Toen we Max kregen kreeg hij van die hele goedkope huismerk brokken ( supermarkt..) en ik heb hem toen overgezet op Cavom. Ging prima. Hij plaste alleen de eerst tijd heel veel en vaak !! Maar ach zo'n beesie moet wennen en bovendien had ik gehoord dat dat kon met een geperste brok en dat dat tijdelijk was.. Dus niet te veel aandacht aan besteed en wat vaker uitlaten.
Leek na een tijd beter te gaan dus eigenlijk niet meer aan gedacht, hij moest nog wel vaker plassen dan Gizmo maar ach..Ondertussen ook FF geprobeerd en Wielco ( allemaal geperst)
Een tijd geleden heeft hij een tijdje een geexpandeerde brok gehad omdat Gizmo die ook kreeg en ik het makkelijk vond om een soort te voeren. Nu hij sinds een week of 4 weer op Cavom staat begin ik me ineens te realiseren dat hij in die periode van die andere brok helemaal niet meer zo vaak en nodig moets plassen ! Nu staat hij iedere ochtend weer helemaal vol en duurt de eerste plas buiten een minuut of 5 ! Ook kan hij het maar een uurtje of 3 ophouden.. Ik denk dan ook dat het toch aan de soort brok ligt en dat het mij een tijd geleden niet meer opviel dat hij nodig moest omdat de tuindeur met redelijk weer altijd openstond....ik snap nu ook hoe al die gele plekken in mijn gazon kwamen...
Heb nog een restje Cavom en als dat op is ga ik maar eens proberen of het idd scheelt , voeren we dus maar geexpandeerd. Ben benieuwd of het scheelt ??!!