Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
diagnose?
Moderator: moderatorteam
-
Joanne
- Vaste gebruiker
diagnose?
Mijn duitse herder van 9 jaar komt uit het asiel en is sinds 2 weken bij mij. In het asiel had hij diarree en bloed bij zijn ontlasting. Waarschijnlijk door de stress zei de dierenarts daar.
Na een paar dagen bij mij was de diarree en het bloed over. Na een week viel me op dat hij veel zand at. Ook drinkt hij veel, (tenminste, ik denk dat het veel is, maar ik heb geen vergeljikingsmateriaal) eet niet heel veel en is al mager vanaf de eerste keer dat ik hem zag. In het asiel was zijn vacht ook dof, maar die glimt nu wel. Ook had hij vandaag weer bloed bij zijn ontlasting. Geen diarree, maar wel vers bloed aan het eind en zelfs een klontje bloed erbij. Verder heeft hij geen pijn, is altijd vrolijk, etc. Hij is sinds een week ingeent met een cocktail en kennelhoest. Ook is hij ontwormt en ontvlooid.
Wat kan het zijn? iemand suggesties? Ik maak me nogal zorgen en als het morgen hetzelfde is ga ik naar de dierenarts.
PS: op internet gevonden dat zand eten een tekort aan ijzer betekend, wat een logisch gevolg zou zijn van het bloed bij de ontlasting.
Na een paar dagen bij mij was de diarree en het bloed over. Na een week viel me op dat hij veel zand at. Ook drinkt hij veel, (tenminste, ik denk dat het veel is, maar ik heb geen vergeljikingsmateriaal) eet niet heel veel en is al mager vanaf de eerste keer dat ik hem zag. In het asiel was zijn vacht ook dof, maar die glimt nu wel. Ook had hij vandaag weer bloed bij zijn ontlasting. Geen diarree, maar wel vers bloed aan het eind en zelfs een klontje bloed erbij. Verder heeft hij geen pijn, is altijd vrolijk, etc. Hij is sinds een week ingeent met een cocktail en kennelhoest. Ook is hij ontwormt en ontvlooid.
Wat kan het zijn? iemand suggesties? Ik maak me nogal zorgen en als het morgen hetzelfde is ga ik naar de dierenarts.
PS: op internet gevonden dat zand eten een tekort aan ijzer betekend, wat een logisch gevolg zou zijn van het bloed bij de ontlasting.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik sluit me aan bij de anderen, gewoon even langs de dierenarts.
Veel drinken en vermageren zóu een teken van suikerziekte kunnen zijn, maar daar kan ik het bloed poepen niet inpassen. Er kan bij een hond natuurlijk zoveel aan de hand zijn en je dierenarts kan gerichte onderzoeken doen en je hond bekijken/bevoelen, iets wat wij hier op het forum natuurlijk absoluut niet kunnen.
Veel drinken en vermageren zóu een teken van suikerziekte kunnen zijn, maar daar kan ik het bloed poepen niet inpassen. Er kan bij een hond natuurlijk zoveel aan de hand zijn en je dierenarts kan gerichte onderzoeken doen en je hond bekijken/bevoelen, iets wat wij hier op het forum natuurlijk absoluut niet kunnen.
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Joanne
- Vaste gebruiker
Ben vandaag naar de dierenarts van het asiel geweest. Ik was toevallig in de buurt en wist dat de dierenarts er zou zijn, maar Boris had ik dus niet bij me. In ieder geval zei hij dat wanneer de hond nog speelt en vrolijk is, dat er dan niet veel aan de hand is en dat ik het gewoon even aan moest kijken. Eventueel kon ik em light brokken gaan geven, maar aangezien hij al aan de magere kant is, denk ik dat ik dat nog maar niet doet. Overigens had hij vandaag weer normale poep, wel met een aantal takjes erin. Dat dan weer misschien van het zand eten...?