Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trainingssnoepjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dazwa84

Ongelezen bericht door Dazwa84 »

In stukjes geknipte pensstaafjes? Bij www.versvoeding.nl verkopen ze gedroogde trainingssnoepjes. http://www.versvoeding.nl/product_info. ... cts_id=125
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Bij Pet's place kun je brokjes zelf scheppen. Dan hoef je ook niet persé een zak van een paar kilo te kopen.
Ik schep daar altijd een pondje best choice lam/rijst voor de beloningen. Dit krijgen ze normaal niet te eten dus is in ieder geval wat anders voor ze. Het is een mooi formaatje ook om uit te delen.
Hier hebben ze het graag bij de behendigheid als beloning. :ok:
annie laumen
Zeer actief

Ongelezen bericht door annie laumen »

je zou ook zelf koekjes kunnen bakken

3 eieren
0.6-0.75 0lijfolie
2 koppen meel
1 theelepel knoflook
3 ons lekkere vulling
sardientjes ui blik verse lever carnibest verse vis hartjes
plakjes rody kan ook maar dan moet de baktijd omhoog
voor de vocht wat erin zit
voor de lijners groente

vlees of inhoud malen
met de rest mengen bv in de keukenmachine
uitspreiden over de bakplaat
20 minuten in voorverwarmde oven op 250graden
aflaten koelen
en in stukjes snijden
mmmmm leker

groetjes annie laumen
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

runder rookworst.. Mijn hond doet er alles voor. volgen, af, zit, hier, salto alles :mrgreen:

Gewoon in kleine stukjes snijden en heeft hier gegarandeerd succes
Afbeelding
Daanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daanie »

knakworst worden ze hier helemaal wild van.

Maar ik maak altijd een mix in mijn beloningstasje. Een beetje brokjes, een beetje knakworst, beetje kaas voor de afwisseling.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

sam en lola zijn wild van komkommer :19:

godzijdank kan sam ertegen (veel allergieen) dus ik heb vaak een boterhamzakje met blokjes komkommer bij me. 99% water volgens mij dus vet worden ze er niet van en ze doen er alles voor.

mandarijntjes idem
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik doe voor Sjonnie vaak Proline Kipsnacks knippen. Zijn gewoon gedroogde stukjes kip, dunne plakjes, 100% kip zonder toevoegingen en luchtgedroogd. Zijn vrij zachte plakjes, die knip ik dan in kleine stukjes. Mixen met een geknipt pensstaafje, wat stukjes gedroogde runderlever of -long in stukjes en wat brokjes, heb je een heerlijk gevarieerd beloningsaanbod. :ok:
Bij Sjon merk ik vaak dat als ik een zak vol met 1 soort beloning heb, dat het na een paar snoepjes wel leuk geweest is. Met variatie op zak heb ik vaak veel langer zijn focus. :mrgreen:
Je kan ook stukjes Rodi-worst snijden, de hond van een vriendin van me zou er nog de zee voor overzwemmen, hij is er dol op.

Zag er ook nog een link van www.versvoeding.nl tussenstaan, is ook een erg goede tip. Ze hebben van die kant en klare bakjes beloningssnoepjes, allerlei soorten gezonde natuursnackjes gemixt per honderd gram. Uberhaupt carnibest snackjes zijn erg goed, Sjon vindt ze ronduit de lekkerste van alles wat ik ooit geprobeerd heb.

Hopelijk staat er tussen alle reacties iets tussen wat voor jouw hond ook een gezond & gewild snoepje is / kan worden. :ok:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik train met de zalmsnacks van Henne (volledig natuurlijk en erg lekker bevonden hier :wink: ) of met stukjes frikandel (daar doen ze hier een moord voor tijdens de trainingen! :mrgreen: ).

