Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor de mensen met pluk-honden vinden jullie het ook zo fijn
Moderator: moderatorteam
-
shanty
Voor de mensen met pluk-honden vinden jullie het ook zo fijn
Ah mazzeltje is weer geplukt en hij is zacht zo lekker
En weer veel korter ,vindt hem er dan ook anders uit zien gewoon zo schattig met dat korte haar
Ik vindt het altijd zo lekker als hij weer geplukt is Hoe ervaren jullie dit ..?
En weer veel korter ,vindt hem er dan ook anders uit zien gewoon zo schattig met dat korte haar
Ik vindt het altijd zo lekker als hij weer geplukt is Hoe ervaren jullie dit ..?
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
-
shanty
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
-
shanty
- *kelly*
- Zeer actief
Ik vind het heerlijk als Mickey weer geplukt is! Ik vind op zn leukst als ie ongeveer in het midden van 2 trimbeurten in zit... Maar als ie net geplukt is maakt dat m wel weer jaren jonger
vind t ook viezig als t zo lang is :N:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
-
hercujess
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
ik ben na aanleiding van dit topic begonnen met Daan. Nu even pauze. Was weer eens goed voorbereid want wie begint er nu met plukken met een fleece trui aan.
Maar wat heeft Daan belachelijk veel haar, heb al een hele bult liggen en nog maar een klein stukje gedaan.
Zou hij het nu ook kouder hebben zonder al dat haar? En heeft hij extra veel haar omdat hij veel buiten ligt?
Ga zo maar weer verder en zie wel hoever ik kom. Mijn voornemen is om hem zondag helemaal klaar te hebben.
Maar wat heeft Daan belachelijk veel haar, heb al een hele bult liggen en nog maar een klein stukje gedaan.
Zou hij het nu ook kouder hebben zonder al dat haar? En heeft hij extra veel haar omdat hij veel buiten ligt?
Ga zo maar weer verder en zie wel hoever ik kom. Mijn voornemen is om hem zondag helemaal klaar te hebben.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Ik plukte Abby eerst zelf, maar op den duur kregen we ruzie tijdens het plukken en werd ze bang voor me...
Dus nu gaat ze 2 keer per jaar helemaal bloot bij de trimster
In eerste instantie schrok ik me wild de eerste keer... Was wat langer haar gewend, en nu was t zooo kort :N:
Ben letterlijk jankend de trimsalon uitgelopen. (wel zo dat de trimster t niet merkte natuurlijk) Vond haar maar een lelijk, mismaakt mormel zonder dr haren. Maar na een maand of 2-3 vond ik haar op dr mooist. Dan ziet ze er heel jong uit, en valt t vachtje zo mooi. Nu is het een oud ding, met allerlei uitsteeksels... maar de 25e wordt ze weer naakt!
Kan niet wachten.. 
Ben letterlijk jankend de trimsalon uitgelopen. (wel zo dat de trimster t niet merkte natuurlijk) Vond haar maar een lelijk, mismaakt mormel zonder dr haren. Maar na een maand of 2-3 vond ik haar op dr mooist. Dan ziet ze er heel jong uit, en valt t vachtje zo mooi. Nu is het een oud ding, met allerlei uitsteeksels... maar de 25e wordt ze weer naakt!
- *kelly*
- Zeer actief
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
plukken jullie het hele jasje eraf dan?
ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet
)
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij
,ik heb tenslotte een ruwharige hond gekozen 
ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij
- Maria67
- Actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- *kelly*
- Zeer actief
Nee hoor Mickje wordt ook altijd gestript! Maar hij kweekt in die 3 maanden (ja zo vaak gaat ie :N: ) zóveel haar, dat t echt een heel pak is wat dr af komt... Zal morgen wel even voor en na foto's plaatseneefje+huig schreef:plukken jullie het hele jasje eraf dan?
ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet)
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij,ik heb tenslotte een ruwharige hond gekozen
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."
-
Eefje83
- Zeer actief
Harley ook,de eerste keer dat we het probeerden mislukte het een beetje omdat hij vreselijk rijp was en daardoor aan 1kant bijna kaal werd.*kelly* schreef:Nee hoor Mickje wordt ook altijd gestript! Maar hij kweekt in die 3 maanden (ja zo vaak gaat ie :N: ) zóveel haar, dat t echt een heel pak is wat dr af komt... Zal morgen wel even voor en na foto's plaatseneefje+huig schreef:plukken jullie het hele jasje eraf dan?
ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet)
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij,ik heb tenslotte een ruwharige hond gekozen
Nu een 2e poging en die ging al beter,moet in maart weer,nog 4weken ofzo,lekker hoor,het langere haar wat er nog op zit valt er nu haast vanzelf uit......
Ik hoop maar dat het nu dus wel gaat lukken,ziet ie er altijd uit zoals ik het graag zie,niet te lang,niet te kort
-
Crolleke
- Vaste gebruiker
-
hercujess
Een kaalgeplukte Cairn in zijn wolletje is lang niet zo mooi als één in rolvacht (dat is de correcte benaming wat jij stripvacht noemt), maar dat verschilt wel per vacht. Ik vind persoonlijk een Border Terriër op rolvacht ook veel mooier.eefje+huig schreef:plukken jullie het hele jasje eraf dan?
-
Eefje83
- Zeer actief
ik heb norwich terriers gezien die te lang liepen,dat was echt vreselijk.hercujess schreef:Een kaalgeplukte Cairn in zijn wolletje is lang niet zo mooi als één in rolvacht (dat is de correcte benaming wat jij stripvacht noemt), maar dat verschilt wel per vacht. Ik vind persoonlijk een Border Terriër op rolvacht ook veel mooier.eefje+huig schreef:plukken jullie het hele jasje eraf dan?
cairns ook,en dat is toch jammer,ze hebben zo'n leuk lekker vachtje,die moet je niet te kort of te lang hebben.
Harley werd dus tot vorig jaar 2x per jaar geplukt en ging dan zo goed als kaal,maar ik vind het echt niks,nu ook even niet,tis net of ie door een rat aangevreten is,maar hopelijk gaat dat allemaal wel weer mooi worden.
Ik zie eigenlijk nooit borders met alleen nog een wolletje,ze lopen er best veel bij ons maar altijd correct in de vacht.
- Cheryl87
- Zeer actief
-
hercujess
-
Eefje83
- Zeer actief
ik weet niet of jij nu reageerde op mijn laatste berichtje?
maar als dat zo is,harley werd dus om de 6mnd geplukt,door mijzelf.
Nu moet ik inderdaad om de 3-4 mnd want hij gaat zo hard.
Vind ik helemaal geen punt hoor,ik vind een rol(strip) vacht veel mooier dan van heel lang naar heel kort....
hij ziet er nu zo uit:

andere kant

bij ons is dit dus het eerste begin,tis nog maar de vraag of het lukt en hoelang we er over doen,zijn vacht groeit zo hard,zo is ie nog niet rijp en zo hoef je er maar naar te kijken en het valt er vanzelf uit
maar als dat zo is,harley werd dus om de 6mnd geplukt,door mijzelf.
Nu moet ik inderdaad om de 3-4 mnd want hij gaat zo hard.
Vind ik helemaal geen punt hoor,ik vind een rol(strip) vacht veel mooier dan van heel lang naar heel kort....
hij ziet er nu zo uit:

andere kant

bij ons is dit dus het eerste begin,tis nog maar de vraag of het lukt en hoelang we er over doen,zijn vacht groeit zo hard,zo is ie nog niet rijp en zo hoef je er maar naar te kijken en het valt er vanzelf uit
-
Eefje83
- Zeer actief
-
shanty