Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bungee lijnen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Bungee lijnen

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Wie kent die rubberen gekleurde elastische tussenstukken als trekveer tussen halsband en riem? deze worden vaak op shows aangeboden maar ik ben de naam ff kwijt. Ze zijn er in allerlei neonkleuren, en ze zijn aardig aan de prijs.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Bungee lijnen

Ongelezen bericht door marian* »

Marlenejjj schreef:Wie kent die rubberen gekleurde elastische tussenstukken als trekveer tussen halsband en riem? deze worden vaak op shows aangeboden maar ik ben de naam ff kwijt. Ze zijn er in allerlei neonkleuren, en ze zijn aardig aan de prijs.
Ja,ik :mrgreen:
Zijn heel prettig maar je moet er mee om kunnen gaan omdat het even iets anders aanvoelt dan een gewone lijn.Ze zijn oersterk,want gemaakt van het zelfde materiaal als de lijn van een waterski.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

wacky walker heten die dingen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lijkt me nu net niet handig, of zie ik dat verkeerd? :roll:
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Die heb je van EzyDog (zie http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... MerkID=571. Een vriendin van mij heeft er een omdat haar hond vreselijk trekt, en ze heeft een zwakke schouder. Ik begrijp wel dat het de klappen opvangt maar ik zou nooit voor zo'n lijn kiezen. Je bestrijdt dan de symptomen maar niet het probleem (het trekken). Waarom niet gewoon trainen zodat het trekken stopt?
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Kayka schreef:Die heb je van EzyDog (zie http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... MerkID=571. Een vriendin van mij heeft er een omdat haar hond vreselijk trekt, en ze heeft een zwakke schouder. Ik begrijp wel dat het de klappen opvangt maar ik zou nooit voor zo'n lijn kiezen. Je bestrijdt dan de symptomen maar niet het probleem (het trekken). Waarom niet gewoon trainen zodat het trekken stopt?
Ik heb ook zo'n tussenstuk van ezydog. Ze zijn er ook van wacky walkr idd. Max trekt ook als een idioot en het vangt idd de klappen op. Zonder dat ding trekt hij mijn arm en rug naar de knoppen. Het helpt zelf niet tegen het trekken hoor, en ik ben dus ook bezig om het hem af te leren maar in de tussentijd is het zowel voor mij als voor Max wat comfortabeler omdat eventuele klappen wat opgevangen worden.. Het is even wennen om met een riem te lopen die wat rekt, maar daar ben je zo aan gewend !!
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

SuzieC1970 schreef:
Kayka schreef:Die heb je van EzyDog (zie http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... MerkID=571. Een vriendin van mij heeft er een omdat haar hond vreselijk trekt, en ze heeft een zwakke schouder. Ik begrijp wel dat het de klappen opvangt maar ik zou nooit voor zo'n lijn kiezen. Je bestrijdt dan de symptomen maar niet het probleem (het trekken). Waarom niet gewoon trainen zodat het trekken stopt?
Ik heb ook zo'n tussenstuk van ezydog. Ze zijn er ook van wacky walkr idd. Max trekt ook als een idioot en het vangt idd de klappen op. Zonder dat ding trekt hij mijn arm en rug naar de knoppen. Het helpt zelf niet tegen het trekken hoor, en ik ben dus ook bezig om het hem af te leren maar in de tussentijd is het zowel voor mij als voor Max wat comfortabeler omdat eventuele klappen wat opgevangen worden.. Het is even wennen om met een riem te lopen die wat rekt, maar daar ben je zo aan gewend !!
En zo is het ook bedoeld denk ik. Maar die vriendin vindt dus dat hiermee alles is opgelost, en daar denk ik toch anders over... :denken:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb zon walky walker, maar heb hem niet lang gebruikt.
Echt niet geschikt voor een uitvallende hond, je moet rekening houden met de rek en dat kan men al eens vergeten. Wel is ie handig als je hond aan een paal staat te wachten op de hs, dan komen die schokken niet te hard op de nek aan.
Dapper staat altijd hevig te springen om aan de beurt te mogen.
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

Lijkt me 3x niks zo'n lijn.....
Zie me al lopen met zo'n ding en met me boelen... nee dank u mijn koek koek.. :smile:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Dit is voor een vriendin van mij, met een sul van een Bull Terrier van bijna 30 kilo, ze traint heel hard op het wandelen zonder trekken bij mij op de hondenschool maar soms maken we lange aangelijnde wandelingen (bijv. met een forumwandeling). Na 1,5 uur trekken dreigt je flexilijn uit je handen te glippen want zolang ze nog in de oefenfase zitten is het erg moeilijk om interessanter te zijn dan 80 andere Bull Terriers.

Maargoed, zelf heb ik zo'n ijzeren trekveer, ik gebruik hem niet maar mijn moeder die een whiplash heeft vindt het erg prettig lopen, en zij laat ze ook wel eens uit. Willem loopt braaf mee maar hij schrikt wel eens van dingen en dan stuift hij weg.

Thx. Wacky walker is het inderdaad, nou weet ik het weer.
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Het belangrijkst is inderdaad om je hond te leren niet te trekken, maar wanneer de hond weet dat ie bijvoorbeeld naar het bos gaat, zijn ze meestal toch wat enthousiaster....

Daarnaast zijn de protector (trekveer) en de lijnen van Ezydog ook handig bij onverwachtse rukken (als er bijv ineens een kat voorbij schiet).

Wij gebruiken zelf de protector
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”