Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de mensen met pluk-honden vinden jullie het ook zo fijn

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

shanty

Voor de mensen met pluk-honden vinden jullie het ook zo fijn

Ongelezen bericht door shanty »

Ah mazzeltje is weer geplukt en hij is zacht zo lekker
En weer veel korter ,vindt hem er dan ook anders uit zien gewoon zo schattig met dat korte haar

Ik vindt het altijd zo lekker als hij weer geplukt is Hoe ervaren jullie dit ..?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik vind de geplukte versie van Jamey veel mooier dan de langharige versie... De lange versie is dan weer schattiger en knuffeliger...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
shanty

Ja ik doe het ook zelf hoor . Ja ik vind bijde versies mooi maar over het algemeen over een jaar bekeken is hij het meest langharig dus dan is dit wel weer lekker soms
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik pluk Daan zelf, nou ik ben al een maand bezig met beginnen. Ik maak hem nooit helemaal kaal en doe hem in gedeelte dus hij nooit lekker kort. Zit te twijfelen om hem misschien maar een keer te laten doen, ziet hij er tenminste weer eens netjes uit.
Afbeelding
shanty

Ja ik deed het eerder ook in delen maar goed dat schiet eigenlijk niks op
omdat hij hierdoor ging uitharen .. dus ik heb me er een half dagje vooruit getrokken rubberen handschoentjes aan en plukken hihi
*kelly*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *kelly* »

Ik vind het heerlijk als Mickey weer geplukt is! Ik vind op zn leukst als ie ongeveer in het midden van 2 trimbeurten in zit... Maar als ie net geplukt is maakt dat m wel weer jaren jonger :mrgreen: vind t ook viezig als t zo lang is :N:
"Mensen kunnen fouten maken, honden kunnen vergeven."

Afbeelding

"De enige fout van een hond is dat hij geen honderd jaar kan worden."
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ik pluk ze zelf maar ik heb liever dat stuge ruwe vachtje dan dat zachte, vind dat echt vreselijk :N: , ik ben dan ook altijd blij als het weer een maand later is want dan begint het weer ruw aan te voelen.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Toevallig heb ik Jip vandaag ook weer bijgewerkt en nu moet ik echt mezelf toespreken dat ik hem voorlopig weer van hem afblijf :smile:

Ik vind de geplukte versie ook veel mooier :mrgreen:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik ben na aanleiding van dit topic begonnen met Daan. Nu even pauze. Was weer eens goed voorbereid want wie begint er nu met plukken met een fleece trui aan.
Maar wat heeft Daan belachelijk veel haar, heb al een hele bult liggen en nog maar een klein stukje gedaan.

Zou hij het nu ook kouder hebben zonder al dat haar? En heeft hij extra veel haar omdat hij veel buiten ligt?
Ga zo maar weer verder en zie wel hoever ik kom. Mijn voornemen is om hem zondag helemaal klaar te hebben.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind mijn honden als ze net geplukt zijn eerlijk gezegd niet zo mooi. Dat zachte onderwolletje is mij veel te zacht, ik woel liever met mijn handen door een droge ruwharige vacht heen.
Ik vind mijn honden op hun mooist als ze tussen de 3 1/2 maand en 5 1/2 maand na een plukbeurt zitten.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

Ik plukte Abby eerst zelf, maar op den duur kregen we ruzie tijdens het plukken en werd ze bang voor me... :pffff: Dus nu gaat ze 2 keer per jaar helemaal bloot bij de trimster :mrgreen: In eerste instantie schrok ik me wild de eerste keer... Was wat langer haar gewend, en nu was t zooo kort :N:
Ben letterlijk jankend de trimsalon uitgelopen. (wel zo dat de trimster t niet merkte natuurlijk) Vond haar maar een lelijk, mismaakt mormel zonder dr haren. Maar na een maand of 2-3 vond ik haar op dr mooist. Dan ziet ze er heel jong uit, en valt t vachtje zo mooi. Nu is het een oud ding, met allerlei uitsteeksels... maar de 25e wordt ze weer naakt! :cheer: Kan niet wachten.. :mrgreen:
*kelly*
Zeer actief

Morgenavond gaat Mickey zn jas weer uit :cheer:
Wordt ie weer helemaal knap :D (is ie nu ook wel natuurlijk :N: )

Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

plukken jullie het hele jasje eraf dan?

ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet :roll: )
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij :neenee: ,ik heb tenslotte een ruwharige hond gekozen :mrgreen:
Maria67
Actief

Ongelezen bericht door Maria67 »

Pebbles en Sara laat ik plukken, ik kan het zelf niet :19: .
Pebbles gaat om de 4 maanden en Sara moet volgende week zaterdag. Het is dan 5 maanden geleden en het wordt ook echt wel tijd. Ze krijgt zo'n dikke vacht en het wordt dan steeds moeilijker om er met de kam door te komen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey gaat woensdag weer :N:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
*kelly*
Zeer actief

eefje+huig schreef:plukken jullie het hele jasje eraf dan?

ik heb dat bij Harley ook 3jaar gedaan en ben nu sinds een poosje met de trimster bezig om er een stripvacht van te maken,dan ziet ie er als het lukt gewoon altijd rastypisch uit(tenminste dat is de opzet :roll: )
Ik vind het wolletje helemaal niks,dat haart alleen maar meer,kriebelt meer en dat zachte is niks voor mij :neenee: ,ik heb tenslotte een ruwharige hond gekozen :mrgreen:
Nee hoor Mickje wordt ook altijd gestript! Maar hij kweekt in die 3 maanden (ja zo vaak gaat ie :N: ) zóveel haar, dat t echt een heel pak is wat dr af komt... Zal morgen wel even voor en na foto's plaatsen :wink:

Afbeelding

Eefje83
Zeer actief

*kelly* schreef:

Nee hoor Mickje wordt ook altijd gestript! Maar hij kweekt in die 3 maanden (ja zo vaak gaat ie :N: ) zóveel haar, dat t echt een heel pak is wat dr af komt... Zal morgen wel even voor en na foto's plaatsen :wink:
Harley ook,de eerste keer dat we het probeerden mislukte het een beetje omdat hij vreselijk rijp was en daardoor aan 1kant bijna kaal werd.
Nu een 2e poging en die ging al beter,moet in maart weer,nog 4weken ofzo,lekker hoor,het langere haar wat er nog op zit valt er nu haast vanzelf uit......
Ik hoop maar dat het nu dus wel gaat lukken,ziet ie er altijd uit zoals ik het graag zie,niet te lang,niet te kort :ok:
Crolleke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Crolleke »

Plukken??? :denken:
hercujess

Een kaalgeplukte Cairn in zijn wolletje is lang niet zo mooi als één in rolvacht (dat is de correcte benaming wat jij stripvacht noemt), maar dat verschilt wel per vacht. Ik vind persoonlijk een Border Terriër op rolvacht ook veel mooier.
Eefje83
Zeer actief

hercujess schreef:

Een kaalgeplukte Cairn in zijn wolletje is lang niet zo mooi als één in rolvacht (dat is de correcte benaming wat jij stripvacht noemt), maar dat verschilt wel per vacht. Ik vind persoonlijk een Border Terriër op rolvacht ook veel mooier.
ik heb norwich terriers gezien die te lang liepen,dat was echt vreselijk.
cairns ook,en dat is toch jammer,ze hebben zo'n leuk lekker vachtje,die moet je niet te kort of te lang hebben.
Harley werd dus tot vorig jaar 2x per jaar geplukt en ging dan zo goed als kaal,maar ik vind het echt niks,nu ook even niet,tis net of ie door een rat aangevreten is,maar hopelijk gaat dat allemaal wel weer mooi worden.
Ik zie eigenlijk nooit borders met alleen nog een wolletje,ze lopen er best veel bij ons maar altijd correct in de vacht.
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Ik vind Beetle mooier als hij vol in zijn vacht zit maar dan heeft hij zoveel los zittende haren dus maar plukken...
Afbeelding

Made by Spriet
hercujess

Als je besluit om je rond op een rolvacht (cq stripvacht) te zetten, dan moet je ook elke 3-4 maanden naar de trimsalon.
Eefje83
Zeer actief

ik weet niet of jij nu reageerde op mijn laatste berichtje?
maar als dat zo is,harley werd dus om de 6mnd geplukt,door mijzelf.
Nu moet ik inderdaad om de 3-4 mnd want hij gaat zo hard.
Vind ik helemaal geen punt hoor,ik vind een rol(strip) vacht veel mooier dan van heel lang naar heel kort....
hij ziet er nu zo uit:

Afbeelding

andere kant
Afbeelding

bij ons is dit dus het eerste begin,tis nog maar de vraag of het lukt en hoelang we er over doen,zijn vacht groeit zo hard,zo is ie nog niet rijp en zo hoef je er maar naar te kijken en het valt er vanzelf uit :eek:
hercujess

Volgens mij is het op sommige plekken al aardig rijp, zo te zien
Eefje83
Zeer actief

hercujess schreef:Volgens mij is het op sommige plekken al aardig rijp, zo te zien
ja dat was het al,maar ja omdat dus niet alles eraf mocht hebben we dat korter gemaakt met de coatking,en dat gaat er dus over een paar weken af,eindelijk,de helft is er al vanzelf afgevallen ongeveer :roll:
shanty

Yeah mazzel heb ik gister ook weer geplukt was al weer bijna vergeten hoe lekker zacht hij dan is . Vamiddag maak ik hem nog even af
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”