Je kunt trouwens best met Carnibest trainen als je dat wil. Dan maak je er allemaal kleine bolletjes van en die die je even in de oven, zodat ze hard worden. Op die manier heb je harde, droge Carnibestkoekjes die je als beloningsbrokje kunt gebruiken.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik gebruik meestal kattenbrokjes, soms frolic in mini stukjes. Ik gebruik niet zoveel beloningssnoepjes meer want Daan wordt er hyper van.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Scooby schreef: Je kunt trouwens best met Carnibest trainen als je dat wil. Dan maak je er allemaal kleine bolletjes van en die die je even in de oven, zodat ze hard worden. Op die manier heb je harde, droge Carnibestkoekjes die je als beloningsbrokje kunt gebruiken.

Ik ga gelijk vanavond knutselen! :cheer:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

kiki78 schreef:Ik gebruik meestal kattenbrokjes, soms frolic in mini stukjes.
Kattenbrokjes vind ik erg zout, helemaal om er een hele avond mee te trainen
Frolic is ook best zout, trouwens.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ze zijn wel zout maar hij krijgt op een avond trainen misschien 5 a 6 kattenbrokjes. Zelfs kattenbrokjes kun je breken. Dus dat valt wel mee.
Afbeelding
Jorda
Actief

fri

Ongelezen bericht door Jorda »

Ik train met fricandel, 20 stuks voor 2 euro, daar kan geen hondensnoepje tegenop vwb prijs en hoe lekker ze het vinden!

Groetjes van Jorda.
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Je kunt ook zelf gaan bakken :

http://www.oldenglishsheepdogs.nl/mambo ... &Itemid=45

De viskoekjes worden hard en zijn makkelijk in je zak te doen. De levercake blijft zachter, dus hier kauwen ze niet zo lang op.

Ze vinden het heerlijk. :wink:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als 'gewone' beloning geef ik meestal gedroogde stukjes vlees. Ik droog het zelf of ik koop het kant-en-klaar (zakjes van Carnibest).
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Snippertjes gedroogde kuikenborstfilet

Afbeelding

Als snack te geven, maar heel makkelijk in kleine stukjes te versnipperen en geen gesmeer. Jip verandert ineens in een brave teckel als hij ziet dat ik dat voor hem heb :mrgreen:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Kleine stukjes frolic, salami, kaas, vloedworst, gehaktballetjes, staaltjes hondenvoer en kattenvoer, frettenvoer, zowat alles dat men klein kan maken en binnen handbereik is als ik naar de hs vertrek
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

1/4 frolic brokje, kaas, worst, salamie, rodi, of stukjes komkommer, tomaat.....ze lust eigenlijk bijna alles.... :ok:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

de voertop 5 (we moesten voor training kijken wat de hondjes het lekkerst vonden en daarvan een top 5 maken :wink: )

1. Knakworst
2. gedroogde kippenvleugeltjes (dierenwinkel)
3. gedroogde runderlong (dierenwinkel)
4. brokken (hadden we nog een proefzakje van liggen)
5. die trainertjes van de dierenwinkel
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie eet alles dus dat is lekker makkelijk maar het beste doet ze het op kleine stukjes kaas en gedroogde Rodiworst :ok:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Ik droog lever (ook weleens reepjes kip of andere vleessoorten maar lever is favoriet) in de oven, niet alleen Flash is er stapel op, een van de katten vind het zo lekker dat ze 't uit de oven pikt. :boos:

Omdat ik 't zelf droog en mijn voorkeur zijn kippelevertjes van de bioboer weet ik zeker dat er niets anders in op of door zit.
Ennnnn als je 't goed droog hebt, dat is wel een voorwaarde natuurlijk!, blijft je jas prima schoon aan de binnenkant en geen vette vingers!
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

Boutje schreef:
flatcoat4ever schreef:Ik droog lever (ook weleens reepjes kip of andere vleessoorten maar lever is favoriet) in de oven, niet alleen Flash is er stapel op, een van de katten vind het zo lekker dat ze 't uit de oven pikt. :boos:

