaar terug de uitslag van da dat ze nierfalen had.
Ben gaan zoeken op internet en ben bij het barfen terecht gekomen.
Een barfmenu voor nierfalen hondjes en ze doet/deet het er prima op.
Inmiddels eet ze nu alles op barf gebied en ze plast nooit meer op de grond, ze drinkt niet meer overdreven veel.
Dus pin je niet vast op die 2 jaar.
Ben gaan zoeken op internet en ben bij het barfen terecht gekomen.
Een barfmenu voor nierfalen hondjes en ze doet/deet het er prima op.
Inmiddels eet ze nu alles op barf gebied en ze plast nooit meer op de grond, ze drinkt niet meer overdreven veel.
Dus pin je niet vast op die 2 jaar.
Elly

- Gittje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Traditioneel wordt gesteld dat bij nierfalen het eiwitgehalte naar beneden moet om zo de nieren te sparen & de achteruitgang te vertragen, maar recentere studies zouden uitwijzen dat dit geen merkbaar verschil geeft voor zover de eiwitten van goede kwaliteit zijn.
Onze kruising lab x rotty heeft op een leeftijd van 7 1/2 jaar ook nierwaarden die wijzen op een beginnend nierfalen, hoewel hij niet meer drinkt of plast dan vroeger. Onze DA raadt aan om hem op Hills K/D te zetten om z'n nieren te sparen, maar ik vraag mij af of dit in de beginfase wel zin heeft
Onze kruising lab x rotty heeft op een leeftijd van 7 1/2 jaar ook nierwaarden die wijzen op een beginnend nierfalen, hoewel hij niet meer drinkt of plast dan vroeger. Onze DA raadt aan om hem op Hills K/D te zetten om z'n nieren te sparen, maar ik vraag mij af of dit in de beginfase wel zin heeft
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Barfen zie ik niet meteen zitten, ik overweeg wel vers. DA adviseerde oa ook Trovet. Nooit van gehoord??? Ik heb ook begrepen dat het om minder maar vooral kwaliteitsvolle eiwitten gaat.
Bob drinkt echt wel veel :N: ik kan het moeilijk opmeten omdat er hier drie honden lopen en hij een voorkeur heeft voor de kleine en lage drinkbakjes. En in de tuin drinkt hij nog liefst uit de vijvertjes....
Bob drinkt echt wel veel :N: ik kan het moeilijk opmeten omdat er hier drie honden lopen en hij een voorkeur heeft voor de kleine en lage drinkbakjes. En in de tuin drinkt hij nog liefst uit de vijvertjes....
groetje, Mieke
Momo en Kiki

Momo en Kiki

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Trovet is een merk brokken, het is goedkoper dan Hills.paulemieke schreef:Barfen zie ik niet meteen zitten, ik overweeg wel vers. DA adviseerde oa ook Trovet. Nooit van gehoord??? Ik heb ook begrepen dat het om minder maar vooral kwaliteitsvolle eiwitten gaat.
http://www.trovet.nl/
Sterkte met Bob!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
- Aantal honden: 2
-
M&M
- Actief
- Gittje
- Zeer actief
Duck heeft ook één pakket "dieet" in z'n assortiment waarvan ze zeggen : "Geschikt voor elke hond. Voor honden met verteringsproblemen, gedragsproblemen, honden met nier- of leverproblemen".
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... ecordid=10
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... ecordid=10
- Gittje
- Zeer actief
Mij ookInge O schreef:Gittje schreef:Duck heeft ook één pakket "dieet" in z'n assortiment waarvan ze zeggen : "Geschikt voor elke hond. Voor honden met verteringsproblemen, gedragsproblemen, honden met nier- of leverproblemen".
http://www.ducknatuurvoeding.com/Duckna ... ecordid=10hoe ze dat wetenschappelijk verklaren zou ik toch een keer willen zien, maar ik vrees dat er toch één en ander zal voor nodig zijn om mij ervan te overtuigen dat dit geloofwaardig is.....