Omdat ik 't zelf droog en mijn voorkeur zijn kippelevertjes van de bioboer weet ik zeker dat er niets anders in op of door zit.
Ennnnn als je 't goed droog hebt, dat is wel een voorwaarde natuurlijk!, blijft je jas prima schoon aan de binnenkant en geen vette vingers!
Hoe warm en hoe lang in de oven?
Laagste stand anders ga je het bakken, deur v/d oven op een kier zodat het vocht goed kan verdampen en hoe lang tsja dat is afhankelijk van hoe dik het vlees is en hoeveel vocht er in zit, maar heb de oven meestal de hele avond aan staan.
Tussen door een paar keer omdraaien en overtollig vocht dep ik ook van het bakpapier.
er zijn trouwens ook speciale droogmachine hier voor
Oja niet iedereen vind de geur aangenaam, ik ook niet maar is voor 't goede doel
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:Als 'gewone' beloning geef ik meestal gedroogde stukjes vlees. Ik droog het zelf of ik koop het kant-en-klaar (zakjes van Carnibest).
Welke zakjes bedoel jij dan precies van Carnibest? Bijvoorbeeld de lamspens of zo, en die knip je dan in stukjes?
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

Mike trainen was een drama, allerlei verschillende koekjes en snoepjes hebben we geprobeert, maar helaas, niets werkte....

En toen, een klein jaartje geleden hebben we de gedroogde kip ontdekt, als ik dat toch es een jaar eerder had geweten.....

In het begin haalde ik wel eens een zakje bij de dierenwinkel, maar 3 euro voor nog geen 100 gram vond ik wel aardig aan de prijs.

Nu hebben ze dezelfde gedroogde kip ook bij de C1000 van hun eigen merk en betaal ik nog steeds 3 euro, verschil is echter dat er dan 170 gram in zit.

Een nadeeltje, alle hondjes vinden mij ineens heel erg lief, laatst de hond van kennissen die tijdens het wandelen ineens heel braaf naast me gaat zitten en maar kwispelen, duurde even voor het kwartje viel bij mij (krijg je met die euro's hahaha) en toen heb ik het baasje van Amber maar even gevraagt of ze een stukje mocht, ze was zo blij :mrgreen:
groetjes Diana

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rory schreef:
Nu hebben ze dezelfde gedroogde kip ook bij de C1000 van hun eigen merk en betaal ik nog steeds 3 euro, verschil is echter dat er dan 170 gram in zit.
Goeie tip, ik ga gauw eens bij de C1000 langs! Ik neem aan dat het gewoon bij de vleesafdeling ligt (voorverpakt)?
D@@ntje76
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door D@@ntje76 »

LongFields schreef:
Rory schreef:
Goeie tip, ik ga gauw eens bij de C1000 langs! Ik neem aan dat het gewoon bij de vleesafdeling ligt (voorverpakt)?
Nee, bij de dierenafdeling.
Moet wel zeggen dat ze het bij onze C1000 wel hebben, maar die bij mijn moeder in de buurt niet.

Geen probleem, als ik naar haar toe ga, dan weet haar hondje mijn jaszakken wel te vinden, die vindt het ook heerlijk :mrgreen:

Sowieso is het ideaal spul, je scheurt het zo in kleine stukjes en Mike wil er erg veel voor doen :ok:
groetjes Diana

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rory schreef:
Nee, bij de dierenafdeling.
Moet wel zeggen dat ze het bij onze C1000 wel hebben, maar die bij mijn moeder in de buurt niet.

Geen probleem, als ik naar haar toe ga, dan weet haar hondje mijn jaszakken wel te vinden, die vindt het ook heerlijk :mrgreen:

Sowieso is het ideaal spul, je scheurt het zo in kleine stukjes en Mike wil er erg veel voor doen :ok:
Dan ga ik bij onze C1000 eens kijken of ze het hebben.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik ga ook op zoek. Ik ben begonnen met clickeren en Buffy is niet een van de magersten, die zakje van de C100 lijken me wel wat (of iets wat er op lijkt)-.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”